Peterbilt modely 210 a 220: DAF pro Severní Ameriku
Peterbilt patří stejně jako DAF a Leyland Trucks pod křídla skupiny PACCAR a úspěšná modelová řada LF, která nedávno ve výrobním závodě Leyland Trucks oslavila 100.000 vyrobených vozů, míří i na severoamerický trh.
V nabídce značky Peterbilt jsou tyto nákladní vozy nabízeny jako modely s označením 210 a 220. Pro modelový rok 2012 se oba tyto modely dočkaly úprav, díky nimž mají lepé vyhovovat specifickým požadavkům severoamerického trhu.
Původně se totiž Peterbilty 210 a 220 příliš nelišily od svých příbuzných pro evropský trh. Výsledkem byly ovšem problémy při montáži nástaveb a propojení elektroinstalace. Peterbilt z těchto důvodů modely 210 a 220 pro příští rok důkladně upravil.
Původní rám z Evropy nahradila severoamerická konstrukce převzatá z modelové řady 330. Ta v nabídce značky Peterbilt zastupuje středně těžké vozy stejně jako modely 210 a 220. Automobilka očekává, že zákazníci budou tyto modely v příštím roce nejčastěji objednávat s novými nápravami Dana.
K pohonu obou modelů poslouží vznětové řadové šestiválce PACCAR PX-6, které mohou disponovat výkonem až 184 kW (250 k) a točivým momentem 895 Nm. Standardem pro oba modely je šestistupňová manuální převodovka ZF a pro 210 je k dispozici pětistupňová automatická převodovka Allison.
DAF, resp. Leyland Trucks bude pro Peterbilty 210 a 220 i nadále v Evropě vyrábět kabiny s téměř kompletním interiérem a přední nápravy pro některé verze. Konečná montáž obou modelů bude probíhat v mexickém výrobním závodě koncernu PACCAR, v němž se vyrábí i Peterbilt 320 pro svoz odpadu. Ten je vedle dvojice modelů 210 a 220 třetím typem s bezkapotovou kabinou v nabídce tradičního amerického výrobce nákladních vozidel.