Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Boxer 4x4 Concept představuje ideálního společníka pro cesty za dobrodružstvím

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Peugeot si pro Salon des Véhicules de Loisirs 2019, zaměřený na vozidla pro rekreaci a volný čas, připravil koncept přitažlivého obytného automobilu, jehož základem se stal sériový model Boxer v úpravě s pohonem všech kol.

Peugeot Boxer spolu se sesterskými modely Citroën Jumper a Fiat Ducato představuje velmi populární a rozšířený základ pro obytné automobily. Této skutečnosti si je samozřejmě vědoma i samotná automobilka Peugeot, která na výstavě vozidel pro volný čas Salon des Véhicules de Loisirs, pořádané na pařížském výstavišti Le Bourget od 28. září do 6. října 2019, vystaví zcela nový Boxer 4x4 Concept.

Základem pro výjimečný obytný automobil s celkovou délkou šest metrů se stal sériový Peugeot Boxer L3, který na první pohled upoutá svým exteriérem, za což vděčí mimo jiné odstínu laku karoserie Wanderlust Green s prvky v barvě Mint a šikmými pásy v tmavě chromovém odstínu.

Nová maska chladiče je tvarovaná v současném stylu značky s lesklými fazetami mřížky v odstínu Cast Iron. Robustní dojem umocňují nové plastové prvky na přídí i bocích. Proporce čelní stěny jsou kvůli cloně čelního skla hlubší. Přímo do karoserie nad čelním sklem je zabudováno osm LED modulů převzatých z modelu 508.

Interiér konceptu je optimalizován tak, aby poskytoval obytný prostor o velikosti deset metrů čtverečních, což má být podle materiálů automobilky ideální pro tři osoby. K dispozici jsou zde čtyři samostatné prostory, tedy kuchyň s jídelnou, místo na spaní, koupelna a místo pro řízení. Samozřejmostí je velké množství úložných prostorů, do nichž se vejde vybavení pro různé sporty a outdoorové aktivity i každodenní život.

Koncepce vozu Peugeot Boxer 4×4 Concept se podle automobilky soustředila především na ekologickou účinnost a odolnost. Velká pozornost byla věnována výběru materiálů: stůl, pracovní deska a dřez jsou vyrobeny z přírodního bílého materiálu Aragonite, který kombinuje tvrdost přírodního kamene s krásou keramiky, zatímco celá podlaha je vyrobena ze 100 % recyklovaných a 100% recyklovatelných materiálů.

Na veškerých použitých plastech se podílejí z 85 % automobilové nádrže, z 10 % láhve na mléko a z 5 % různé plastové nádoby (například na tekuté mýdlo). 50 kg použitého recyklovaného plastu ušetří ve srovnání se standardní plastovou podlahou 75 kg CO2. Použitím plastu pro výrobek s dlouhou životností se zabraňuje jeho recyklaci do nového předmětu na jedno použití.

Video se připravuje ...

V zájmu ohleduplného přístupu k přírodě dodržuje Peugeot Boxer 4×4 Concept nejnovější emisní normy. Jeho motor 2.2 BlueHDi 165 s nejvyšším výkonem 121 kW (165 k) a točivým momentem 370 N.m, spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou, je vybaven filtrem pevných částic a SCR katalyzátorem a splňuje tak nejnovější platné normy Euro 6.2.

Převodovka 4×4 Dangel využívá viskózní spojku a rozdělovací převodovku vpředu. Aktivuje se pomocí trojice přepínačů umístěných na levé straně přístrojové desky. K dispozici jsou tři jízdní režimy, z nichž první je 2WD pro jízdu s pohonem dvou kol na běžných silnicích, druhý je 4WD, kdy převodovka v případě ztráty pohyblivosti sama přenáší energii na zadní kola a třetí je režim Lock, pro uzamknutí diferenciálu zadní nápravy v extrémním terénu.

Světlá výška vozu Peugeot Boxer 4×4 Concept je zvýšena o 30 milimetrů vpředu a o 50 milimetrů vzadu. Účinnost pohonu všech čtyř kol mají zvyšovat i terénní pneumatiky značky BF Goodrich,

Pro milovníky dobrodružství doplňuje koncept Boxer 4×4 kánoe Canadien z ořechového dřeva, kterou lze uložit na střešní nosič vozu. Byla vyrobena na míru, aby bylo zachováno otevírání střešních oken. Boční žebřík kopíruje tvar podběhu kola a poskytuje snadný přístup k střešnímu nosiči, přičemž současně ponechává přístup k bočnímu vybavení.

Nezapomnělo se ani na horské kolo Peugeot eM02 FS Powertube. Toto elektrokolo patří k nejnovější generaci e-Bikes Peugeot. Kompaktní baterie je zabudována přímo do rámu, takže byl zachován elegantní styl a díky odpružení předního i zadního kola má být ideálním partnerem na náročných cestách.

Zdroj: Peugeot

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

26. 9. 2019 18:53
Úložné prostory
Pokud tam mají množství úložných prostorů, do nichž se vejde vybavení pro různé sporty, proč to kolo tahají vzadu za autem ?

A Dangel opravdu ještě používá viskózní spojku ? V jednadvacátém století taková prehistorie ??