Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 1007 RC: sport přichází z okrajového segmentu

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Zavedením dvojice nul v označení nových modelů sleduje Peugeot odlišení "neobyčejných" vozů od standardní modelové řady, která je tradičně značena trojicí číslic s nulou uprostřed. První "dvounulák" dostane hned při výstavní premiéře sportovní verzi RC!

Teprve nedávno představený Peugeot 1007, který je výsledkem dalšího vývoje studie Peugeot Sésame z roku 2002 , bude okořeněn sportovní verzí RC. Miniaturní krabicovitý automobil délky 3,73 m bude v černém laku a s řadou sportovních doplňků představen jako studie na pařížském autosalonu, ale nebude velkým překvapením, když se s podobným modelem za čas setkáme na silnicích.

Designéři dali miniautomobilu temně chromovaná kola z lehkých slitin o velkorysém rozměru 18 palců, chromované prvky zvýrazňují také světlomety nového ercéčka. Vtipně zamaskovaná stříbrná lišta bočních posuvných dveří navazuje vzadu na stříbrnou lištu opticky rozdělující záď a na bočních dveřích je zakončena logem RC. Na zádi přibyl střešní spoiler a chromovaná lišta nárazníku a dvojice koncovek výfuku. Tím se dostáváme k technice. Peugeot zatím pouze prozradil, že pod kapotou je čtyřválec 1.6 16V vyladěný na 105 kW a že podvozek byl převzat v prakticky nezměněné podobě ze standardního 1007.

Významnými změnami prošel interiér, který je čalouněn kombinací kůže a alcantary. Také v této verzi jsou zachovány vyměnitelné díly, které umožní zákazníkům běžných 1007 změnit design interiéru, jakmile je ten původní přestane bavit.

Světovou výstavní premiéru oslaví Peugeot 1007 také na autosalonu v Paříži, ale protože jsme se tomuto lvíčeti již podrobněji věnovali, odkazujeme vás na článek Peugeot 1007: První fotografie a informace.

Auto.cz také jako jediný internetový server zveřejnilo První jízdní dojmy z krátkého setkání s Peugeotem 1007 v Paříži na počátku letošního léta.

Ondřej Láník
Diskuze (3)