Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pick-upy: Rozšíří řady nováčků kromě Mercedesu a Hyundaie také Kia?

Michal Fokt
Diskuze (2)
Poté, co vstup do kategorie pick-upů oznámily automobilky Mercedes-Benz a Hyundai, se začíná hovořit také o odvozeném modelu značky Kia.

Mercedes-Benz je jedinou prémiovou značkou aktivní v byznysu užitkových aut, ale přestože lze s trojcípou hvězdou koupit vše až po tahač, v portfoliu doposud chyběl pick-up. Ale jak už jsme několikrát informovali, dojde ke změně. Mercedes si vypůjčí platformu Nissanu Navara a na ní postaví kompletně nový vůz.

Vůz by měl existovat ve třech stupních výbav, základní bude opravdu čistě pracovní, pohon všech kol bude mít za příplatek a k pohonu poslouží čtyřválcový turbodiesel 2,3 l s výkonem 138 kW. Střední výbava bude zahrnovat stejný motor, ale bohatší výbavu. I nejluxusnější verze se šestiválcem bude naftová, se zhruba 188 kW.

Představitelé Mercedesu se dušují, že opravdu všechno kromě platformy bude německé a vyrobené podle standardů stuttgartské značky a automobil by měl být označován jako X-Class. Vyrábět by se měl ve Španělsku a Argentině, prodávat pak globálně, a to včetně Evropy.

Další čerstvá pick-upová novinka přichází z Koreje. Hyundai už potvrdil, že bude vyrábět stylový pick-up Santa Cruz, což je vcelku překvapivé, protože zatím nebyly náznaky, že by americký (nebo jakýkoli jiný) trh bažil po nepříliš praktickém trucku této velikosti. Ale klidně se může stát, že se Hyundai dobře trefí do mezery na trhu. A současně není důvod, proč by měl vůz zůstat jen doménou Hyundaie, když značka sdílí maximální možné množství techniky se sesterskou Kiou.

Insiderem z Kie pak potvrdil, že "pokud Hyundai bude mít takové auto, máme si být jistí, že Kia dostane vlastní verzi". Ostatně skica její možné podoby se na netu objevila už v roce 2014. Pick-up bude postaven na technice modelů Tucson a Sportage, a to včetně přeplňované benzinové šestnáctistovky, proslýchá se ale také něco o turbodieselové variantě.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2016 15:00
Re: nebol by som proti
Mnoho nevíš. Obě společnosti mají určitou hierarchii, která je zcela odlišná pro různé trhy. Na korejském trhu mají Kie přednost v užitkových aplikacích, například, a podobné to bude všude v Asii.
Slyšel jsi někdy názvy jako Kia Bongo, Kia 2500, Kia Frontier, Kia Pregio, Kia Sedona ??? Proti tomu stoji jen Hyundai Starex (náš Hyundai H1).
Ovšem na další druhou stranu, Hyundai má náklaďáky - řadu H, řada L, řada Mighty, autobusy, speciální vozidla ........
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2016 10:44
nebol by som proti
ale podla mna je na to este cas.... hyundai je vzdycky kusok pred kiou a tak mam pocit ze pickup od kie tak skoro este "zelenu" nedostane.... zrejme si pockaju na to ako sa santa cruz uchyti a potom sa ohladom tohto rozhodne.... ;-)

skor by som bol za nejake velke SUV .. studia telluride bola moc pekna a tu vidim velke rezervy u kie... lebo sorento dnes uz nie je ziadne velke auto... a v takej amerike je to velkostne vlastne len bezna stredna trieda SUVeciek.... taka konkurencia od toyoty ponuka hned niekolko vacsich SUV ... a ich predaje su ozaj zavidenia hodne ....