Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě 2004

Vitek
Stánek mimořádně úspěšné francouzské automobilky byl tentokrát prostý premiéry zcela nové výrobní řady.

I tak se ale bylo na co dívat, zejména oba sportovní prototypy přímo sršely atraktivitou a také byly neustále obleženy zájemci o první dotek. Nové motory 1,6 HDi (80 kW) a 2,0 HDi (100 kW), vybavené částicovými filtry, pronikají do všech výrobních řad a nahrazují již zastarávající dvoulitrová hádéíčka první generace, neplnící Euro IV.

Peugeot 307 sedan – tříprostorová elegance

Skutečnou novinkou byla nová karosářská verze úspěšné kompaktní řady, vyráběná v kooperaci firem Peugeot a Dong Feng Motors v čínském Wuhanu. Tento sedan, používající v maximální možné míře techniku z mateřského modelu, je údajně určen pouze pro čínský trh, ovšem jak se říká, nikdy neříkej nikdy. Předpokládané nižší výrobní náklady by z tohoto atraktivního auta mohly učinit zajímavý artikl zejména pro méně vyspělé automobilové trhy, ten náš zřejmě nevyjímaje.

Peugeot 407 SW – nová měřítka pro střední třídu

Hlavním magnetem stánku byl nejočekávanější nový Peugeot – velké a proti sedanu prodloužené kombi na základě přicházející, revolučně tvarované řady 407. Prostorný, bezpečný a avantgardní vůz bude k dispozici s paletou vznětových (1,6 a 2,0 HDi) i zážehových (1,8, 2,0, 2,2 a 3,0 V6) motorů, vyčerpávající bezpečnostní výbavou (9 airbagů, široká paleta elektronických asistenčních systémů) a ve třech provedeních (Comfort, Executive, Sport). Ozvláštněním proti konkurenci bude rozsáhlá paleta příplatkové výbavy, včetně elektricky ovládaného víka zavazadlového prostoru.

Peugeot 407 Silhouette – lví síla

Velmi impresivním doplňkem pro novou výrobní řadu je extrémně dynamické kupé, přesně podle svého názvu spojené se základním modelem jen stylingem povrchu karoserie. Uvnitř je totiž vše jinak, trubkový rám nese uprostřed uložený vidlicový šestiválec 2,5 l o výkonu 230 kW, sekvenční šestistupňovou převodovku a nastavitelný závodní podvozek s dvojitými příčnými rameny vpředu i vzadu a za jízdy nastavitelným stabilizátorem přední nápravy. Rozměrné vozidlo (4,67 x 1,9 x 1,37 m) hojně používá hliník a karbon a pro ježdění na okruhu dokáže snížit svou světlou výšku až na 4 cm. Sériová výroba je zřejmě nereálná, ovšem v blízké budoucnosti se můžeme těšit na nástupce dosud v původní podobě vyráběného Peugeota 406 Coupé, do značné míry podobného tvarům představené novinky. Takže lev neustává v přípravě příjemných překvapení.


Vitek