Peugeot 208: Technická data nových motorů (aktualizováno)
S blížícím se zahájením prodeje modelu 208 zveřejnila francouzská automobilka jeho technické údaje. V létě bude nový Peugeot 208 dostupný i s novými tříválci 1,0 VTi (50 kW) a 1,2 VTi (60 kW).
Nový Peugeot 208 bude zpočátku nabízen s pěti motory, další – včetně nových tříválců 1,0 VTi (50 kW a 95 Nm) a 1,2 VTi (60 kW a 118 Nm) – přibudou v létě. Peugeot 208 se začne prodávat během prvního čtvrtletí letošního roku.
Benzinové jednotky budou zpočátku nabízeny dva, a to čtyřválce 1,4 VTi (70 kW a 136 Nm) a 1,6 VTi (88 kW a 160 Nm) kombinované s pětistupňovým manuálem, které jsou známé už z modelu 207. Litrový tříválec bude k dispozici od června, 1,2 VTi nabídku obohatí v září, kdy bude dostupný rovněž
vrcholný přeplňovaný 1,6 THP (115 kW a 240 Nm), kombinovaný s manuálem se šesti stupni.
Obě tříválcové jednotky budou kombinovány s pětistupňovým manuálem. Motory z této nové řady mají být kompaktní, díky menšímu objemu válců budou mít ve srovnávání se současnými stejně výkonnými čtyřválci zhruba o čtvrtinu nižší spotřebu paliva a emise CO2. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva litrového motoru je 4,3 l/100 km, 1,2 VTi v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,5 litru paliva na 100 km.
Z turbodieselů budou v nabídce 1,4 HDi (50 kW a 160 Nm), 1,6 e-HDi (68 kW a 230 Nm) a 1,6 e-HDi (84 kW a 270 Nm). Základní 1,4 HDI je kombinován s pětistupňovým manuálem, v úsporné verzi e-HDI však spolupracuje s elektronicky ovládanou pětistupňovou převodovkou a je doplněn o start-stop systém. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva 1,4 HDi je 3,4 l/100 km.
Start-stop systém je mimochodem dodáván i k dalším vznětovým jednotkám s označením e-HDI. Pro 1,6 e-HDi bude od léta nabízena i převodovka 2-Tronic se šesti stupni.
Ve Francii bude Peugeot 208 standardně vybaven šesti airbagy, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním nebo elektrickým stahováním předních oken. Třídveřová 208 s motorem 1,0 VTi zde přijde na 11.950 euro (cca 302 tisíc korun), pětidveřová varianta je o 600 euro (asi 15 tisíc korun) dražší.
208 Ice Velvet
Automobilka vyrobí jen 650 exemplářů modelu 208 v limitované edici Ice Velvet, 208 z nich bude určeno pro Francii, ostatní poputují do dalších 17 evropských států, včetně České republiky a Slovenska. Zákazníci si mohou tento vůz rezervovat prostřednictvím internetových stránek Peugeot.com. Ve Francii 208 Ice Velvet stojí 23.500 euro (v přepočtu cca 595 tisíc korun).
Všechny vyrobené exempláře budou lakovány speciálním saténovým lakem nazvaným Ice Velvet, který bude doplněn chromovanými detaily karoserie, jako je maska chladiče, rámy okolo mlhovek či koncovka výfuku. Zpětná zrcátka jsou z tmavého chromu, celek doplňují 17palcová kola z lehkých slitin.
Samozřejmostí je bohatá výbava, zahrnující dotykovou obrazovku, navigaci, panoramatickou střechu, diodová denní světla, automatickou klimatizaci či sportovní sedačky.
Peugeot 208 Ice Velvet bude mít výhradně třídveřovou karoserii, pod kapotou bude pracovat benzinový 1,6 VTi (88 kW) kombinovaný s pětistupňovým manuálem, nebo dieselový 1,6 e-HDI (84 kW) spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou.
Peugeot 208 - technická data zážehových motorizací | |||||
Motor | 1,0 VTi | 1,2 VTi | 1,4 VTi | 1,6 VTi | 1,6 THP |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1199 | 1397 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 50/6000 | 60/5750 | 70/6000 | 88/6000 | 115/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 95/3000 | 118/2750 | 136/4000 | 160/4250 | 240/1750-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 175 | 188 | 190 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,0 | 12,2 | 10,5 | 9,9 | 7,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 | 4,5 | 5,6 | 5,8 | 5,8 |
Pohotovostní hmostnost [kg] | 975 | 975 | 1070 | 1090 | 1090 |
Peugeot 208 - technická data vznětových motorizací | ||||
Motor | 1,4 HDi | 1,4 e-HDi | 1,6 e-HDi | 1,6 e-HDi |
Převodovka | 5M | 5MA | 5M (6MA) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1398 | 1398 | 1560 | 1560 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 50/4000 | 50/4000 | 68/4000 | 84/3600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/1750 | 160/1750 | 230/1750 | 270/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 165 | 185 (183) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 16,2 | 10,9 (11,8) | 9,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,8 | 3,4 | 3,8 (3,8) | 3,8 |
Pohotovostní hmostnost [kg] | 1050 | 1060 | 1080 (1090) | 1090 |