Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 CC: Na českém trhu od 609.000,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)

Nový kupé-kabriolet francouzské značky Peugeot se sice představil již na loňském autosalonu v Paříži, ale na český trh míří až nyní těsně před začátkem letošní letní sezóny.

České zastoupení automobilky Peugeot rozšiřuje nabídku karosářských verzí modelové řady 308 o verzi CC, která se v boji o zákazníky připojí k tří- a pětidveřovým hatchbackům a modelu SW s karoserií kombi.

Novinka nastupuje na místo Peugeotu 307 CC, oproti kterému nabídne nejen větší rozměry a elegantnější linie své karoserie, ale i nižší zaváděcí cenu základního provedení. V roce 2003 byl totiž model 307 CC uveden na český trh se základní cenou 392.000,- Kč a nyní nastupuje model 308 CC, jehož ceník začíná na částce 609.000,- Kč.

Zajímavé je i srovnání se současným ceníkem modelu 207 CC. Tady dokonce dochází k situaci, kdy má menší model s motorem 1.6 16V VTi nebo 1.6 HDI ve druhé stupni výbavy s označením Sport Pack téměř shodnou cenu jako 308 CC v základní výbavě Sport.

Nový Peugeot 308 CC bude na českém trhu nabízen ve třech stupních výbavy s názvy – Sport, Sport Pack a GT. Základ palety pohonných jednotek představuje atmosférický 1.6 16V VTi (88 kW/120 k) s pětistupňovou manuální převodovkou. Druhým benzinovým motorem je 1.6 16V THP, který bude k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou (110 kW/150 k) nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou (103 kW/140 k). Pro příznivce vznětových motorů jsou v nabídce čtyřválce 1.6 HDI (82 kW/112 k) a 2.0 HDI (103 kW/140 k). Oba turbodiesely spolupracují s šestistupňovými manuálními převodovkami.

Základní stupeň výbavy Sport má být kombinován s motory 1.6 16V VTi a 1.6 HDI a údajně nebude dostupný ihned po zahájení prodeje na českém trhu. Součástí této výbavy je standardně ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích EVA se samočinnou aktivací výstražných světel, airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy (hlava, hrudník, pánev), 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky, bezpečnostní oblouky s pyrotechnickou aktivací, výškově i podélně nastavitelný kožený volant, elektro-hydraulický posilovač řízení s variabilním účinkem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety a 16palcová litá kola. Komfort v interiéru zajistí elektrické ovládání všech bočních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, manuální klimatizace, palubní počítač a rádio s přehrávačem CD i MP3 s šesti reproduktory a ovládáním pod volantem.

Druhý stupeň výbavy s označením Sport Pack bude k dispozici pro přeplňovaný benzinový motor 1.6 16V THP a turbodiesel 2.0 HDI. Tato výbava obsahuje mimo jiné systém ESP, který je u verze Sport za příplatek 15.000,- Kč, dvouzónovou automatickou klimatizaci s výdechy k zadním sedadlům, tempomat, sadu vnitřního osvětlení (osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, stropní světélka, osvětlené prahy dveří a prostory pro nohy cestujících vepředu) a 17palcová litá kola.

Nejvyšší stupeň výbavy s označením GT je určen pouze pro motor 1.6 16V THP v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro tuto výbavu dostanou kupé-kabriolet s 18palcovými litými koly, indikátorem podhuštění pneumatik, zadními parkovacími senzory a koženým čalouněním. Výbava GT zahrnuje i vyhřívaná sedadla, ochrannou síť Windstop a systém Airwave, vhánějící otvorem v sedačce temperovaný vzduch do oblasti krční páteře.

Poměrně bohatá příplatková výbava zahrnuje například samonatáčecí xenonové světlomety s ostřikovači za 26.000,- Kč pro Sport Pack nebo 23.000,- Kč pro GT. Za 21.000,- Kč je pro všechny tři stupně výbavy k dispozici navigační systém RNEG s barevnou obrazovkou a kartografickými daty na SD kartě. Vyhřívaná přední sedadla pro Sport a Sport Pack jsou za 5.000,- Kč. Systém Airwave je za příplatek 8.000,- Kč k dispozici i pro výbavu Sport Pack, ale je podmíněn objednáním ochranné sítě Windstop za 8.000,- Kč a celokoženého čalounění za 62.100,- Kč. Metalický lak je u všech stupňů výbavy za příplatek 12.000,- Kč a za perleťový lak se připlácí 15.000,- Kč.

Peugot 308 CC - ceny na českém trhu
Motor 1.6 16V Vti 1.6 16V THP 1.6 16V THP 1.6 HDI* 2.0 HDI
Převodovka 5M 6M 4A 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598 1560 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 88/6000 110/5800 103/6000 82/3600 103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 160/4250 240/1400 240/1400 270-285**/1750 320-340**/2000
Max. rychlost [km/h] 197 215 205 192 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5 9,8 11,6 12,2 10,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,1 7,5 8,1 5,3 5,9
Cena Sport [Kč] 609.000,- - - 678.000,- -
Cena Sport Pack [Kč] - 704.000,- 739.000,- - 785.000,-
Cena GT [Kč] - 774.000,- - - -

* uvedení v druhé polovině roku 2009

** při využití funkce Overboost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
5. 5. 2009 22:05
Re: Elegán... pre 308
Tady je to spíš o autech, než o tvých "krkonoších".
5. 5. 2009 21:43
Re: Elegán... pre 308
Moje "holka" je matka dvou dětí, takže se s ní maximálně potkáš někde na prolejzačkách a všimneš si jí leda, že ti vlepí facku, nebo tvejm rodičům.
5. 5. 2009 20:49
Re: Elegán... pre 308
Ne, to jsem si zase naběhnul... MB SL 63AMG + IWC ;-\
5. 5. 2009 20:27
Re: Elegán... pre 308
Myslíš SL65 Breitling ? >:-[]
5. 5. 2009 20:16
Re: Elegán... pre 308
Hadr je hadr