Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plánované SUV od Bentley se patrně bude vyrábět v Bratislavě

David Bureš
Diskuze (13)
Chystané SUV britské luxusní značky se může vyrábět buď v Bratislavě, nebo v domovské továrně Bentley v Crewe.

Vedení Bentley oznámilo, že by výroba SUV vycházejícího z konceptu EXP 9 F měla být koncernem VW Group již brzy schválena. Podle šéfa automobilky Wolfganga Schreibera stačí vyřešit jen pár detailů v byznys plánu.

Mezi těmito detaily je i místo výroby tohoto poněkud kontroverzního auta. Bentley zvažuje výrobu ve dvou továrnách – v té domovské v Crewe a té v Bratislavě, kde se montují další SUV koncernu VW Group, Audi Q7, VW Touareg a z velké části i Porsche Cayenne, jehož finální montáž probíhá v Lipsku. SUV od Bentley přitom použije některou techniku těchto modelů.

Schreiber přiznává, že by raději chystané SUV vyráběl v Crewe, zároveň ale dodává, že vedení VW Group netlačí automobilku k výrobě auta v Bratislavě. Šéf Bentley dále tvrdí, že musí vyrábět automobily, které vydělávají. To nahrává spíše výrobě na Slovensku.

Do konečného rozhodnutí o místě výroby musí britská značka ještě zvážit několik faktorů, jako je logistika, řemeslníci, znalosti pracovníků a jejich platy.

I pokud dá Bentley přednost výrobě SUV v Bratislavě, budou prakticky všechny komponenty pro interiér tvořeny v Crewe, a to kvůli zdejším vynikajícím pracovníkům v tomto oboru.

Výroba SUV, které ještě nemá své jméno, bude zahájena v roce 2015, nebo o rok později. Ročně má vznikat 3.000 až 4.000 exemplářů tohoto auta. Zájem o něj je, Bentley na něj již registruje přes 2.000 objednávek. Tito lidé přitom zatím nevědí, zda se vůz bude skutečně vyrábět, a jaká bude jeho cenovka. Předpokládá se, že SUV bude stát asi 125.000 liber (cca 4,5 milionu korun).

Oproti konceptu EXP 9 F se vzhled sériového automobilu změní. Schreiber tvrdí, že design bude blízký současným modelům značky, auto má podle jeho slov působit opravdu moderním dojmem. To EXP 9 F se svým pojetím vracel spíše do minulosti.

David Bureš
Diskuze (13)
23. 3. 2013 15:17
kiezby nie....
asi najskaredsie auto ake by opustilo tuto fabriku.... >:D
21. 3. 2013 21:59
na sk aj v anglicku
Na sk vyrobia.prepravia do eng kde napisu made in england.hadam nebude betley made in sk?alebo porsche made in sk....!
Avatar - flyboyeda
20. 3. 2013 18:40
Re: vw
Jeremy taky někdy plácá páty přes devátý,já se na ten pořad ale dívám rád,nejde mi tak ani o ty auta,ale o tu srandu ,nadsázku a starý dobrý anglický humor
Avatar - salamoon
20. 3. 2013 13:43
Re: kto by si par rokov po pade komunizmu
ja prekladam pojem "automobilova velmoc" ako krajina montaznych hal a pracovnici za nizsie mzdy ako v zapadnej europe.nie prilis pozitivna sprava,obzvlast z pohladu zavislosti na exporte.... ;-\
20. 3. 2013 13:14
Re: kto by si par rokov po pade komunizmu
presne ako pise nalimer – dnes je situacia taka aka je, ale nikto z nas nedokaze predpovedat, aka bude o 10 rokov, nieto este o 20. dnes je (a este peknych par rokov aj bude) kriza, no je jasne, ze z dlhodobeho pohladu sa bude zivotna uroven byvalych socialistickych krajin, resp. aj vaecsiny rozvojovych krajin, aj ked len pomaly, priblizovat k zivotnej urovni „zapadu“. po zbrurani hranic skratka musi platit efekt spojenych nadob. je pravda, ze dnes este krajiny ako Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko a pod. nemaju potrebnu kvalifikovanu silu na vyrobu kvalitnych aut, ale toto sa naozaj v kratkom case zmeni. automobilky budu stale viac tlacene do nizsich nakladov a cien a budu neustale hladat moznosti posuvania „na vychod“. nebyt tvrdej vyjednavacej sily vlady a odborov v zapadnych krajinach (vid dnesne Francuzsko), uz by boli ovela dalej, ako dnes su. pozrime sa, co to stoji zavriet jeden predrazeny zavod v Belgicku taky zavod Ford! kazdopadne, urcite by som zo Slovenska nerobil ziadnu „automobilovu velmoc“ :-) sme len obycajni montaznici. pridana hodnota je tam, kde existuju vyvojove pracoviska. je mi srdecne jedno, kde ma stolicku vlastnik (sme na tom uplne rovnako ako bratia Cesi – ich Skodovka je tiez len nemecka, jej ceska historia je uz len nostalgickou spomienkou, naozaj nic v zlom), samozrejme ma zaujima to, ze nam tieto fabriky davaju pracu a ze platia do nasho rozpoctu dane. to je to jedine, co ma naozaj zaujima. nastastie ja pesimista nie som. ale vidim to realne – o par rokov puojdu nase krasne montazne zavody na vychod a tu, aspon dufam, zacnu automobilky stavat centra s vyssou pridanou hodnotou, ako je vyskum a vyvoj. tak je to so vsetkym, nielen s automobilkami. je pravda, ze sme na nich teraz velmi zavisli (automotive je extremne cyklicke hospodarske odvetvie), zial nemali sme a nadalej ani nemame ako krajina na vyber – bud ich vezmeme (a na zaciatku aj financne podporime – napriklad ulavami na dani, prispevkami na zamestancov), alebo nas obidu a budeme lutovat. ak by sme vsak mali na vyber, ci pritiahnut automotive, alebo povedzme nejaku zaujimavu farmaceuticku, ci tazobnu spolocnost, bol by som urcite za to druhe. v zaujme diverzifikacie.