Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Piëchův syn ladí svůj sporťák. Bude mít retro vzhled a výkon 600 koní

David Bureš
Diskuze (0)

Piëch GT se světu ve formě konceptu poprvé představil na zatím posledním ženevském autosalonu, v roce 2019. Nyní už se rýsuje jeho sériová verze.

Anton „Toni“ Piëch je syn zesnulého Ferdinanda Piëcha, někdejšího slavného šéfa koncernu Volkswagen Group, a pravnuk Ferdinanda Porscheho, zakladatele legendárního výrobce sportovních aut. Své předky nezapře, v roce 2017 totiž založil švýcarsko-německou společnost Piëch Automotive, která má rovněž ambice stavět automobily. První dílo se už rýsuje.

Světu se poprvé představilo na ženevském autosalonu v roce 2019 ve formě konceptu Piëch Mark Zero. Nyní už se ale pomalu rýsuje sériové provedení, spolu s tím, jak automobil vstupuje do fáze jízdních zkoušek. Po prvním prototypu má v březnu 2022 následovat druhý, po němž přijde další série testovacích aut.

Už se sice nejmenuje Piëch Mark Zero, ale jednoduše jen Piëch GT, veškeré základní aspekty ale zůstávají zachovány. Automobil si tak nadále uchovává styl retro stylizovaného kupé s charakteristickým profilem, s dlouhou kapotou, byť k lehké evoluci jednotlivých detailů došlo. Velikostně pak mimochodem Piëch GT s délkou 4.432 mm, šířkou 1.991 mm a výškou 1.250 mm zhruba odpovídá proporcím Porsche 911.

Na rozdíl od 911 je však Piëchova novinka elektromobilem. Právě elektrické ústrojí mělo za dva roky vývoje projít výrazným laděním. Celkový výkon nicméně pořád činí 600 koní (441 kW). Zajišťují ho hned tři elektromotory, jeden vpředu a dva vzadu, které vůz mají katapultovat z 0-100 km/h za zhruba tři sekundy.

Autoři přitom slibují typické jízdní vlastnosti sporťáku s precizním řízením a okamžitými reakcemi. Zajistit to má dohled Klause Schmidta, někdejšího dlouholetého vedoucího technika divize BMW M. Tomu mimo jiné pomáhá umístění baterií. Jsou umístěné pod podlahou kvůli snížení těžiště a tvoří směrem vzad písmeno T, což zajišťuje ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Piëch GT má přitom vážit 1.800 kilogramů, což na sporťák této velikosti není zrovna málo, zároveň je to ale o zhruba půl tuny méně než u Porsche Taycan. Zajistit to mají speciální baterie od čínské firmy Desten s novou generací článků, které jsou lehčí než ty dnešní a zajišťují rychlejší nabíjení i lepší chlazení. Jejich kapacitu firma zatím neuvádí, z 0-80 % své kapacity se však mají nabít už za osm minut a poskytnout dojezd asi 500 km.

Retro kupé s elektrickým pohonem je připravováno pro rok 2024. Stavět ho má zatím blíže nespecifikovaná externí firma. Piëch má přitom ambiciózní plány, během prvního roku produkce má vzniknout na 1.200 kusů kupé, které se má vedle Evropy prodávat též v Číně, USA a dalších globálních trzích. Dvoumístné kupé mají navíc později doplnit další dva modely, čtyřmístné kupé a SUV.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme