Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě 2007

Vitek
Diskuze (0)
Velkou žeň novinek přivezl i konzervativnější ze dvou hlavních hráčů koncernu PSA. Lví automobilka se pochlubila celou řadou variací na dvěstěsedmičku, z nichž největší pozornost vzbudil koncept dynamicky tvarovaného kombi SW.

Hlavní hvězdou se ovšem stala premiéra doslova historická – Peugeot vstupuje mezi teréňáky s modelem 4007. Veřejnost se také již tradičně obeznamuje s výsledkem klání o nejlepší Peugeot budoucnosti, v němž zazářil i mladý český návrhář Honza Hrbek a kterým se letos stal návrh se jménem Flux. Lev má zkrátka pro blízkou budoucnost bonbónků více než dost.

207 CC

Půl roku po studii Epure sériová 207 CC navazuje na úspěšný model 206 CC, kterého se prodalo na 360 tisíc kusů. Jde samozřejmě rovněž o kupé-kabriolet v konfiguraci 2+2, jenž dostal do vínku elektricky sklopnou střechu. Při natažené střeše činí objem zavazadlového prostoru 449 litrů, při sklopené střeše se smrskne na 187 litrů. Střecha je plně elektrická, její natažení nebo sklopení se ovládá pouhým stisknutím tlačítka a vůz se „automaticky“ změní z kupé na kabriolet za 25 sekund.

Rozměrově je model téměř totožný s hatchbackem, rozvor zůstal stejný. Peugeot nabízí pro tuto verzi tři motorizace o objemu 1,6 l. Oba zážehové motory pocházejí ze spolupráce s BMW. Slabší verze nabízí maximální výkon 88 kW (120 k) při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot./min., silnější přeplňovaná verze nabídne maximální výkon 110 kW (150 k)při 5 800 ot./min. a točivý moment 240 Nm při 1 400 ot./min. Dieselová šestnáctistovka s výkonem 80 kW (108 k) při 4 000 ot./min. a točivým momentem 240 Nm při 1 750 ot./min. nabídku motorů uzavírá.

Díky aktivitě českého zastoupení známe v tuto chvíli už tuzemské ceny, které činí 569.900,-, 644.900,- a 683.900,- (HDi). Vůz je na českém trhu již v prodeji.

207 RC

Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu Peugeot upravil přední a zadní nárazník, vzadu přitáhne pozornost i dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Srdcem nové 207 RC je zážehová přeplňovaná šestnáctistovka THP (Turbo High Pressure) s maximálním výkonem 128 kW a točivým momentem 240 Nm dostupným již v 1600 ot. a funkcí over-boost, díky níž bude možno dočasně zvýšit na 260 Nm. Jednotku vyvinutou ve spolupráci s BMW charakterizuje přímé vstřikování paliva a turbodmychadlo s dvoukanálovou skříní "Twin Scroll". Jednotka pracuje se vstřikovacími tlaky 120 bar, nejvyšší plnící tlak turbodmychadla činí 0,8 bar. Motor bude spojen s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou se specifickým nastavením převodových poměrů.

Peugeot 207 RC dosáhne maximální rychlosti 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 sekund, podle automobilky si přitom v kombinovaném cyklu neřekne o více než 7,2 litrů paliva. Charakteru vozu odpovídá podvozek se zesílenou přední nápravou a tvrdším tlumiči a pružinami, odvětrávané přední kotouče o průměru 302 mm, jakož i řízení se specifickým nastavením elektrického posilovače řízení.

Peugeot 207 RC stojí na 17palcových kolech obutých do pneumatik Bridgestone Potenza 205/45R17. Bohatá standardní výbava zahrnuje systém ESP s možností úplné deaktivace, automatickou klimatizaci, kompletní elektrickou výbavu, rádio s CD a MP3 přehrávačem, kůží potažený volant i hlavici řadicí páky a samozřejmě sportovní sedačky. Za příplatek bude možné pořídit i GPS, parkovací senzory, tempomat a další.

207 SW Outdoor

Rostoucí sebevědomí malých kombíků dokumentuje předsériová studie 207, předvoj nástupce populárního minikombi 206 SW. Spíše stylová než do krajnosti praktická, 4156 mm dlouhá karoserie si půjčila základní rysy od většího modelu 407 SW a své posádce zprostředkuje nerušený kontakt s okolí prostřednictvím obří prosklené střechy – proto Outdoor. Exteriér je vyzdoben řadou efektních detailů, uvnitř čeká tvůrčím způsobem ztvárněný prostor s potahy z parašutistického hedvábí a oranžových síťových doplňků. O pohon ambiciózního subkompaktu se stará osvědčený vznětový čtyřválec 1,6 HDi 16V o výkonu 80 kW.

4007

Peugeot zvolil pro svůj SUV model číselné označení 4007. Dvě nuly mají charakterizovat nový koncept rozvoje, čtyřka označuje velikost modelu v rámci modelové řady Peugeot a sedmička určuje dobu vzniku. Podobně jako bratříček C-Crosser, i 4007 byla vyvinuta ve spolupráci s Mitsubishi Motors a stojí tak na podvozku modelu Outlander.

Design Peugeotu 4007 na první pohled charakterizují zužující se přední světlomety a otevřená přední maska. Rozměrné a chromované sání vzduchu má vozu dodat na eleganci. A stejně jako u C-Crosseru je vůz doplněn o chormované prvky a navíc také o leštěný hliník.

Pod kapotou se bude nacházet dieselový motor HDI se systémem vstřikování common rail o objemu 2,2 l , který je výsledkem spolupráce s Fordem. Motor podává výkon 115 kW (156 k) a maximální točivý moment 380 Nm. Spalovat může i diester. Motor bude spojen s šestistupňovým manuálem.

Na stánku nechyběla ani luxusní studie 4007 Holland & Holland s interiérem vyvedeným ve specificky ošetřené dvoubarevné kůži, aplikované na všechna možná i nemožná místa v interiéru.

Na trhu by se měla 4007 objevit v červenci 2007. Koncern PSA by ročně rád prodával na 30 tisíc kusů obou svých modelů SUV, 4007 i C-Crosseru.


Vitek
Diskuze (0)