Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 Blue HDi: Dvoulitr s Euro 6 a 110 nebo 132 kW

Diskuze (26)

Na konci roku se dostane do prodeje Peugeot 508 s novými dieselovými motory. Mají vstřikování močoviny a splňují emisní normu Euro 6.

Současné motory 2.0 HDi o výkonu 103 a 120 kW nahradí nové výkonové stupně. Čtyřválce pojmenované Blue HDi budou mít 110 a 132 kW a díky technologii SCR (katalyzátor se vstřikováním roztoku močoviny) výrazně sníží emise oxidu dusíku. To se pozitivně projeví i ve spotřebě paliva – nejen udávané (4,1 místo 4,8 l/100 km), ale i praktické. Konstruktéři totiž díky mohou využít efektivnější režim chudé směsi se zvýšenou produkcí NOx samotném spalování.

Silnější varianta navíc podle všeho dostane přední nápravu s dvojitými lichoběžníky, která byla zatím vyhrazena jen pro vrcholné dvousetkoňové 508 GT.

Stejné motory se chystají i pro menší řadu 308 (silnější verze pro sportovní 308 GT) a Citroën DS5. Slabší varianta zamíří i pod kapotu Citroënu Grand C4 Picasso.

Diskuze (26)
16. 9. 2013 10:57
Re: Palec nahoru
Mizivá část řidičů, a proto mimo jiné mizí. Dnes umí podvozky naladit opravdu dobře a navíc jednodušší zavěšení se snadněji optimalizuje.

Pokud jde o močovinu... Sama Mazda to prezentuje tak, že SCR je příliš drahé řešení. Ne, že bez něj je to lepší. Z technického hlediska úspěch, z uživatelského o tom nejsem přesvědčen. Motor je více svázaný. SCR mu naopak dává více prostoru k životu. Což neznamená, že je to horší motor. Jen bych neprezentoval absenci SCR jako výhodu.
16. 9. 2013 09:56
Re: Palec nahoru
Ano,viezol som sa v tom :-) Aj v Mazde...neboj :-)
Avatar - Emel
16. 9. 2013 08:57
Re: dost dobre
Jen aby se to promítlo do reálné dynamiky... ale nic proti, 508SW s takovým motorem bych si vcelku představit uměl.
Avatar - Emel
16. 9. 2013 08:56
Re: Palec nahoru
No, zavede... 407 měla lichoběžník ve všech motorizacích, 508 už pouze u 2.2HDI. Pokud to nyní dají i pro 2.0HDI, budiž... není to zase takové překvapení vzhledem k tomu, že vlastně nemusí nic vyvíjet.
Avatar - Emel
16. 9. 2013 08:54
Re: Motory
Renault má s Lagunou mnohem naléhavější problémy než odpovídat na Peugeot.