Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf PSA: Elektromobily kupují zelení závisláci, běžné lidi nezajímají

Stanislav Kolman
Diskuze (161)

PSA je na dobu elektrickou řádně připraveno. Rozhodně to ale neznamená, že si od ní vedení značky slibuje zářnou budoucnost.

Skupina PSA se ve velkém pustila do elektrifikace modelového portfolia. Z posledních měsíců vypíchněme Peugeoty e-208 a e-2008, čistě elektrické DS 3 Crossback či Opel Corsa-e. Generálního ředitele Carlose Tavarese však bateriové vozy nechávají chladným a říká, že jsou určeny pro velice specifickou klientelu.

Podle agentury Reuters se dokonce nechal slyšet, že elektromobily jsou jednoduše nepřitažlivé a kupují je pouze zelení závisláci (Tavares použil slovíčko addicts). Výsledkem podle něj je, že pragmaticky smýšlející zákazníky takové automobily vůbec nezajímají.

Tavares říká, že za to může několik zásadních faktorů. Zmiňuje například omezenou infrastrukturu, relativně krátké dojezdy a otazníky visící nad cenou elektřiny z dlouhodobého hlediska. Z nedávné doby majitele elektrických vozů nepotěšilo rozhodnutí podniku IONITY (společný projekt automobilek BMW, Mercedes, Ford či VW), který ustoupil od jednorázového poplatku za nabíjení a nasadil ceník za odebranou kilowatthodinu, což má v praxi znamenat nárůst ceny až o 500 %.

Lídr skupiny PSA dále podotýká, že zájem o elektrické vozy opadne v momentě, kdy jsou dotace ukončeny nebo omezovány. I přes tuto věcnou kritiku Tavares s elektromobily skoncovat nehodlá. Říká ale, že automobilka bude i nadále stavět flexibilní platformy a elektrický pohon nabídne jako jednu z možností, namísto toho, aby tvořila od počátku nové elektromobily.

Stanislav Kolman
Diskuze (161)

Doporučujeme

Avatar - honzaHK
12. 3. 2020 23:21
Re: ...a hloupi veri textu castecne vytrzeneho z kontextu
Hele, jeden takovej, co svůj styl psaní omlouvá těžkým životem, už tady je. Všichni to měli nebo maj někdy těžký. Za to se veřejně neschovávej, tím soucit nevyvoláš. Spíš naopak.

Faktem je to, že tvoje komplikované a jakoby vzletné komenty jsou většinou pouze urážkami. Tvoje rady ohledně povznesení se nad pinožení jsou legrační, prostě všechno zná a všude byl.
10. 3. 2020 21:34
Re: trend se ukazuje
Mas nejaky duvod se domnivat, ze regenerace filtru Octavie probiha s nizsimi emisemi nez u zminenych dvou aut???
Sem s nim.
9. 3. 2020 14:44
Re: trend se ukazuje
Tak pokud jsi to četl, tak jsi to nepochopil. O Škodě ani VW v článku není ani písmenko. Ty máš celý příspěvek o dieslové Oktávce.

O emisích vím asi víc než ty (tedy než ty tady reprezentuješ), základem je to, že norma EURO 6d temp je pro benzin i diesel stejná a tudíž mají obě koncepce emise srovnatelné.
Avatar - Jerry.Gunman
9. 3. 2020 12:49
Re: ...a hloupi veri textu castecne vytrzeneho z kontextu
Jene, uděláme spolu dohodu - souhlasíš?
Ty (na protest proti tomu, co píšu) nebudeš číst a komentovat mé příspěvky
A já se tuto "strašlivou ránu osudu" pokusím nějak přežít
Dohodnuto?

A k tomu JAK píšu... Párkrát (2-3x) v životě jsem už byl smrti TAk blízko, že až... Pak člověk zjistí, JAK malicherná a zoufale nepodstatná je velká většina věcí, které předtím považoval za velké problémy.

Vyzkoušej si to, je to nesmírně osvobozující zážitek. Pak se i ty budeš z velké výšky a odstupu koukat na to pinožení, budeš se jím bavit a budeš si říkat "no no no no no :D "
Avatar - Jerry.Gunman
9. 3. 2020 12:36
Re: ...a hloupi veri textu castecne vytrzeneho z kontextu
Vito, Vito,
- však ti akceleraci a odezvu na plyn uznávám jako 2 separátní body, tak co sa paprčíš?
- "nemáš sílu - NEBO ARGUMENTY, abys mi má tvrzení vyvracel? :D Osobně to tipuju spíše na to druhé...
- sám potvrzuješ, že elektromobily jsou PŘÍLIŠ toché,proto se do nich dávají generátoy zvuu. PROTO tuto (tebou deklarovanou výhodu) považuji za spornou

Budeš-li mít nějaké argumenty, ozvi se