PGO v Paříži 2008
Hemera
Nový model značky PGO oprašuje styl sportovně-užitkových karoserií Shooting Brake. Název, který začal používat pro svá supersportovní kombi britský Aston Martin a stejnojmennou studii představilo před třemi lety i Audi, se k popisu francouzské novinky hodí asi nejlépe.
Pochopitelně, narozdíl od Astonu se nejedná o zakázkový supersport, ale dvoumístný malý sportovní automobil klasických tvarů s useknutou zádí. Ke dvěma roadsterům, které PGO v současnosti vyrábí, se tak přiřadí i uzavřený vůz.
I u tak malého výrobce je důležitý marketing, novinka tak má zvednout povědomí o zatím nepříliš známé a poměrně exotické značce a zviditelnit ji nejen v Evropě, ale i v celosvětovém měřítku.
Společnost PGO založili na začátku osmdesátých let tři bratři, Pierre, Gilles a Olivier Prévostové, název tedy vznikl z jejich křestních jmen. Nejprve vyráběli repliky AC Cobra, později koupili licenci na výrobu napodobenin Porsche 356 od belgického Apalu. V roce 1998 firmu převzali Laurent Skrzypczak a Olivier Baudoin a zahájili produkci modelu Speedster II, který z klasické třistapadesátšestky tvarově stále vycházel, toto označení však po intervenci samotné automobilky Porsche již nést nemohl.
V roce 2005 byl Speedster II modernizován a nový model dostal název Cevennes, oba se však vyrábějí nadále souběžně. Hemera samozřejmě není úplně novým vozem, neboť se svými předchůdci sdílí podvozkové skupiny.
Pohon Hemery zajišťuje zážehový řadový čtyřválcový dvoulitr s výkonem 103 kW při 6000 ot./min, točivý moment má vrchol 196 Nm při 3000 ot./min. Stovku má zvládat novinka za méně než 7 sekund, nejvyšší rychlost se bude pohybovat kolem 200 km/h.
Výroba bude zahájena během první třetiny roku 2009.