Peugeot 508 GT: První fotografie a oficiální informace
Modelové řady 407 a 607 dostanou už za několik měsíců zbrusu nového nástupce. Uvidíme jej už v říjnu na autosalonu v Paříži, prodej má začít v prvních měsících roku 2011. První fotografie Peugeotu 508 jsou tady již teď.
Místo dvou modelů, mířících do střední (407) a vyšší střední třídy (607), připravil Peugeot jeden jediný (508). Snad proto, že oba nahrazované modely na trhu již přesluhují, ukáže automobilka současně sedan i kombi. Oficiálním místem výstavní premiéry se stane říjnový autosalon v Paříži, ale již nyní je veřejný i termín zahájení prodeje - začátek roku 2011.
Nový Peugeot 508 v provedení sedan má délku 4,79 m, kombi měří 4,81 m. Míry, které ještě před několika lety stačily na obsazení vyšší střední třídy, dnes přesně zapadají do mantinelů střední třídy, tedy do království Mondeí, Passatů, Insignií, Superbů, ale taky Citroënů C5, nebo Toyot Avensis.
Automobilka příchod nové modelové řady již avizovala konceptem 5 by Peugeot, který se od sériového provedení liší jen v detailech. Řada 508 navazuje na nový designový styl, který automobilka uvedla v život už na MPV 5008.
Technickou specialitou nového modelu budou hybridní verze HYbrid4, vybavené naftovým čtyřválcem pohánějícím kola přední nápravy a elektromotorem pohánějícím zadní kola. Celkový výkon této hybridní čtyřkolky má dosahovat 147 kW (200 k), kombinované emise CO2 nepřesáhnou 99 g/km a možná bude pravděpodobně také čistě elektrická jízda.
Automobilka dále slibuje novou generaci start/stop systému v motorech označovaných zkratkou e-HDi.
Zcela nový je nejen vnější design, ale taky interiér. Tříramenný multifunkční volant má výrazně tvarovaný věnec, přístrojový štít obsahuje dva velké kruhové přístroje, mezi nimiž jsou další dva menší a pod nimi multifunkční obrazovka. Přísně symetrická středová konzole přechází do tunelu, na němž je otočný ovladač palubního informačního systému. Parkovací brzda je elektricky ovládaná.
Model 508 je vystavěn na platformě 3 skupiny PSA a pro evropský trh se bude vyrábět v Rennes-La-Janais ve Francii.
Od roku 2011 se bude karosářská varianta 508 sedan vyrábět také v závodě Wuhan v Číně, kde bude nabízena verze speciálně přizpůsobená specifickým požadavkům čínského trhu.
- 137,1%
- 217,8%
- 38,6%
- 427%
- 59,5%