Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeoty 407 Silhouette, 407 SW a 307 sedan pro Ženevu

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Peugeot chce zřejmě novým kombi rozvířit stojaté vody designu vozů kombi střední třídy. Poprvé se ukáže v Ženevě studie 407 Silhouette.
(doplněno o 6 plakátů)

Peugeot chce zřejmě novým kombi rozvířit stojaté vody designu vozů kombi střední třídy. Právě byly zveřejněny podrobné informace o novém 407 SW, které se poprvé ukáže v Ženevě. Sériové Peugeoty 407 doplňuje hned zpočátku studie 407 Silhouette.

Nejprve k tomu nejzajímavějšímu. Studie supersportovního závodního speciálu Peugeot 407 Silhouette vznikla ze sedanu, ale po rozsáhlých úpravách se v Ženevě předvede speciál s dvoudveřovou karosérii z uhlíkového kompozitu, která je postavena na novém podvozku. Sportovním požadavkům byla přizpůsobena nosná struktura – nyní prostorový trubkový rám. Automobil má vnější rozměry 4,67 x 1,90 x 1,37 m, rozvor 2,72 m. Studie je poháněná upraveným koncernovým šestiválcem o objemu 2946 cm3 a výkonu 230 kW. Manuální šestistupňová převodovka má sekvenční řazení. Vzhledem k propracovanosti této studie, nezůstane Peugeot 407 Silhouette jistě statickým exponátem a brzy se vydá na okruhy.

Peugeoty 407 a 407 SW

Velkou ženevskou událostí pro Peugeot je premiéra dvojice 407 a 407 SW. My jsme vás již dříve o sedanu I kombi informovali v krátkých článcích a Peugeotu 407 jsme se věnovali také důkladněji v podrobném popisu.

Nyní, krátce před ženevským automobilovým svátkem, zveřejnil Peugeot podrobnější informace o verzi 407 SW. Dynamické kombi s netradičně navrženou zádí rozšiřuje nabídku vozů kombi na tři, vedle modelů 206 SW a 307 SW. Tam kde má většina konkurentů třetí boční okno, najdeme u 407 SW silný a pod úhlem skloněný D-sloupek. Boční profil se tak stává velmi “rychlý”, i když celková délka vozu vzrostla na 4763 mm (to je 87 mm navíc proti sedanu 407). Výška činí 1486 mm (+41 mm, mj. díky střešnímu nosiči) a šířka 1811 mm. Všimněte si také rozměrného střešního okna, které má plochu 1,6 m2 a rozšiřuje celkovou zasklenou plochu Peugeotu 407 SW na 4,28 m2. Střecha je vyrobena z laminovaného 6 mm silného skla. Pokud se nechcete kochat oblohou, je možné střechu zastínit panely ukrytými vzadu uvnitř pevné části střechy.

Zajímavé řešení najdeme také v zádi. Samostatně výklopné zadní sklo zjednoduší uložení malých zavazadel. Víko zavazadlového prostoru navíc zasahuje poměrně hluboko do střechy a usnadňuje tak nakládání zavazadel do 448 litrů velkého kufru. Základní délka zavazadlového prostoru 1030 mm se může příležitostně zvětšit až na 2700 mm, to když sklopíte nejen zadní, ale také spolujezdcovo přední sedadlo.

Kombi 407 SW budou dodávána se šesti motory, které byly představeny v řadě 407. Zážehové motory začínají objemem 1,8 litru (85 kW při 5500 ot/min, 163 Nm při 4500 ot./min), známým dvoulitrem (100 kW při 6000 ot./min, 190 Nm při 4100 ot./min) a motorem 2,2 l (116 kW při 5650 ot/min, 217 Nm při 3900 ot/min). Vidlicový šestiválec 3.0 (155 kW při 6000 ot./min, 290 Nm při 3750 ot./min) bude dodáván výhradně se šestistupňovým automatem.

Vznětové motory jsou zpočátku k dispozici dva. Čtyřválec 1560 cm3 má výkon 80 kW při 4000 ot./min. nejvyšší točivý moment 240 Nm při 1750 ot./min může mít krátkodobě hodnotu až 260 Nm. Dvoulitrové HDi pak má výkon 100 kW při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 320 Nm při 2000 ot./min (krátkodobě až 340 Nm).

V nabídce jsou vedle pětistupňové manuální převodovky také čtyřstupňový automat (pro 2.0, 2.2 a 2.0 HDi) a šestistupňová manuální převodovka (pro 2.2 l a 2.0 HDi).

Ondřej Láník
Diskuze (22)