Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot RCZ R: 270koňové kupé konečně přichází

Michal Fokt
Diskuze (43)
Goodwood Festival of Speed je za dveřmi a Peugeot nás seznamuje se svým hot-coupe RCZ R, které se může pochlubit skutečně působivými parametry, vydolovanými z přeplňované šestnáctistovky.

Seznamte se s nejvýkonnějším silničním Peugeotem všech dob. V září loňského roku byla v Paříži představena jeho studie a už tehdy se Francouzi chlubili tím, že nezůstane jen u jednoho exempláře. Uvedení do reality sice trvalo ještě téměř rok, ale už je konečně tady: Peugeot RCZ R.

Vrhněme se tedy na to nejdůležitější. Turbomotor 1.6 THP, vyvinutý společně s BMW, Francouzi důkladně nafoukali a výsledek dokonce ještě předčil původní 260koňová očekávání. V RCZ R má dokonce 271 koní (199 kW) při 6000/min a neméně šťavnatý točivý moment 330 N.m je k dispozici v rozmezí od 1900 do 5500 otáček! Určitě nemusím připomínat, že 169 koní na litr objemu patří k vůbec nejvyšším hodnotám mezi produkčními automobily. Při váze jen 1280 kg (o 17 kg méně, než u 200k verze) se vůz chlubí také velmi příznivou výkonovou hmotností.

Svůj díl na tom mají i kované písty Mahle, jejichž slitina odpovídá té, používané ve formuli 1. Od Mahle pochází i pístní kroužky s speciálním polymerovým povlakem, modifikovány byly ojnice i další díly. Motor pracuje s nízkým kompresním poměrem jen 9,2:1 a jeho zvuk si může řidič intenzivněji užívat díky spojení sání s kabinou. Díky všem modifikacím si vysloužil vlastní označení EP6CDTR a měl by splňovat nároky, kladené na závodní motor. Těm se kupé podobá prý i řešením ocelového výfuku.

Určitě jste zvědaví na dynamické parametry. RCZ R zrychlí z nuly na stovku za 5,9 s, čtvrtmíli umí za 14,2 s, kilometr za 25,4 a maximálku má elektronicky omezenou na 250 km/h. Síla motoru jde na přední kola prostřednictvím samosvorného diferenciálu Torsen. Vůz využívá čtyřpístkové třmeny s 380x32mm disky Alcon, díky nimž zastaví z rychlosti 130 km/h na vzdálenosti kratší, než 61 m. Podvozek má nové tlumiče, tužší a nižší (-10 mm) pružiny i stabilizátory a využívá 19" kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235/40.

Auto poznáte kromě kol a log také podle pevného zadního spoileru, nového difuzoru, dvojice koncovek výfuku a dvoubarevného laku, na výběr jsou odstíny Moroccan Red, Nera Black, Mercury Grey a Opal White. Kabina dostala sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a Alcantary, menší volant, řazení se zkrácenými dráhami a nechybí pochopitelně ani loga R.

Michal Fokt
Diskuze (43)
Avatar - orson
11. 7. 2013 14:02
Francouz,uvidíme v praxi..
Já osobně myslím že adapt.tlumiče resp. nastavení jízdních režimu podvozku by měla mít všechna sportovní auta ale bohužel žijeme v době kdy většina automobilek šetří každý cent,takže nám nezbývá že je budou nabízet u všech alespoň za příplatek. Jsem zvědavý zda Ford ohledně kritiky zadní partie světel s tím něco udělá,je to opravdu katastrofický pohled z profilu karoserie,ten člověk který se pod to podepsal by zasloužil jednu..Třeba úpravce Fordu fa.Wolf už začala na jimi upravená auta dávat na boční část zadních lamp lakované kryty v barvě karoserie aby tento hnus opticky zmírnila. Focus RS? těžko říci kam ho od minulé generace posunout, když ta už byla na vrcholu segmentu alespoň co se týče výkonu a jízdních vlastnosti především ale na okruhu, horší to ale bylo pro běžný provoz,kdy podvozek byl jak kamen a se spotřebou ani nemluvě,ve městě dosahovala i 14 -15 l/100km!,Možná právě tam by mohli kluci s modrého oválu směřovat k nápravě.
U Golfu R bude určitě použit motor který je v S 3 s mírně upraveným výkonem směrem dolu,povídá se o 290 konících,které bezesporu dají čtyřkolce pěknou dynamiku a snad ho VW i vizuálně odliší od ostatních Golfu,přeci to bude auto které bude stát přes kouli.
11. 7. 2013 10:35
Re: to je odborníků na motory
Když se oprostím od toho šťouchnutí a vrátím se k životnosti/ spolehlivosti, kvalitnější komponenty neudělají motor spolehlivějším, pokud v nich původně nebyl problém. Pokud máš problémy například s chlazením, nebo mazáním, tak ti kovaný píst nepomůže. Kvalitnější komponenty ti umožní vyždímat z motoru více, což ale nakonec může jen zhoršit situaci, pokud má konstrukce nedostatky.

Dokáži ocenit kvalitnější komponenty a některé konstrukční prvky (jako třeba suchou klikovou skříň). Ale závodní a civilní motory jsou nebe a dudy.
11. 7. 2013 09:37
Re: Francouz,uvidíme v praxi..
Nezapomínal bych také na avizovaný CTR na 300HP.
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 7. 2013 09:11
Re: to je odborníků na motory
To je hezké, ale výchozí THP má problémy s úplně běžnými záležitostmi jako jsou rozvody a to je jeho kámen úrazu... a také důvod, proč všichni mají obavy...
Avatar - iudex
11. 7. 2013 09:05
Re: Francouz,uvidíme v praxi..
S tými adaptívnymi tlmičmi máš iste pravdu, kolega white label tvrdí, že pri GTI adaptívny podvozok pocitovo čo do komfortu uberá rozmerom pneumatík tak 1-1,5 palca a čo som sa zviezol s GTI na 18kach, je to na daný rozmer nečakane komfortné. Pri tom trojdveráku je to logické, že praktickosťou nemôže konkurovať 5dv, ako som písal, pre mňa je tá praktická stránka dôležitá a už len preto 3dv. neprichádzajú do úvahy. Inak Golf R by mala byť pekná raketa, avizujú motor z S3, t.j. 300k. Uvidíme, či spraví Ford avizovaný Focus RS a aký bude ten.