Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 GT: První fotografie a oficiální informace

Ondřej Láník
Diskuze (134)

Modelové řady 407 a 607 dostanou už za několik měsíců zbrusu nového nástupce. Uvidíme jej už v říjnu na autosalonu v Paříži, prodej má začít v prvních měsících roku 2011. První fotografie Peugeotu 508 jsou tady již teď.

Místo dvou modelů, mířících do střední (407) a vyšší střední třídy (607), připravil Peugeot jeden jediný (508). Snad proto, že oba nahrazované modely na trhu již přesluhují, ukáže automobilka současně sedan i kombi. Oficiálním místem výstavní premiéry se stane říjnový autosalon v Paříži, ale již nyní je veřejný i termín zahájení prodeje - začátek roku 2011.

Nový Peugeot 508 v provedení sedan má délku 4,79 m, kombi měří 4,81 m. Míry, které ještě před několika lety stačily na obsazení vyšší střední třídy, dnes přesně zapadají do mantinelů střední třídy, tedy do království Mondeí, Passatů, Insignií, Superbů, ale taky Citroënů C5, nebo Toyot Avensis.

Automobilka příchod nové modelové řady již avizovala konceptem 5 by Peugeot, který se od sériového provedení liší jen v detailech. Řada 508 navazuje na nový designový styl, který automobilka uvedla v život už na MPV 5008.

Technickou specialitou nového modelu budou hybridní verze HYbrid4, vybavené naftovým čtyřválcem pohánějícím kola přední nápravy a elektromotorem pohánějícím zadní kola. Celkový výkon této hybridní čtyřkolky má dosahovat 147 kW (200 k), kombinované emise CO2 nepřesáhnou 99 g/km a možná bude pravděpodobně také čistě elektrická jízda.

Automobilka dále slibuje novou generaci start/stop systému v motorech označovaných zkratkou e-HDi.

Zcela nový je nejen vnější design, ale taky interiér. Tříramenný multifunkční volant má výrazně tvarovaný věnec, přístrojový štít obsahuje dva velké kruhové přístroje, mezi nimiž jsou další dva menší a pod nimi multifunkční obrazovka. Přísně symetrická středová konzole přechází do tunelu, na němž je otočný ovladač palubního informačního systému. Parkovací brzda je elektricky ovládaná.

Model 508 je vystavěn na platformě 3 skupiny PSA a pro evropský trh se bude vyrábět v Rennes-La-Janais ve Francii.

Od roku 2011 se bude karosářská varianta 508 sedan vyrábět také v závodě Wuhan v Číně, kde bude nabízena verze speciálně přizpůsobená specifickým požadavkům čínského trhu.

Ohodnoťte design Peugeotu 508 jako ve škole
  • 1
    37,1%
  • 2
    17,8%
  • 3
    8,6%
  • 4
    27%
  • 5
    9,5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 2100 čtenářů.

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Avatar - pocitac
16. 7. 2010 10:43
Re: :D
Omlouváme se, nepochopil jsem výbornou satiru :yes: ;-)
Avatar - Pierro
16. 7. 2010 08:59
Re: :D
No nazdar Hombre, ty jeden bejku!! Jsem rád, že jsi se ozval. Už jsem myslel že máš problém v kopytech anebo s propánem a bhůtánem... ;-)
A teď k mému příspěvku - zcela upřímně, nový pažout mne tak trochu zklamal a mé řeči o Apoštolovi?? Sakra chlape, měl jsem tě za inteligentního bejčka, pro kterýho satira je stejná samozřejmost jako pořádný kopyta. Takže hochu, chce to trochu klidu, novou pemprsku a na zejtřek možná i tanga. A hlavně kámo - sakra myslel jsem, že zrovna ty se na tyhle moje plky takhle nechytneš... :-( Jinak zavolej anebo prozvoň, jsem již 14 dnů ženáč, ale to jen tak na okraj (omlouvám se všem za OT).
Avatar - Pierro
16. 7. 2010 08:51
Re: :D
Jestli je tu někdo mimo, tak jsi to leda ty. Je vidět, že se tu asi moc dlouho neobjevuješ, jinak bys pochopil, co jsem chtěl říct... ;-)
Avatar - Well-being
15. 7. 2010 18:08
:-(
Ten zadek vypadá jako ruksak na zádech elegána v obleku.
Avatar - Ronault.
15. 7. 2010 16:02
Re: :D
Pierro, Hombre, rád tě vidím.
Já jsem naprosto v klidu, jen tady náš inteligent s dvěmi vysokými školy hrající hokej v nějaké islandské hokejové lize potřeboval trochu proklepnout, asi mu na mozek opět klesl sopečný prach a zadřely se mu mozkové závity. ;-)

Nechci se zastávat 508 GT, taky mi její design vůbec nesedí a pod tvou shrnovačku bych se i podepsal až na to vychvalování Apoštola.
Až se jednou ráno probudím a zatoužím po něčem velkém a honosném a napadne mě jako první letitá tlustá teta Berta, tak to bude znak, že bych měl s tím toluenem přestat. Prvně pokud bych přemýšlel, tak tady máme příjemné zástupce prémiové střední třídy a to nádherný C-Classe, který sedne k diamantovému kovboji s třídenním strništěm jako * na hrnec. Ani letitá 3-er neudělá ostudu. Když už budu u té prémie, tak o kousek vedle v Japonsku dělají Infiniti G, který by jistě pořád bylo skvělou volbou, hlavně teď, kdy přichází i třílitrový diesel... ale pokud bych měl vlhký sen o chrochtáku, tak by to byl další znak, že Toluenu je moc.
Když už by mělo jít o mainstreamové auto pro mainstreamového člověka jako jsem já, tak je tady několik zástupců, kteří by dostali před Apoštolem přednost. Jasným vítězem by byla Laguna Grandtoure GT s dvoulitrovým turbem a říditelnou zadní nápravou, tam snad není o čem pochybovat. Mít pochybnosti o kvalitách krásné i když poněmečtěné C5, kterou jezdí šlechtičny, se nehodí. Samozřejmě jsem nikdy nepřestal uvažovat o japonském klenotu Accordu.
Těch možností jaké si koupit soukromé auto je spousta a zakoupit si např. Passata 2,0 TDI, který měl možnost mýma rukama projít...
Takže asi tak Hombre :-) Kdybys alespoň nadhodil elegantního šviháka CC, tak bych se s tebou nepřel a mohl aspoň na chvíli o něm s motorem 2,0 TSI i zapřemýšlet ;-)

Jak se mám? Ty, docela dobře, praxuju, potím se ve vedru, však znáš. Co ty? Už jsi byl letos v Bibione?