Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pískající hlásič rychlosti se dostává do USA, nejdříve do Kalifornie

Marek Bednář
Diskuze (13)

Americké hlásítko překročení dovolené rychlosti bude benevolentnější než to evropské a všechna nová auta ho budou muset mít až za osm let, pokud bude návrh zákona schválen.

Kontroverzní „inteligentní asistent rychlosti“, kterým za pár týdnů budou muset být vybavena všechna nově registrovaná auta v EU, je zatím jen evropskou věcí. Po nedávném doporučení zavést tento systém i do amerických aut ze strany Národního výboru pro bezpečnost dopravy (NTSB, National Transportation Safety Board) ho začne vyžadovat Kalifornie, a to postupně od roku 2027.

Tedy, pokud to bude skutečně uzákoněno; zatím je novinka ve stádiu návrhu zákona. S návrhem přišel kalifornský senát a odhlasoval ho poměrem 22 hlasů pro ku 13 proti. Se zaváděním se začne od roku 2027, do roku 2029 musí být systémem vybaveno 50 % nově prodaných či vyrobených aut v Kalifornii a do roku 2032 toto číslo vzroste na 100 %.

Video se připravuje ...

Systém má podle návrhu fungovat podobně jako v Evropě, tedy že na řidiče jednou zapíská a zabliká, pokud vůz pojede příliš rychle vzhledem k rychlostnímu limitu. Nezačne však pískat při jakémkoliv překročení, jako v Evropě, nýbrž až pokud řidič pojede o více než 10 mph (16 km/h) nad limit. Jaký je v místě limit, auto zjistí z navigačních dat; v případě konfliktních informací použije vyšší číslo.

Stejně jako v Evropě půjde systém jednorázově vypnout, jinými slovy, kdo ho nebude chtít používat, bude ho muset vypínat při každém startu vozu. Výjimku budou mít vozidla IZS, pro ta nebude hlásítko povinné.

Anketa

Jaký máte názor na tzv. inteligentní asistent rychlosti?

Pomáhá mi předcházet pokutám
Sem tam se hodí
Většinou ho vypínám
Nemám ho v autě a ani ho nechci

Marek Bednář
Diskuze (13)
28. 5. 2024 12:34
Re: nez tohle
pomuze bez cteni ten system spadne do nouze a povypina to vsecko. X5 bez radaru vypne vsechno
28. 5. 2024 07:28
Re: nez tohle
Tak či tak je to len ďalšia a ďalšia otravná kontrola. Keď sadám do auta, automaticky ihneď vypínam stop-štart, aj stráženie jazdy v pruhoch. Vysvetli, na akú riť sa to pri každom štarte znovu zapína? Aký blbec prišiel na to, že tieto dve kraviny v aute musíš mať? Stop-štart vypína motor aj krátko po štarte, keď je ešte dosť studený, to mi je ekológia... Asistent jazdy v pruhoch ťahá za volant, aj keď zaregistruje starú a dávno neplatnú čiaru, alebo hoci inú farbu asfaltu. Pomocník na pohľadanie...
Avatar - speedfred
28. 5. 2024 07:25
Re: nez tohle
Presne tak. Salámová metóda už začala a mnohý to nevidia či nechcú vidieť, pripadne tomu ešte fandia.
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 14:25
Re: nez tohle
To ze jsou nevypnutelní, mi zas tak nevadí. Předpoklad, že z toho bude něco víc, že to bude hlásit, to je zatím jen předsudek. Něco takového v plánu není, zatím. Jeslti bude nebo nebude, se můžeme maximálně dohadovat nebo obávat, ale to neznamená, že máme tyhle asistenty ignorovat.
Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 12:21
Re: Ach.....
Zlatý starý auta co nemaj ani navigaci :-) :-) :-) :-)