Šéf PSA: Elektromobily kupují zelení závisláci, běžné lidi nezajímají
PSA je na dobu elektrickou řádně připraveno. Rozhodně to ale neznamená, že si od ní vedení značky slibuje zářnou budoucnost.
Skupina PSA se ve velkém pustila do elektrifikace modelového portfolia. Z posledních měsíců vypíchněme Peugeoty e-208 a e-2008, čistě elektrické DS 3 Crossback či Opel Corsa-e. Generálního ředitele Carlose Tavarese však bateriové vozy nechávají chladným a říká, že jsou určeny pro velice specifickou klientelu.
Podle agentury Reuters se dokonce nechal slyšet, že elektromobily jsou jednoduše nepřitažlivé a kupují je pouze zelení závisláci (Tavares použil slovíčko addicts). Výsledkem podle něj je, že pragmaticky smýšlející zákazníky takové automobily vůbec nezajímají.
Tavares říká, že za to může několik zásadních faktorů. Zmiňuje například omezenou infrastrukturu, relativně krátké dojezdy a otazníky visící nad cenou elektřiny z dlouhodobého hlediska. Z nedávné doby majitele elektrických vozů nepotěšilo rozhodnutí podniku IONITY (společný projekt automobilek BMW, Mercedes, Ford či VW), který ustoupil od jednorázového poplatku za nabíjení a nasadil ceník za odebranou kilowatthodinu, což má v praxi znamenat nárůst ceny až o 500 %.
Lídr skupiny PSA dále podotýká, že zájem o elektrické vozy opadne v momentě, kdy jsou dotace ukončeny nebo omezovány. I přes tuto věcnou kritiku Tavares s elektromobily skoncovat nehodlá. Říká ale, že automobilka bude i nadále stavět flexibilní platformy a elektrický pohon nabídne jako jednu z možností, namísto toho, aby tvořila od počátku nové elektromobily.