Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zákazníci chtějí hezký, ne jiný elektromobil, říká produktový šéf Peugeotu

David Bureš
Diskuze (35)

Elektrický Peugeot e-208 se od konvenčních variant z designérského hlediska praktický neliší, proč tomu tak je, nám vysvětlil produktový šéf Peugeotu.

Peugeot na svém letošním ženevském stánku prezentoval jednu z největších hvězd výstavy, novou generaci modelu 208. V rozhovoru s produktovým ředitelem Peugeotu Laurentem Blanchetem tak přišla řeč primárně na ní.

Blanchet nám tak vysvětlil, proč na rozdíl od konkurence Peugeot nestaví specificky tvarovaný elektromobil, ale elektrickou variantu 208 s prakticky shodným designem. I důvody, proč 208 nabídne vznětový motor a moderní technologie, ale nikoliv jinou karosářskou variantu.

Peugeot v Ženevě představuje jednu z hvězd autosalonu, novou generaci modelu 208. Co byste na ní vyzdvihl?

Zdůrazňujeme tři vlastnosti vozu; design, elektrifikaci a nové technologie. Máme atraktivní, velice expresivní tvar, který má mít velký účinek na trh. Zákazníkům přitom nabídneme různé motory, včetně elektrické verze. A co se týče technologie, představujeme v 208 nový i-Cockpit 3D nebo osmistupňový automat, který je v segmentu malých aut unikátem. Převodovku Aisin přitom nabídneme i ve slabší verzi tříválce 1.2 PureTech se 75 kW. Nezapomínejme ani na asistenční systémy z 508, jako je udržování vozidla v jízdním pruhu.

Není tolik moderní techniky v malém autě příliš nákladné řešení?

Ano, některé prvky jsou opravdu drahé, máme nicméně specifické úrovně výbav, aby si zákazník mohl vybrat auto podle svých potřeb. Navíc víme, že zákazníci chtějí dobře vybavené varianty, jako je náš GT Line.

Řešení i-Cockpit je odbornou veřejností občas kritizováno. Jak jsou s ním spokojeni sami zákazníci?

Při plánování nové 208 jsme si dělali zákaznický průzkum a z něj vyplynulo, že 95 % zákazníků je s i-Cockpitem spokojeno. Líbí se jim hlavně malý volant, v jiných autech si tak najednou připadají jak v náklaďáku. Jen pár procentům klientů nevyhovuje.

Video se připravuje ...

Novou 208 nabídnete také se vznětovým motorem, což je u malých aut stále méně časté řešení. Proč bude dieselová 208 k dispozici?

Stále vidíme zájem ze stran některých zákazníků o naftovou variantu, hlavně od firem. Na bázi 208 navíc bude odvozena užitková verze a u ní je turbodiesel nutností.

Základem nové 208 je nová platforma CMP. Co byste o ní řekl?

CMP je univerzální platforma umožňující zástavbu různých druhů pohonu, což je výhodné z hlediska ceny i produkce. Když tak vzroste zájem o elektrickou 208 proti našim předpokladům, nebude pro nás problém navýšit její produkci. Zatím plánujeme, že desetinu prodejů 208 bude tvořit elektrická verze, trh ale není dostatečně prozkoumaný, a tak uvidíme, jaká bude realita. Nová platforma nám navíc umožňuje mít stejné vlastnosti u konvenčních i elektrických variant, co se týče vnitřního prostoru. Výhodou je i nižší hmotnost, je asi o 30 kilogramů lehčí než ta předchozí.

Elektřinou poháněná e-208 je z hlediska designu prakticky shodná jako konvenční varianty se spalovacím motorem, zatímco konkurence většinou sází na specificky tvarované elektromobily. Proč jste sáhli po takovém kroku?

Z našich interních výzkumů vyplynulo, že to tak zákazníci chtějí. Řekli nám, že je jedno, jak bude elektromobil vypadat, hlavně, aby byl krásný. Neřeší druh pohonu, ale tvary. A pokud nebude elektroauto krásné, nekoupí si ho. Ano, jsou zde nějací zákazníci, kteří se chtějí odlišit, těch je ale málo, ta největší skupina chce především krásný automobil. A až pak řeší ostatní záležitosti.

Chystáte i další elektrifikované varianty 208, jako je hybrid nebo plug-in hybrid?

Naše strategie u menších automobilů je jasná, sázíme u nich na čistě elektrický pohon, který je podle nás výhodnější pro pohyb ve městě a kolem měst. U větších aut, jako je 3008, spíše věříme plug-in hybridnímu pohonu, který umožňuje delší dojezd. Nemusíte u nich tolik řešit, kde baterie dobijete, zároveň ale máte možnost jet po městě na elektřinu.

Nabídnete 208 i v nějaké jiné karosářské variantě?

Ne, strategie Skupiny PSA je jasná; chceme zákazníkům nabídnout jednoduchý výběr. Mají si vybírat jen mezi motorizacemi, nikoliv mezi karosářskými variantami. Zákazníci mají na výběr i naše jiné modely, jako je 2008 a 308, a tak věříme, že je naše nabídka dostatečně široká.

David Bureš
Diskuze (35)

Doporučujeme

11. 3. 2019 12:07
Re: elektroplečky
No ja by som si EV ako poskakovadlo do práce kúpil. Ale nie som ochotný akceptovať cenu. Neviem prečo by som mal za jednoúčelové auto zaplatiť 2-3 krát viac. Ak bude EV cenou blízko spalováku, tak o tom budem uvažovať do tej doby to môže fungovať, len dotáciách a zelených fanatikoch.
11. 3. 2019 11:27
Re: elektroplečky
Existuji ruzne typy, treba Texas a ropna a zbanova lobby. CO2 lobby v NL (nafta) atd...
Avatar - speedfred
11. 3. 2019 10:54
Re: Pekný?
to je môj podriadený :-!
Avatar - Barrichello
11. 3. 2019 10:53
Re: elektroplečky
tak tak...Po půlnoci přes 400 tis lidí bez proudu, takže elektroauto si nikdo nenabije a do práce nepojede půl milionu lidí jo >:D >:D >:D

Sou to fanatičtí zoufalci. Spoléhat na elektriku v době čím dál častějích výkyvů počasí, které přinásíš masivní vítr, sněžení, mráz atd je utopie, šílenství a chorá mysl neomarxistů a zelených
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2019 10:49
Re: Pekný?
To být nemůžeš, toho máme u nás ve vládě.