Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019: Elektrický supersport Pininfarina Battista má 1900 koní

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 3. 2019
31
Zobrazit náhledy (31)
Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista Pininfarina Battista
Supersport od Pininfariny pohání čtyři elektromotory. Je výkonnější než Bugatti Chiron a bude se vyrábět!

Zvykejme si na to, že supersporty nepohání jen zážehové motory, případně s elektrickou podporou u hybridů. Slavná italská firma, kterou nepotkal osud konkurence a zachránil ji indický koncern Mahindra & Mahindra, představuje v Ženevě dvoumístné kupé Battista. Tedy, pravda, současná společnost Automobili Pininfarina sídlí oficiálně v německém Mnichově... Nicméně jménem konceptu vzdává hold samotnému zakladateli Giovannimu Battistovi Farinovi, kterému odmalička říkali Pinin.

Konceptu? Spíše prototypu, respektive prototypů... Battista vypadá jako opravdový supersport a určitě by nikdo neřekl, že v útrobách nevrčí nějaký ten pořádný dvanáctiválec. Jenže chyba lávky! Auto pohánějí čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1397 kW. Ne, to není překlep, mají dohromady 1900 koní a k tomu ještě 2300 N.m točivého momentu. Baterie s kapacitou 120 kWh dodal už velmi známý chorvatský Rimac Automobili.

Na jedno nabití auto ujede až 450 km. Pravda, při využití více než dostatečného potenciálu určitě méně, ale ani supersporty se zážehovými motory nikdy neměly bůhvíjaký akční rádius. Na dostatečně dlouhém úseku se Battista dokáže rozjet až na 350 km/h. Akcelerace z klidu na stovku za méně než dvě sekundy vyráží dech, třístovku elektrický bolid pokoří do 12 sekund.

Základem Battisty je karbonový monokok, jak jinak? Nejzajímavější stylistický prvek exteriéru představují „plovoucí“ koncová světla, pochopitelně diodová. Aktivní zadní křídlo nad nimi slouží jako vzduchová brzda. Klasické brzdy jsou karbon-keramické, mají šestipístkové třmeny a skrývají se za jedenadvacetipalcovými koly.

Kokpit pro dva kombinuje kůži, hliník a uhlíková vlákna. Karbonový je třeba volant. Řidič, či spíše pilot má před sebou tři displeje, první poskytuje základní informace (například aktuální rychlost), ten vlevo ukazuje kupříkladu stav nabití a pravý je klasický informační s navigací.

Battista je zatím prototypem, i když neexistuje pouze jeden, na ženevském stánku jsou k vidění tři exempláře v šedé, bílé a modré. Pininfarina rovnou ukazuje, že individualizaci se meze takřka nekladou. Ale pozor! Už příští rok se představí sériová verze. Vznikne dealerská síť, která by měla čítat od 25 do 40 zastoupení. Po celém světě včetně Evropy, Severní Ameriky, Blízkého východu i vzdálenějších asijských zemí, hlavně ve velkých městech, jako jsou Stuttgart, Londýn, New York, Los Angeles, Toronto, Vancouver a Hongkong.

Produkce je limitována na 150 exemplářů a cena, která ještě nebyla oficiálně zveřejněna, tu určitě nebude hrát roli, za exkluzivitu si zájemci rádi připlatí...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor