Peugeot už nepočítá s diesel-hybridy
Generální ředitel Peugeotu Maxime Picat potvrdil, že francouzská automobilka už do budoucna nepočítá s pohonným systémem kombinujícím turbodiesel s elektromotorem. Takovou techniku v současnosti z modelů Peugeot používá jen 508 RXH.
Picat vysvětluje, že dosavadní technika se automobilce nevyplatí. Turbodiesely jsou výrazně populární jen v Evropě, zatímco mimo ni je válcují benzinové motory. Obliba vznětových jednotek navíc s ohledem na probíhající kauzu „Dieselgate“ může dále klesnout. Z toho důvody chce francouzská značka do budoucna nabízet hybridy (případně plug-in hybridy), které použijí oblíbenější zážehový agregát.
Kombinace benzinové jednotky a elektromotoru si podle vedení Peugeotu najde výrazně více zájemců po celém světě než dosavadní diesel-hybrid. Díky tomu automobilka na prodeji takové techniky více vydělá.
Systém nazývaný HYbrid4 používá dva motory, které jsou do značné míry oddělené. Pod přední kapotou se ukrývá turbodiesel 2.0 HDi, který doplňuje elektromotor roztáčející kola zadní nápravy. Toto řešení umožňuje různou kombinaci zapojení agregátů, auto vybavené systémem HYbrid4 může jet čistě na elektřinu, jen na naftu nebo může kombinovat sílu obou jednotek.
Peugeot uvedl systém HYbrid4 na trh v roce 2012 – nejprve v crossoveru 3008, krátce poté i v modelu střední třídy 508 a zvýšeném kombi 508 RXH. Dnes už je systém na českém trhu dostupný pouze v posledním z nich. Vedle Peugeotu techniku využívá i koncernový bratr Citroën, respektive luxusní značka DS – v modelu dnes pojmenovaném DS 5.