Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 Hybrid FE: Koncept sporťáku se spotřebou 2,1 l

Michal Fokt
Diskuze (2)

Na autosalonu ve Frankfurtu se nám Peugeot pochlubí výsledkem spolupráce divize Peugeot Sport a petrochemického koncernu Total.

Peugeot teď věnuje hybridům spoustu péče a s nejnovějším výsledkem se pochlubí v září na IAA. Půjde o studii 208 Hybrid FE. Pokud si rozklíčujeme označení, dostaneme dost konkrétní představu o tom, co nás čeká. Základem konceptu bude supermini Peugeot 208, údajně s jistými rysy konceptu Onyx, jehož hybridní systém se má postarat o F, což je zábava za volantem (anglicky Fun), a E, tedy úspornost (Efficiency).

Grafika na boku makety, jejíž snímek Francouzi uvolnili, dále prozrazuje, že auto bude mít emise 49 g oxidu uhličitého na kilometr a dokáže zrychlit z klidu na stovku za slušných 8 s, to díky díky blíže neupřesněné spolupráci sportovní divize automobilky s Totalem.

Ve Vélizy u Peugeot Sport auto vybavili hybridním systémem ze závodního Le Mans speciálu Peugeot 908 třídy LMP1, jemuž asistuje benzinový tříválec (1,0 nebo 1,2 l), a díky rozsáhlému použití kompozitů od firem Hutchinson a CCP Composites a odlehčeným ráfkům byla snížena váha auta o masivních 200 kg. Pětistupňová robotizovaná převodovka ECG5 s prodlouženými rychlostními stupni pochází ze sériových modelů, nahradí závodní sekvenci z Le Mans speciálu.

Tato odpověď na Volkswagen XL1 by měla být plně funkční, nicméně Francouzi v tomto případě neuvažují o žádné formě prodeje, potažmo výroby.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - Otrava
16. 8. 2013 23:17
Hybrid
Tak hádám, že oněch 2,1 litru je s plně nabitými bateriemi? Pak by nešlo o kdovíjakou revoluci...
Avatar - KANKUNEN
16. 8. 2013 10:55
Vyvíjí blbiny,
ale v reále mají neodladěnou robotickou převodovku a budíky za volantem.