Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 307 CC Hybride HDi: první hybridní kupé-kabrio

Ondřej Láník Ondřej Láník 16. 2. 2006 • 22:56
9
21
Zobrazit náhledy (9)
Peugeot 307 CC Peugeot 307 CC Peugeot 307 CC Peugeot 307 CC
Nedávno představený hybridní projekt koncernu PSA Peugeot Citroën se dostane také do otevřené karosérie Peugeotu 307 CC. Jde o automobil, který má prvky kupé, je také trochu kabrioletem, pod kapotou má turbodiesel a přitom umí jezdit i na elektřinu.

Nedávno představený hybridní projekt koncernu PSA Peugeot Citroën se dostane také do otevřené karosérie Peugeotu 307 CC. Jde o automobil, který má prvky kupé, je také trochu kabrioletem, pod kapotou má turbodiesel a přitom umí jezdit i na elektřinu. Přívlastek "hybridní" má v případě tohoto vozu nový rozměr.

Peugeot jako první výrobce zkombinoval moderní turbodiesel s filtrem pevných částic FAP s elektromotorem, novým startérem/alternátorem a elektronikou, která slaďuje funkce všech částí do jediného celku. Cílem je snížit ještě více spotřebu vznětového motoru, v krajním případě dočasně (5 km) až na nulovou hodnotu. Stává se tak v situaci, kdy elektronika nebo řidič rozhodne, že činnost spalovacího motoru není pro daný jízdní režim potřebná a samočinně jej vypíná. Dynamika jízdy přitom nemá být omezena. při akceleraci se s výhodou uplatní vlastnosti za spalovacím motorem umístěného elektromotoru s velkým točivým momentem již od velmi nízkých otáček.

Peugeot slibuje, že motor 1.6 HDI (80 kW) se v kombinaci s elektromotorem projevuje stejně jako 2.0 HDI (100 kW), přičemž spotřeba paliva zůstává velmi nízká (4,1 l/100 km). V určitých situacích pomáhá elektromotor svým výkonem až 31 kW. Hospodaření s energií je také u tohoto hybridu v centru pozornosti. Při brzdění je pohybová energie mařena současným brzděním hydraulickou a elektrickou soustavou. Vhodné rozdělení brzdného účinku tak, aby při zachování jízdní bezpečnosti byla značná část energie rekuperována, řídí palubní elektronika.

Vznětový motor 1.6 HDi FAP (80 kW) je poprvé kombinován se systémem Stop & Start (2,5 kW), který do rychlosti 60 km/h umožňuje snadné vypínání a opětovné startování vznětového spalovacího motoru bez zásahu řidiče.

Synchronní elektromotor o výkonu 22 kW a největším točivém momentu 110 Nm může krátkodobě poskytnout ještě lepší parametry (31 kW a 180 Nm). Měnič nastavuje točivý moment motoru regulací odebíraného proudu a upravuje nominální napětí 288 V Ni-MH akumulátorů (kapacita 6,5 Ah) na pracovní napětí elektromotoru 210 až 380 V.

Za elektromotorem je zařazena elektromechanicky ovládaná manuální převodovka. Pohotovostní hmotnost Peugeotu 307 CC Hybride HDi je 1690 kg, samotné hybridní hnací ústrojí váží 110 kg.

O konkrétním termínu zahájení sériové výroby hybridního kupé-kabrioletu tisková zpráva bohužel nic neuvádí.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku