Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 108 zůstane v nabídce dokud o něj bude zájem. Techniku může sdílet s Fiatem 500

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Může se zdát, že segment miniaut je v posledních letech na odpis. Peugeot si ale své želízko v ohni hodlá ponechat co možná nejdéle.

Nejedna automobilka už na miniauta zanevřela, ne vždy přitom z vlastní vůle. Bezpečnostní požadavky jsou stále přísnější a vyžadují více a více asistenčních systémů, což samozřejmě znamená vyšší koncovou cenu. Snadno se pak může stát, že takové miniauto bude naceněné obdobně jako o kus větší malý hatchback a jednoduše nebude dávat smysl.

Přesto je vybrané automobilky i nadále ponechávají v nabídce. Některé s konvenčními pohony (Hyundai i10), jiné sází na ryzí elektromobily (Škoda Citigoe iV, Volkswagen e-Up!). K výrobcům, kteří se segmentu miniaut nechtějí vzdát, se nyní přidal i francouzský Peugeot.

„Před několika týdny jsme rozhodli, že model 108 ponecháme v naší nabídce. Je to auto s rozumnými prodeji, takže je pro nás i nadále důležité,“ uvedl výkonný viceprezident značky Jean-Philippe Imparato. „Nechceme ale tratit na jednom jediném modelu, takže vůz budeme nabízet jen do té chvíle, kdy o něj skutečně bude zájem.“

Příští generace 108 by přitom mohla těžit z fúze skupin PSA a FCA, jmenovitě z elektrické platformy zbrusu nového Fiatu 500. Stoosmička může dorazit coby elektromobil, aniž by to Francouze stálo nějaké závratné investice. Imparato říká, že si o této dohodě rád promluví ve chvíli, kdy bude partnerství obou stran zpečetěno. Do té doby je zakázáno studovat jakékoliv možnosti spolupráce.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2020 16:08
sikovne mini
tak preco ho poslat k vode... taketo nieco vydrzi v predaji aj dalsich 5 rokov a svoju ulohu maleho kompaktneho obratneho premiestnovadla nadalej splni na jednotku... takze podobne ako v pripade lancie Y aj tu nie je dovod sa ho zbavovat.. to iste aj space star od mitsu ktory ma za sebou uz druhy facelift a tiez sa skoncit este nechysta ( ono asi uz zistili v mitsu aj pezote ci lancii preco sa oplatit taketo auta nakoniec aj nechat obzvlast ked konkurentov maju coraz menej a potrebne budu u ludi stale ) .. navyse predpokladam ze ich vyvoj je uz stejne davno za tie roky zaplateny.. uz ich staci len vyrabat za babku a predavat dokym to este pojde a vytazit z nich co najviac ... takze za mna teda vzdy lepsi aj druhy ci treti facelift ako poslat uspesne a prakticke jednoduche rokmi osvedcene auto k vode bez nastupcu ( ako to nepochoptelne spravili napr s puntom a par dalsimi sikovnymi autami do mesta ... to su ako vidime nakoniec neskutocne preslapy ) ...

navyse ak sa nemylim tak P108 ponuka aj 1,2ku motor z vacsej 208 ( a ten sa uz nestrati ani za rusnym mestom ) .. zatial co napriklad sesterske aygo ma len jediny litrovy motor v ponuke... aj ked napriek tomu je v eu predajne uspesnejsie aygo ako P108 .. bohvie ale cim to je .... lebo 1,2ka bude v P108 ideal a ja by som tiez teda v miniaute ako P108 ( ktore ma moznost vyberu z viacerych motorov ) bral urcite uz tu pouzitelnejsiu 1,2ku ( podobne ako aj v space star od mitsu ) :yes:

PS: uz som to neraz pisal ze z kolinskych trojicek podla mna P108 aj najlepsie a akoby aj najserioznejsie vyzera takze budem len rad ked taketo mini-kusky ako P108 ci space star alebo aj par dalsich ( lancia Y ) tu aj navzdory svojmu pokrocilejsiemu veku nadalej budu .... :yes: