Peugeot RCZ R: 270koňové kupé konečně přichází
Seznamte se s nejvýkonnějším silničním Peugeotem všech dob. V září loňského roku byla v Paříži představena jeho studie a už tehdy se Francouzi chlubili tím, že nezůstane jen u jednoho exempláře. Uvedení do reality sice trvalo ještě téměř rok, ale už je konečně tady: Peugeot RCZ R.
Vrhněme se tedy na to nejdůležitější. Turbomotor 1.6 THP, vyvinutý společně s BMW, Francouzi důkladně nafoukali a výsledek dokonce ještě předčil původní 260koňová očekávání. V RCZ R má dokonce 271 koní (199 kW) při 6000/min a neméně šťavnatý točivý moment 330 N.m je k dispozici v rozmezí od 1900 do 5500 otáček! Určitě nemusím připomínat, že 169 koní na litr objemu patří k vůbec nejvyšším hodnotám mezi produkčními automobily. Při váze jen 1280 kg (o 17 kg méně, než u 200k verze) se vůz chlubí také velmi příznivou výkonovou hmotností.
Svůj díl na tom mají i kované písty Mahle, jejichž slitina odpovídá té, používané ve formuli 1. Od Mahle pochází i pístní kroužky s speciálním polymerovým povlakem, modifikovány byly ojnice i další díly. Motor pracuje s nízkým kompresním poměrem jen 9,2:1 a jeho zvuk si může řidič intenzivněji užívat díky spojení sání s kabinou. Díky všem modifikacím si vysloužil vlastní označení EP6CDTR a měl by splňovat nároky, kladené na závodní motor. Těm se kupé podobá prý i řešením ocelového výfuku.
Určitě jste zvědaví na dynamické parametry. RCZ R zrychlí z nuly na stovku za 5,9 s, čtvrtmíli umí za 14,2 s, kilometr za 25,4 a maximálku má elektronicky omezenou na 250 km/h. Síla motoru jde na přední kola prostřednictvím samosvorného diferenciálu Torsen. Vůz využívá čtyřpístkové třmeny s 380x32mm disky Alcon, díky nimž zastaví z rychlosti 130 km/h na vzdálenosti kratší, než 61 m. Podvozek má nové tlumiče, tužší a nižší (-10 mm) pružiny i stabilizátory a využívá 19" kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235/40.
Auto poznáte kromě kol a log také podle pevného zadního spoileru, nového difuzoru, dvojice koncovek výfuku a dvoubarevného laku, na výběr jsou odstíny Moroccan Red, Nera Black, Mercury Grey a Opal White. Kabina dostala sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a Alcantary, menší volant, řazení se zkrácenými dráhami a nechybí pochopitelně ani loga R.