Peugeotu nedá spát rekordní čas VW ID. R na Pikes Peak. Prý jej lze překonat
Závod do vrchu na hoře Pikes Peak se jezdí od roku 1916 a je druhým nejstarším závodem ve Spojených státech amerických. Rekordní čas zde od loňského roku drží Romain Dumas s elektrickým speciálem Volkswagen ID. R, jehož jízda od startu do cíle trvala pouhých 7:57,148 min.
Volkswagen tak pokořil rekordní čas, který stanovil Sébastien Loeb v roce 2013 s vozem Peugeot 208 T16 s uprostřed podélně umístěným motorem V6 objemu 3,2 l se dvěma turbodmychadly. Ten tehdy zajel čas 8:13.878 min.
Rozdíl ve výše uvedené dvojici časů není příliš velký, ale Peugeot s konvenčním automobilem dokázal v roce 2013 zlepšit rekordní čas z roku 2012, který byl 9:46,164 mil a stanovil jej Rhys Millen s Hyundai Genesis Coupe, více než minutu a půl.
V rozhovoru pro magazín Top Gear na tuto skutečnost poukázal Bruno Famin, šéf Peugeot Sport a uvedl, že byl z výkonu značky Volkswagen zklamaný, protože mohla dosáhnout ještě lepšího času.
Podle slov Bruno Famina mohl být rekordní čas ještě o 10 až 15 minut nižší a více se vzdálit času, kterého dosáhl Sébastien Loeb se speciálem 208 T16, v jehož konstrukci byly využity komponenty z prototyp 908 pro Le Mans.
Peugeot 208 T16 podle Famina právě díky použití komponentů a zkušeností z vývoje vozů pro vytrvalostní závody představoval ve srovnání s elektromobilem Volkswagen ID. R finančně výrazně příznivější způsob překonání rekordního času na Pikes Peak.
Dnes je ovšem situace poněkud jiná, ale šéf Peugeot Sport věří, že lze současný rekordní čas na Pikes Peak ještě výrazně vylepšit i vozem poháněným spalovacím motorem. Francouzskou značku ovšem vidí na startu slavného závodu spíše s elektromobilem. Ten totiž lépe zapadá do současné strategie automobilky Peugeot i její divize Peugeot Sport a v souvislosti s ní se může zaměřit na dosažení času 7 minut a 30 sekund nebo i nižšího.
Zda se nového rekordního speciálu značky Peugeot pro Pikes Peak dočkáme, není v tuto chvílí vůbec jisté. Samotný Bruno Famin k tomu uvedl, že takový vůz dnes již musí mít tvar velmi blízký prototypům pro vytrvalostní závody a jeho vývoj bude velmi nákladný.