Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 108 zůstane v nabídce dokud o něj bude zájem. Techniku může sdílet s Fiatem 500

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 10. 3. 2020 • 14:54
14
1
Zobrazit náhledy (14)
Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108

Může se zdát, že segment miniaut je v posledních letech na odpis. Peugeot si ale své želízko v ohni hodlá ponechat co možná nejdéle.

Nejedna automobilka už na miniauta zanevřela, ne vždy přitom z vlastní vůle. Bezpečnostní požadavky jsou stále přísnější a vyžadují více a více asistenčních systémů, což samozřejmě znamená vyšší koncovou cenu. Snadno se pak může stát, že takové miniauto bude naceněné obdobně jako o kus větší malý hatchback a jednoduše nebude dávat smysl.

Přesto je vybrané automobilky i nadále ponechávají v nabídce. Některé s konvenčními pohony (Hyundai i10), jiné sází na ryzí elektromobily (Škoda Citigoe iV, Volkswagen e-Up!). K výrobcům, kteří se segmentu miniaut nechtějí vzdát, se nyní přidal i francouzský Peugeot.

„Před několika týdny jsme rozhodli, že model 108 ponecháme v naší nabídce. Je to auto s rozumnými prodeji, takže je pro nás i nadále důležité,“ uvedl výkonný viceprezident značky Jean-Philippe Imparato. „Nechceme ale tratit na jednom jediném modelu, takže vůz budeme nabízet jen do té chvíle, kdy o něj skutečně bude zájem.“

Příští generace 108 by přitom mohla těžit z fúze skupin PSA a FCA, jmenovitě z elektrické platformy zbrusu nového Fiatu 500. Stoosmička může dorazit coby elektromobil, aniž by to Francouze stálo nějaké závratné investice. Imparato říká, že si o této dohodě rád promluví ve chvíli, kdy bude partnerství obou stran zpečetěno. Do té doby je zakázáno studovat jakékoliv možnosti spolupráce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2020 16:08
sikovne mini
tak preco ho poslat k vode... taketo nieco vydrzi v predaji aj dalsich 5 rokov a svoju ulohu maleho kompaktneho obratneho premiestnovadla nadalej splni na jednotku... takze podobne ako v pripade lancie Y aj tu nie je dovod sa ho zbavovat.. to iste aj space star od mitsu ktory ma za sebou uz druhy facelift a tiez sa skoncit este nechysta ( ono asi uz zistili v mitsu aj pezote ci lancii preco sa oplatit taketo auta nakoniec aj nechat obzvlast ked konkurentov maju coraz menej a potrebne budu u ludi stale ) .. navyse predpokladam ze ich vyvoj je uz stejne davno za tie roky zaplateny.. uz ich staci len vyrabat za babku a predavat dokym to este pojde a vytazit z nich co najviac ... takze za mna teda vzdy lepsi aj druhy ci treti facelift ako poslat uspesne a prakticke jednoduche rokmi osvedcene auto k vode bez nastupcu ( ako to nepochoptelne spravili napr s puntom a par dalsimi sikovnymi autami do mesta ... to su ako vidime nakoniec neskutocne preslapy ) ...

navyse ak sa nemylim tak P108 ponuka aj 1,2ku motor z vacsej 208 ( a ten sa uz nestrati ani za rusnym mestom ) .. zatial co napriklad sesterske aygo ma len jediny litrovy motor v ponuke... aj ked napriek tomu je v eu predajne uspesnejsie aygo ako P108 .. bohvie ale cim to je .... lebo 1,2ka bude v P108 ideal a ja by som tiez teda v miniaute ako P108 ( ktore ma moznost vyberu z viacerych motorov ) bral urcite uz tu pouzitelnejsiu 1,2ku ( podobne ako aj v space star od mitsu ) :yes:

PS: uz som to neraz pisal ze z kolinskych trojicek podla mna P108 aj najlepsie a akoby aj najserioznejsie vyzera takze budem len rad ked taketo mini-kusky ako P108 ci space star alebo aj par dalsich ( lancia Y ) tu aj navzdory svojmu pokrocilejsiemu veku nadalej budu .... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku