Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peterbilt modely 210 a 220: DAF pro Severní Ameriku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Nejmenší modely značky Peterbilt vycházejí z modelové řady DAF LF, ale jsou pro rok 2012 důkladně přepracovány.

Peterbilt patří stejně jako DAF a Leyland Trucks pod křídla skupiny PACCAR a úspěšná modelová řada LF, která nedávno ve výrobním závodě Leyland Trucks oslavila 100.000 vyrobených vozů, míří i na severoamerický trh.

V nabídce značky Peterbilt jsou tyto nákladní vozy nabízeny jako modely s označením 210 a 220. Pro modelový rok 2012 se oba tyto modely dočkaly úprav, díky nimž mají lepé vyhovovat specifickým požadavkům severoamerického trhu.

Původně se totiž Peterbilty 210 a 220 příliš nelišily od svých příbuzných pro evropský trh. Výsledkem byly ovšem problémy při montáži nástaveb a propojení elektroinstalace. Peterbilt z těchto důvodů modely 210 a 220 pro příští rok důkladně upravil.

Původní rám z Evropy nahradila severoamerická konstrukce převzatá z modelové řady 330. Ta v nabídce značky Peterbilt zastupuje středně těžké vozy stejně jako modely 210 a 220. Automobilka očekává, že zákazníci budou tyto modely v příštím roce nejčastěji objednávat s novými nápravami Dana.

K pohonu obou modelů poslouží vznětové řadové šestiválce PACCAR PX-6, které mohou disponovat výkonem až 184 kW (250 k) a točivým momentem 895 Nm. Standardem pro oba modely je šestistupňová manuální převodovka ZF a pro 210 je k dispozici pětistupňová automatická převodovka Allison.

DAF, resp. Leyland Trucks bude pro Peterbilty 210 a 220 i nadále v Evropě vyrábět kabiny s téměř kompletním interiérem a přední nápravy pro některé verze. Konečná montáž obou modelů bude probíhat v mexickém výrobním závodě koncernu PACCAR, v němž se vyrábí i Peterbilt 320 pro svoz odpadu. Ten je vedle dvojice modelů 210 a 220 třetím typem s bezkapotovou kabinou v nabídce tradičního amerického výrobce nákladních vozidel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
4. 11. 2011 09:56
Re: No...
Tak tak, pravdu díš
Avatar - Special-line
3. 11. 2011 18:32
Re: No...
Přesně tak a bylo to proto, že Renault Macka koupil, nebo do něj aspoň kapitálově vstoupil. Tak se i do Renaultů Magnum montovaly motory Mack.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2011 09:09
Re: No...
Tak on to nebyl je Peterbilt v USA? stačí vzpomenout na Mack, kerý v USA prodával vozy Renault Middlum pod svým logem....
Avatar - Special-line
2. 11. 2011 17:47
No...
A pak že nemůže mít tatra kabinu z DAFa. Dneska je už prostě všechno globální...