Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 407 Coupé: první foto a informace

Ondřej Láník Ondřej Láník 29. 7. 2005
9
53
Zobrazit náhledy (9)
Peugeot 407 Peugeot 407 Peugeot 407 Peugeot 407
Ze studie 407 Prologue se zrodil Peugeot 407 Coupé. Světová premiéra je připravena na zářiový Frankfurt. Základní cena by měla atakovat milionovou hranici.

Ze studie 407 Prologue se zrodil Peugeot 407 Coupé a tak na svět přichází další z řady elegantních velkých kupé 2+2. Nástupce kupé 406 již není dílem Pininfariny, ale i franouzský design jistě zaujme. Světová premiéra je připravena na zářiový Frankfurt. Základní cena by měla atakovat milionovou hranici.

407 Coupé měří na délku 4815 mm, do šířky má 1868 mm a jeho výška nepřekračuje 1,4 m. Rozměrné převisy měří 1,08 m (vpředu) a 1,01 m (vzadu), což je proti limuzíně 407 přírůstek + 1.1 cm a + 4.1 cm.

Délka interiéru je díky shodnému rozvoru 2720 mm velkorysá a přesně o 5,8 cm větší než u kupé 406. Markantní nárůst proběhl v dimenzi šíře interiéru v oblasti loktů, které nyní měří 1542 mm resp. 1234 mm (vzadu) a znamenají nárůst komfortu o 128 resp. 142 mm!

Zadní dělená sedadla je možno sklápět a dále zvětšovat základní objem zavazadelníku (400 l).

Neobvykle dlouhý interiér má vzdušnou atmosféru díky daleko dopředu posunutému čelnímu sklu i rozsáhlé prosklené ploše (2,8 m2). Řidič sedí o 9 mm dále a o 20 mm níže oproti poloze v sedanu. O 25 mm níže je také těžiště automobilu.

Podvozek nového kupé je převzat z dříve představených karosářských verzí řady 407, jde o dvojitá trojúhelníková ramena vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. O sportovní vzhled a vlastnosti, které se od kupé očekávají, se postarala řada změn. Nižší světlé výšky bylo dosaženo o 10 mm kratšími předními pružinami, vzadu se zkracovalo dokonce o 23 mm, nové jsou také vložené kratší a tužší dorazy.

Ve srovnání s ostatními čtyřistasedmičkami má kupé větší rozchod kol (vpředu +19 až +23 mm, vzadu až +45 mm podle motorizace), průměr předního stabilizátoru se u zážehového šestiválce zvětšil o 0,5 mm na 24,5 mm, diesel má ještě tužší stabilizátor s průměrem 25 mm.

Šestiválcové verze mají aktivní tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení, do sportovního režimu lze podvozek uvést tlačítkem v interiéru. Samozřejmostí je sada aktivních bezpečnostních prvků ESP, ABS, EBA, ASR a kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu průměr 330 mm, vzadu 290 mm).

Pasivní bezpečnost také nepřišla zkrátka. Základem je jako vždy tuhá karosérie a deformační zóny s naplánovanými průběhy deformací. Dvoudveřové uspořádání si vyžádalo dodatečné vyztužení karosérie pro případ bočního nárazu, ve dveřích jsou celkem tři bezpečnostní trubky.

V Evropě bude standardem sedm airbagů: přední, boční, okenní + kolenní pro řidiče.

Motorová nabídka zahrnuje tři známé agregáty, základní čtyřválec s vyvažovacími hřideli, proměnným časováním ventilů disponuje vyrovnaným průběhem točivého momentu, když mezi 2000 a 5500 ot./min činí jeho hodnota nejméně 92 % maxima. Třílitrový zážehový šestiválec PSA o výkonu 155 kW bude možno kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou, manuální převodovka u dalších provedení má také šest stupňů. Stále neobvyklé je spojení vznětového motoru se sportovní karosérií, ale Peugeot věří že 150 kW, 440 Nm a kombinovaná spotřeba 8,5 l/100 km budou dostatečně pádné argumenty. Filtr pevných částic s intervalem údržby 210 tisíc km je součástí výbavy.

Peugeot 407 Coupé- Technická data
Model2.23.0 V63.0 V6 BVA2.7 HDI
Motorzážehovýzážehovýzážehovývznětový
Objem [cm3]2230294629462720
Výkon [kW/ot./min]120/5875155/6000155/6000150/4000
Toč. mom. [Nm/ot./min]220/4150290/3750290/3750440/1900
Převodovka6/man.6/man.6/AT6/AT
Pohot. hm. [kg]1525161216371724
Max. rychlost [km/h]222243235230
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,28,48,78,5
Komb. Spotřeba [l/100 km]8,710,210,28,5

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

PININFARINOVI Z LÁSKY
GTI
| 31. 7. 2005
Jistě... a ne snad?
moc pěkný
GTI
| 30. 7. 2005
Passate, ty si z nás střílíš, ne? Ty znáš jiný model Peugeota, do kterého by snad nejlepší výrobce naftových motorů na světě nedával i naftu? Znáš ten motor 2,7? Vždyť to je světová naftová ikona... A co ta Fabia (u 407)? To je dobrej fórek... P.S. ty nás teda dnes trénuješ
PININFARINOVI Z LÁSKY
GTI
| 30. 7. 2005
Jsou auta, která přijedou a v tichosti zase odjedou. Jsou auta, co vyboucháš kladivem a ohromíš svět tou drzostí. Jenže jsou i auta, která vytvoří mistři kvalit Michelangela... A jedno z nich je Tvým dílem - 406 krát jsi se dotkl hmoty, 406 krát jsi pohladil svět... A dokázal jsi, že je možné vytvořit auto jehož tvář tu zůstane navždy... Je to proto, že 406 Coupe je dokonalé, jedinečné a neskonale krásné. A tak jako je jenom jeden David, je jenom jedno Coupe cos věnoval skrzevá Peugeot nám všem - Tvůj 406 Coupe. Život nekončí... avšak čas jsi dokázal zastavit jenom ty...