Peugeot 308 CC s motorem z GTi na českém trhu
Peugeot 308 CC dostal stejně jako RCZ a 308 GTi benzinový motor 1.6 THP 147 kW (200 k).
Na českém trhu je verze vybavená tímto motorem (pouze úroveň výbavy GT) nabízena za cenu od 794 900,- Kč.
Peugeot na českém trhu 1. října spustil prodej nejsportovněji laděného modelu 308 s tradičním označením GTi a motorem 1,6 16V THP o výkonu 147 kW (200 k). Jen pár týdnu po něm uvádí české zastoupení i kupé-kabriolet 308 CC se stejnou motorizací.
Nejvýkonnější provedení přeplňovaného motoru 1,6 16V THP se 147 KW rozšiřuje motorovou paletu modelu 308 CC a doplňuje slabší provedení o výkonu 115 kW a atmosférický 1,6 16V VTi (88 kW). Pro zájemce o vznětové motory zůstávají v nabídce turbodiesely 1,6 HDi FAP (82 kW) a 2,0 HDi FAP (103 kW).
Peugeot slibuje v 308 CC s motorem 1,6 16V THP (147 kW) potěšení z jízdy, dynamiku a stabilitu. Hlavní zásluhy na tom má mít známý čtyřválec 1,6 16V THP. Nejvyšší výkon 147 kW (200 k) je k dispozici mezi 5500 a 6800 min-1, což jsou s ohledem na přeplňování velmi vysoké otáčky. Momentové maximum 275 Nm je k mání při zcela sešlápnutém akcelerátoru mezi 1700 a 4500 min-1.
Díky použití technologie Sound System má být při akceleraci akustika motoru na velmi dobré úrovni.
Na českém trhu
Peugeot 308 CC je na českém trhu nabízen ve třech stupních výbavy s názvy – Sport, Sport Pack a GT.
Základní stupeň výbavy Sport je kombinován s motory 1.6 16V VTi a 1.6 HDI. Prostřední stupeň výbavy Sport Pack je k dispozici s benzinovým motorem 1,6 16V THP (115 kW) ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou a turbodieselem 2,0 HDi FAP. Vrcholná verze výbavy s označením GT je vyhrazena pro motor 1,6 16V THP s šestistupňovými převodovkami a výkony 115 kW a 147 kW.
Součástí výbavy Sport je standardně ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích EVA se samočinnou aktivací výstražných světel, airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy (hlava, hrudník, pánev), 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky, bezpečnostní oblouky s pyrotechnickou aktivací, výškově i podélně nastavitelný kožený volant, elektro-hydraulický posilovač řízení s variabilním účinkem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety a 16palcová litá kola. Komfort v interiéru zajistí elektrické ovládání všech bočních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, manuální klimatizace, palubní počítač a rádio s přehrávačem CD i MP3 s šesti reproduktory a ovládáním pod volantem.
Druhý stupeň výbavy s označením Sport Pack obsahuje mimo jiné systém ESP, který je u verze Sport za příplatek 9.500,- Kč, dvouzónovou automatickou klimatizaci s výdechy k zadním sedadlům, tempomat, sadu vnitřního osvětlení (osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, stropní světélka, osvětlené prahy dveří a prostory pro nohy cestujících vepředu) a 17palcová litá kola.
Peugot 308 CC - vznětové motory na českém trhu | |||||
Motor | 1.6 HDI FAP | 2.0 HDI FAP | |||
Převodovka | 6M | 6M | |||
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1997 | |||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | |||
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 103/4000 | |||
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 270-285*/1750 | 320-340*/2000 | |||
Max. rychlost [km/h] | 192 | 208 | |||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 10,8 | |||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,9 | |||
Cena Sport [Kč] | 659.900,- | - | |||
Cena Sport Pack [Kč] | - | 756.900,- |
* při využití funkce Overboost
Nejvyšší stupeň výbavy s označením GT zahrnuje 18palcová litá kola, indikátor podhuštění pneumatik, zadní parkovací senzory a kožené čalounění. Výbava GT obsahuje i vyhřívaná sedadla, ochrannou síť Windstop a systém Airwave, vhánějící otvorem v sedačce temperovaný vzduch do oblasti krční páteře.
Poměrně bohatá příplatková výbava zahrnuje například samonatáčecí xenonové světlomety s ostřikovači za 25.200,- Kč pro Sport Pack, resp. za 22.300,- Kč pro GT.
Navigační systém RNEG s barevnou obrazovkou a kartografickými daty na SD kartě je pro Sport Pack a GT k dispozici za 22.000,- Kč a pro Sport za 31.500,-Kč.
Vyhřívaná přední sedadla pro Sport a Sport Pack jsou za 4.800,- Kč. Systém Airwave je spolu s ochrannou sítí Windstop za příplatek 15.400,- Kč k dispozici i pro výbavu Sport Pack, ale je podmíněn objednáním koženého čalounění za 44.500,- Kč.
Metalický lak je u všech stupňů výbavy za příplatek 13.000,- Kč a za perleťový lak se připlácí 14.500,- Kč.
Peugot 308 CC - zážehové motory na českém trhu | |||||
Motor | 1.6 16V VTi | 1.6 16V THP | 1.6 16V THP | 1.6 16V THP | |
Převodovka | 5M | 6M | 6A | 6M | |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 | |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 115/5800 | 115/6000 | 147/5800 | |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400 | 240/1400 | 275/1700 | |
Max. rychlost [km/h] | 197 | 215 | 212 | 237 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 9,6 | 9,8 | 8,3 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 7,2 | 7,7 | 7,0 | |
Cena Sport [Kč] | 590.900.- | - | - | - | |
Cena Sport Pack [Kč] | - | 679.900,- | 724.900,- | - | |
Cena GT [Kč] | - | 744.900,- | - | 794.900,- |