Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 607 2,2 HDi Biturbo v prodeji za 1,05 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Základní 2,0 HDi (100 kW) je nejslabší ze všech vznětových motorů v Peugeotu 607, nový motor 2,2 HDi (125 kW) tvoří přesný výkonový střed vznětové nabídky a vrchol již dříve obsadil vidlicový šestiválec 2,7 HDi (150 kW).

Říjnový ceník Peugeotu 607 obohatil nový čtyřválec 2,2 HDi s dvojitým přeplňováním. Bez ohledu na hierarchii značek PSA se stejný motor již před časem objevil v limuzínách a kombi Citroën C5, kde je nyní k dostání za 811 tisíc korun (druhý nejdražší motor po zážehovém šestiválci).

Větší Peugeot 607 je dodáván se třemi různými přeplňovanými diesely. Základní 2,0 HDi (100 kW) je současně nejslabší ze všech motorů, nový motor 2,2 HDi (125 kW) tvoří přesný výkonový střed vznětové nabídky, jejíž vrchol obsadil vidlicový šestiválec 2,7 HDi (150 kW).

Silnější čtyřválec 2,2 HDi je prvním čtyřválcovým motorem, který využívá dvou za sebou zařazených turbodmychadel. Jedno menší a druhé větší turbodmychadlo se vzájemně doplňují v plynulé dodávce plnícího vzduchu v celém otáčkovém spektru. Točivý moment dosahuje optimálně konstantního průběhu, když 370 Nm je k dispozici již od 1500 ot./min. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je zrychlení této motorizace otázkou 9,3 s a nejvyšší rychlost činí 224 km/h. To jsou jen nepatrně horší hodnoty (+0,6 s,-6 km/h) než u šestiválce, kombinovaného výhradně se šestistupňovým automatem. Spotřeba silného čtyřválce přitom zůstává na zajímavých 6,4 l/100 km, což je o celé 2 l/100 km méně než u motoru 2,7 HDI.

Cena Peugeotu 607 2,2 HDi (125 kW) činí na českém trhu 1.050.000,-Kč (tj +80 tisíc proti 2,0 HDI), s výbavou Pack pak příjde na 1.160.000,-Kč (tj. o 130 tisíc méně než na kolik příjde vznětový šestiválec).

Ondřej Láník
Diskuze (17)