Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zemřel legendární designér Sergio Pininfarina

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
Ve věku 85 let zemřel v noci na dnešek italský automobilový návrhář Sergio Pininfarina, šéf stejnojmenné slavné automobilové designérské firmy.

Aktualizace 3. 7. 2012 14:30

Sergio Pininfarina se proslavil jako designér i jako muž, který stál ve vedení rodinného podniku od druhé poloviny šedesátých let prakticky až do současnosti. Narodil se 8. září 1926 v Turíně a zemřel v noci 2. července ve svém domě tamtéž.

V roce 1950 promoval na turínské polytechnice jako strojní inženýr. V roce 1966 se po smrti svého otce stal výkonným ředitelem rodinného podniku Carrozzeria Pininfarina.

Vedle vedení slavné karosárny byl Sergio Pininfarina mimo jiné členem představenstva Ferrari SpA od roku 1969 do roku 2011. Na turínské polytechnice působil jako profesor automobilového designu v letech 1974 až 1977. Prezidentem Průmyslové asociace Turín byl od roku 1978 do roku 1984 byl a v letech 1979 až 1988 byl členem evropského parlamentu.

V době kdy vedl karosárnu Pininfarina zažíval tento podnik svá nejslavnější a nejplodnější léta. Krátce po nástupu do funkce výkonného ředitele otevírá pět let budované vývojové centrum a v roce 1972 byla zahájena činnost aerodynamického tunelu pro měření modelů a prototypů ve skutečné velikosti. Tento aerodynamický tunel byl první svého druhu v Itálii a dodnes je jedním z mála na celém světě.

Nepřehlédněte: 10 pozoruhodných automobilů karosárny Pininfarina

V osmdesátých let otevřel Sergio Pininfarina nové výrobní podniky v San Giorgio Canavese a Bairo Canavese. V roce 1991 zahájila činnost pobočka v Německu. O jedenáct let později byl spuštěn provoz v novém inženýrském centru v Cambiano a o rok později se součástí společnosti stává Pininfarina Sverige AB.

Pod vedením Sergia Pininfariny se z rodinného podniku stalo dvorní designérské studio automobilky Ferrari a velmi silná je i spolupráce s automobilkami Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot a Cadillac.

Do smutečního hávu se zahalila i oficiální stránka italského designového studia pininfarina.com

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
Avatar - PeterLuk
4. 7. 2012 08:47
Re: Sbohem
Niektorí píšu Pinifarina, niektorí Pininfarina a niektorí Pinninfarina... Ako sa v tom mám vyzneť? Napísal som to meno zle, priznávam...

A pre info, nie som typ človeka, ktorí si pred napísaním všetko skontroluje a opisuje z článku a z nadpisu...
Avatar - white label
4. 7. 2012 00:47
Re: Sbohem
Někomu jedno N ve jméně chybí, jinému pro změnu nadbývá... ;-)
4. 7. 2012 00:04
Re: Obrovská ztráta.
Já taky tíhnu spíš k Bertonemu, má takový čitelnější styl s charakteristickými prvky. Třeba tvar zadního blatníku. Není to vtip - stačí se podívat na Lamborghini Countach LP400, Škodu Favorit, Citroen BX, atd. Celkově se Bertone dokázal víc odvázat a udávat směr. Ale i Pininfarina vytvořil skvělá auta, vždy o několik tříd lepší než nedomyšlené bezpohlavní výtvory designérů automobilek. Na tom je jasně vidět, že na designu se šetřit nemá, protože většinou design rozhoduje o úspěchu auta - technika a kvalita je dnes srovnatelná.
Avatar - Stejsn
3. 7. 2012 19:54
Obrovská ztráta.
Přestože já tíhnu nejvíc k výtvorům Nuccia Bertoneho, symbolem italského designu byl určitě především Pininfarina. Budiž Ti Sergio země lehká a děkujeme za krásná auta.
Avatar - Ronault.
3. 7. 2012 19:45
Děkujeme
Jako malý jsem si hrál s modely autíček, které maestro navrhl, jako dospívající jsem o nich snil a jako dospělý chovám respekt.

Ať odešel, jeho dílo zůstane věčné. :yes: