Plány na snížení spotřeby jsou nereálné. Americké úřady změní svůj cíl
V USA prodávající automobilky si mohou trošku oddechnout, nový standard spotřeby, předepisující dosáhnout v roce 2025 průměrné spotřeby nově prodaných vozů 54,5 mpg, tedy 5,2 l na 100 km, byl zrušen. Agentura pro ochranu životního prostředí připustila, že je nereálný. Vznikl v době, kdy rostla cena ropy a zdálo se, že se celý autoprůmysl vydá cestou Toyoty Prius, což zákazníci s nadšením přijmou. Jenže ceny paliv se po krizi vrátily na původní úroveň a popularita velkých pick-upů, SUV a crossoverů nejen že se vrátila, ale dokonce ještě sílí. Donutit takový F-150 nebo silverado, aby jezdily kolem pěti litrů, je pochopitelně naprostý nesmysl, navíc se původně očekával prodejní mix v podobě dvoutřetinového podílu "normálních aut" a třetinu měly tvořit pick-upy, SUV a crossovery. Realita je ale jiná.
EPA, společně s NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a drakonickým kalifornským CARB (California Air Resources Board) nyní začnou pracovat na novém návrhu, ten ale nebude oznámen dříve, než v dubnu 2018. To ovšem neznamená, že budou moci americké značky přidat do nabídky pár nových V8 a dokumentaci k hybridní technice zakopat na zahradě.
Nový návrh má zohlednit nejen aktuální trendy a potřeby kupujících, ale také tempo, jakým docházelo ke snižování dosud. Připravované standardy tedy určitě nebudou pro automobilky relax a pokud ano, pak rozhodně ne pro ty, u nichž tvoří významnou část byznysu full-size pick-upy a SUV. Ostatně neoficiálně se hovoří o tom, že se nový limit spotřeby bude pohybovat mezi 5,4 a 5,6 litry na 100 km.