Peugeot 407 Coupé: první foto a informace
Ze studie 407 Prologue se zrodil Peugeot 407 Coupé a tak na svět přichází další z řady elegantních velkých kupé 2+2. Nástupce kupé 406 již není dílem Pininfariny, ale i franouzský design jistě zaujme. Světová premiéra je připravena na zářiový Frankfurt. Základní cena by měla atakovat milionovou hranici.
407 Coupé měří na délku 4815 mm, do šířky má 1868 mm a jeho výška nepřekračuje 1,4 m. Rozměrné převisy měří 1,08 m (vpředu) a 1,01 m (vzadu), což je proti limuzíně 407 přírůstek + 1.1 cm a + 4.1 cm.
Délka interiéru je díky shodnému rozvoru 2720 mm velkorysá a přesně o 5,8 cm větší než u kupé 406. Markantní nárůst proběhl v dimenzi šíře interiéru v oblasti loktů, které nyní měří 1542 mm resp. 1234 mm (vzadu) a znamenají nárůst komfortu o 128 resp. 142 mm!
Zadní dělená sedadla je možno sklápět a dále zvětšovat základní objem zavazadelníku (400 l).
Neobvykle dlouhý interiér má vzdušnou atmosféru díky daleko dopředu posunutému čelnímu sklu i rozsáhlé prosklené ploše (2,8 m2). Řidič sedí o 9 mm dále a o 20 mm níže oproti poloze v sedanu. O 25 mm níže je také těžiště automobilu.
Podvozek nového kupé je převzat z dříve představených karosářských verzí řady 407, jde o dvojitá trojúhelníková ramena vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. O sportovní vzhled a vlastnosti, které se od kupé očekávají, se postarala řada změn. Nižší světlé výšky bylo dosaženo o 10 mm kratšími předními pružinami, vzadu se zkracovalo dokonce o 23 mm, nové jsou také vložené kratší a tužší dorazy.
Ve srovnání s ostatními čtyřistasedmičkami má kupé větší rozchod kol (vpředu +19 až +23 mm, vzadu až +45 mm podle motorizace), průměr předního stabilizátoru se u zážehového šestiválce zvětšil o 0,5 mm na 24,5 mm, diesel má ještě tužší stabilizátor s průměrem 25 mm.
Šestiválcové verze mají aktivní tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení, do sportovního režimu lze podvozek uvést tlačítkem v interiéru. Samozřejmostí je sada aktivních bezpečnostních prvků ESP, ABS, EBA, ASR a kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu průměr 330 mm, vzadu 290 mm).
Pasivní bezpečnost také nepřišla zkrátka. Základem je jako vždy tuhá karosérie a deformační zóny s naplánovanými průběhy deformací. Dvoudveřové uspořádání si vyžádalo dodatečné vyztužení karosérie pro případ bočního nárazu, ve dveřích jsou celkem tři bezpečnostní trubky.
V Evropě bude standardem sedm airbagů: přední, boční, okenní + kolenní pro řidiče.
Motorová nabídka zahrnuje tři známé agregáty, základní čtyřválec s vyvažovacími hřideli, proměnným časováním ventilů disponuje vyrovnaným průběhem točivého momentu, když mezi 2000 a 5500 ot./min činí jeho hodnota nejméně 92 % maxima. Třílitrový zážehový šestiválec PSA o výkonu 155 kW bude možno kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou, manuální převodovka u dalších provedení má také šest stupňů. Stále neobvyklé je spojení vznětového motoru se sportovní karosérií, ale Peugeot věří že 150 kW, 440 Nm a kombinovaná spotřeba 8,5 l/100 km budou dostatečně pádné argumenty. Filtr pevných částic s intervalem údržby 210 tisíc km je součástí výbavy.
Peugeot 407 Coupé- Technická data | ||||
Model | 2.2 | 3.0 V6 | 3.0 V6 BVA | 2.7 HDI |
Motor | zážehový | zážehový | zážehový | vznětový |
Objem [cm3] | 2230 | 2946 | 2946 | 2720 |
Výkon [kW/ot./min] | 120/5875 | 155/6000 | 155/6000 | 150/4000 |
Toč. mom. [Nm/ot./min] | 220/4150 | 290/3750 | 290/3750 | 440/1900 |
Převodovka | 6/man. | 6/man. | 6/AT | 6/AT |
Pohot. hm. [kg] | 1525 | 1612 | 1637 | 1724 |
Max. rychlost [km/h] | 222 | 243 | 235 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,2 | 8,4 | 8,7 | 8,5 |
Komb. Spotřeba [l/100 km] | 8,7 | 10,2 | 10,2 | 8,5 |