Peugeot 308 se dočkal dvoulitrového turbodieselu
Dosud poměrně skromná nabídka motorů pro nový Peugeot 308 se rozšiřuje celkem o tři nové varianty.
Peugeot přidal do francouzského ceníku modelu 308 již dříve avizovaný turbodiesel 2.0 BlueHDi, který splňuje emisní normu Euro 6. Zájemci o kompaktní hatchback proto letos už nebudou u dieselových motorů omezeni jen na dvě varianty menšího 1.6 e-HDi (68 a 84 kW).
Novinka má výkon 110 kW, stejně jako v Citroën C4 Picasso, který stojí na téže modulární platformě EMP2. S dieselovým dvoulitrem přichází také další vítané rozšíření nabídky – dosud se 308 nabízela jen s manuální převodovkou, 2.0 BlueHDi nabídne za příplatek i šestistupňový měničový automat. Akcelerace z 0 na 100 km/h je u obou převodovek shodně 8,6 s, kombinovaná spotřeba má hodnotu 3,8 respektive 4,0 l/100 km.
Současně Peugeot oznámil příchod agregátu 1.6 BlueHDi s výkonem 88 kW. Také on splňuje emisní normu Euro 6, jeho kompletní technická data však budou zveřejněna později.
Peugeot 308 - technická data dieselových motorů | |||||
Motor | 1.6 HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 BlueHDi | 2.0 BlueHDi | 2.0 BlueHDi |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 68/4000 | 84/3600 | 88/3500 | 110/4000 | 110/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 230/1750 | 270/1750 | 300/1750 | 370/2000 | 370/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 196 | - | 218 | 214 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 | 10,2 | - | 8,6 | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,6 | 3,7 | - | 3,8 | 4,0 |