Peugeot 5008 už koupíte i s pěti sedadly. Neušetříte, ale odvezete toho více
Třetí generace francouzského SUV se loni představila pouze v sedmimístném provedení. To už ale neplatí. U verze s dvěma řadami sedadel ovšem neušetříte žádné peníze. Větší zavazadelník ale dostanete.
Peugeot 5008 byl zprvu klasickým MPV. Od téhle kategorie ovšem zákazníci stále častěji přebíhali ke crossoverům a SUV, spousta automobilek proto s velkoprostorovými vozy přestala počítat. Peugeot nevyjímaje.
Již od druhého vydání se proto Peugeot 5008 transformoval v rodinně koncipované SUV, které u aktuální, již třetí generace vedle zážehového motoru nabídne i plug-in hybrid a čistě elektrické provedení.
U všech třech variant jste zpočátku museli vzít zavděk sedmimístnou verzí, která v Evropě nebývá tak populární jako třeba ve Spojených státech. Nutno ovšem dodat, že místní auta bývají menší, třetí řada proto bývá spíše nouzová než plnohodnotná. Peugeot 5008 je v tomhle ohledu vstřícnější, zcela dozadu se proto naskládá i dospělý cestující.
Francouzská automobilka zhruba rok od uvedení nového 5008 na trh nabízí také pětimístnou variantu, která je dostupná i na českém trhu. Pokud byste čekali, že díky absenci dvou sedadel ušetříte, budete na omylu. V českém ceníku je u pětimístné konfigurace uveden příplatek 0 Kč, což znamená, že je dostupná na přání. Ovšem bez toho, že se vám cena vozu sníží.
Na první pohled mnohem nepříjemnější zprávou ovšem je, že minimálně podle ceníku nelze pětimístný Peugeot 5008 objednat s odnímatelným tažným zařízením s koulí, za které si tuzemské zastoupení účtuje 24 tisíc. Příprava na tažné je každopádně ve standardu, proto je velmi pravděpodobné, že „kouli“ si budete moci objednat alespoň u některého ze specialistů.

Pozitivem však je, že díky absenci dvou sedadel odveze více nákladu. Jestliže sedmimístný model má se složenými opěradly v 3. řadě objem zavazadelníku 916 (ve vzpřímené poloze pak 348 l) až 2232 litrů, pětimístné SUV pobere 994 až 2310 litrů nákladu.
Peugeot 5008 s mild-hybridním tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonem 100 kW v Česku startuje na 810.000 Kč. Za plug-in kombinující přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech s elektromotorem se systémovým výkonem 143 kW a akumulátorem s kapacitou 17,8 kWh dáte 1.070.000 Kč.
V nabídce jsou také hned dvě elektrické verze, obě s pohonem pouze předních kol. Základní model se 157 kilowatty a baterií se 73 kWh vyjde taktéž na 1.070.000 Kč, verze se 170 kW a kapacitou 96,9 kilowatthodin stojí minimálně 1.175.000 korun.
Zdroj: Peugeot, video: auto.cz