Peugeot Exalt: Oprášený sportovní koncept přijede do Paříže
Peugeot Exalt, jehož vnější design vytvořil tým vedený Pierrem Paulem Matteiem, opravdu není žádnou novinkou. Představil se už letos v dubnu na autosalonu v Pekingu. Stříbřitý 4,7 m dlouhý, pouhých 1,31 m vysoký (či spíše nízký) a 1700 kg těžký koncept s rudou zadní částí měl pod kapotou hybridní soustavu, kterou tvořil řadový přeplňovaný čtyřválec THP 1,6 l s výkonem 199 kW a elektromotor s 50 kW. Peugeot udával kombinovanou hodnotu výkonu na hranici 250 kW. Elektrický agregát byl umístěn na rozdíl od čtyřventilové zážehové přímovstřikové jednotky s rozvodem DOHC a turbodmychadlem umístěný vzadu. To znamenalo, že Exalt je čtyřkolka. Konvenční pohonná jednotka se nacházela na obvyklém místě, tedy vpředu napříč a přes šestistupňový automat poháněla přední kola. Technika zůstala i pro podzimní francouzskou přehlídku shodná. Elektromotor stále umí fungovat i sám, systém HYbrid4 přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a zvládá volit optimální jízdní režim auta.
Jak se změní Exalt pro Paříž? Zatím jediný oficiální teaser odhaluje jinou barvu zadní části pokryté tkaninou nazvanou Shark Skin (žraločí kůže), místo červené je tmavě šedá. Grafika koncových světel zůstala totožná, jen pás mezi nimi se tváří jako průhledný, na originálním konceptu takový nebyl. Jinak vozu zůstaly elegantní, dynamické a sportovní proporce s dlouhou kapotou, šikmým čelním sklem i nízkými okny, které se líbily už na jaře. Karoserie je stále vyrobena ze surové oceli. Futuristický interiér podle informací automobilky už nevyužívá dekory z ebenového dřeva, ale z materiálu nazvaného Newspaper Wood. Jak jeho název napovídá, jedná se o recyklovaný novinový papír. Změnil tedy barvu z hnědé na lososovou. Místo uhlíkových vláken bylo na některé prvky použito přírodní čedičové. To najdeme také zvenčí na prahových lištách! Vzniká skutečně tavením kamene, který vznikl sopečnou činností... Kompozitová sedadla jsou čalouněna látkou a po stranách patinovanou kůží, strop, výplně dveří a palubní deska používá přírodní vlnu. Uplatnil se také trojrozměrný tisk a samotní dřevo. Interiér je také prací Alessandra Rigy a částečně i ženy: Sophie Gazeau. Systém Pure Blue samočinně čistí vzduch.
I-Cockpitu, jak byl nazván prostor pro řidiče, zůstal maličký volant a digitální displej, na středové konzole jsou další dvě dotykové obrazovky, jedna slouží k ovládání palubního počítače, audia a navigace, druhá automatické klimatizace a právě vzduchového filtru Pure Blue. Na palubní desce se nachází devítka klasických mechanických přepínačů. Zajímavost představují tzv. „černá světla“, která usnadní přechod mezi dnem a nocí a za těchto podmínek zlepšují viditelnost.
V elektricky ovládaném zavazadelníku (Exalt je pětidveřový, má tedy výklopnou zadní stěnu) se ukrývá koloběžka HYbrid-kick, určená pro pohyb po městě. Pařížský autosalon, kde bude mít sporťák se lvem ve znaku jakousi obnovenou premiéru, začíná novinářskými dny 2. října 2014.