Peugeot 208 Hybrid FE: Lehounká 208 se dvěma motory podrobněji
Peugeot vyvinul hybridní verzi aktuálně prodejně úspěšného modelu 208 ve spolupráci s Totalem. Představitelé obou firem se rozhodli podělit na novém videu o další podrobnosti.
Pomocí prototypu Hybrid FE Peugeot pochopitelně dvěstěosmičku propaguje, ale vůz slouží i jako pojízdná laboratoř. Pod jeho kapotou najdeme zážehový atmosférický tříválec 1,2 VTi s 50 kW (68 k). Ten je podporován elektromotorem o výkonu 30 kW (41 k), jemuž dodávají potřebnou energii lithium-iontové články.
Aerodynamicky optimalizována byla karoserie. Zadní partie doplnil mohutný černý spoiler, vpředu je nová maska. Byl nalezen i optimální tvar devatenáctipalcových kol s pneumatikami Michelin. Ty sice na první pohled vypadají jako nízkoprofilové, ale jsou také úzké, takže jejich valivý odpor je ve finále menší. V předních světlech najdeme diodové pásy, které doplňují ještě LED v již zmíněné masce. Součinitel odporu vzduchu těmito úpravami klesl na méně než 0.25.
Původně udávanou normovanou spotřebu 2,1 l/100 km se už podařilo snížit o dvě deci na 1,9 l/100 km. Tím pádem se odporoučely směrem dolů rovněž emise CO2 ze 49 na 46 g/km. Úsporná dvěstěosmička zrychluje z klidu na stovku za 8 s. Aby ne, je o celých 200 kg lehčí než základní model, který si lze běžně koupit. Některé karosářské panely má totiž kompozitové a z uhlíkových vláken, čelní sklo také není klasické, nýbrž z polykarbonátu. Dokonce i zavěšení bylo odlehčeno.
Testovací jízdy se uskutečnily na trati Ceram Mortefontaine na sever od Paříže. Existují už minimálně dva vozy tohoto typu, frankfurtský koncept tak nezůstal osamocen. Na vývoji se podílela také sportovní divize Peugeotu.