Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 po faceliftu dojedou dál a mají už českou cenu

Ondřej Šámal
Diskuze (41)

Modernizace obou technicky příbuzných SUV se dotkla též plug-in hybridních variant TFSI e quattro. Hlavní novinkou je výrazně větší akumulátor, díky kterému na elektřinu ujedete dvojnásobnou vzdálenost.

Audi Q7 před několika týdny představilo druhou modernizaci, která se zaměřila především na design a světelnou techniku. To odvozené SUV Q7 faceliftem prošlo již loni. V jeho případě se ovšem jednalo o první omlazovací kúru.

Oba modely se nyní ukazují také s inovovaným plug-in hybridním pohonem, který je o něco výkonnější, především ovšem sází na akumulátor s větší kapacitou. Jestliže dosud bylo maximem 14,4 kWh (celkově 17,9 kWh), nově máte k dispozici baterii s 25,9 kWh, přičemž využitelných je 22 kilowatthodin. To v praxi znamená, že se zhruba 45kilometrový dojezd na elektřinu prakticky zdvojnásobil až na 90 kilometrů. Pomáhá tomu též optimalizace pohonu, který je o něco hospodárnější.

Opět budou k dispozici dvě výkonové verze. Základ 55 TFSI e quattro se zážehovým šestiválcem 3.0 TFSI (250 kW) a 130kilowattovým elektromotorem (dosud 100 kW) disponuje systémovým výkonem 290 kilowattů a točivým momentem 600 Nm. V případě Audi Q7 za tuhle variantu zaplatíte minimálně 2.155.900 Kč, plug-in hybridní základ u Q8 vyjde na 2.310.900 korun.

Výkonnější 60 TFSI e quattro má totožný pohon, liší se ovšem nastavením elektromotoru, který zde dává většinu ze svého výkonu. Dohromady tedy máte k dispozici 360 kilowattů a 700 newtonmetrů. Z nuly na 100 km/h se dostanete už za 5,0 sekundy (slabší plug-in je o 0,7 s pomalejší), maximální rychlost 240 km/h a nejvyšší tempo čistě na elektřinu (135 km/h) jsou pro obě provedení totožné. Cena verze 60 TFSI e quattro startuje na 2.287.900 Kč (Q7), respektive na 2.497.900 Kč (Q8).

Co se s modernizací bohužel nezměnilo, je maximální dobíjecí výkon. Ten nadále dosahuje pouze 7,4 kilowattů, stoprocentního stavu baterie tudíž dosáhnete až za zhruba tři hodiny a 45 minut. Nová Škoda Kodiaq iV s plug-in hybridním pohonem přitom podporuje dobíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW.

Volitelně jsou k dispozici světlomety Matrix LED. Kromě nich jsou v nabídce také světlomety HD Matrix LED s laserovými světly, která výrazně prodlužují dosah dálkových světlometů. Novinkou ve výbavě vrcholné verze světlometů jsou digitální charakteristické designy světel pro denní svícení. Poprvé jsou na přání nabízeny také velkoplošně digitalizované zadní svítilny OLED, které rovněž disponují čtyřmi digitálními charakteristickými světelnými designy. Digitální zadní světla mají navíc funkci rozpoznávání přiblížení realizovanou v souhře s asistenčními systémy.

Video se připravuje ...

Mezi příplatky nechybí ani elektronicky řízené vzduchové odpružení s plynule adaptivními tlumiči – ve verzích adaptivní pneumatický podvozek nebo adaptivní pneumatický podvozek sport. U výkonnějších plug-inů jsou vzduchové měchy ve standardu. Poprvé se u obou SUV s kombinovaným pohonem objevuje řízení všech kol. Při pomalé jízdě se mohou zadní kola natáčet až o 5 stupňů v opačném směru než kola přední. Průměr otáčení se tím zmenší až o jeden metr a zlepší se ovladatelnost vozu při manévrování.

Rovněž poprvé lze pro plug-in hybridní verze objednávat elektromechanický systém eAWS pro aktivní stabilizaci náklonu karoserie. Na obou nápravách je uložen kompaktní elektromotor spojený s převodovkou, který rozděluje stabilizátor na dvě poloviny. Při jízdě přímým směrem jsou obě části vzájemně oddělené a plní svou funkci nezávisle na sobě, což minimalizuje pohyby karoserie na nerovné vozovce. Naproti tomu při sportovní jízdě elektromotor zajistí vzájemné zkrutné namáhání mezi oběma polovinami stabilizátoru, takže stabilizátor působí jako jeden celek. Energii systému eAWS dodává superkondenzátor, který pracuje s napětím 48 V.

Kompaktní a lehký zásobník energie, jenž dokáže během velmi krátké doby přijímat a vydávat velké elektrické proudy, poskytuje každému elektromotoru nejvyšší výkon 1,5 kW.

Ondřej Šámal
Diskuze (41)

Doporučujeme

25. 4. 2024 21:28
Re: Že zvýšili dojezd je fajn,
mam 135 tkm s x5 45e, temer polovinu na elektriku a nikdy mi dc nechybelo. V kanclu doma a skoro vsude kde stojim mam aspon 3x16A. Elektriku si platim vsude sam. Apropo spot za 2,5 nebude ani nahodou musis pricist prenosovou spustavu, obnovitelne zdroje a dalsi. Plus GLE phev neukazuje podle
my zkusenosti s 350e spotrebu realnou ale tu bez topeni. Realne je to 50-90km na odebranejcj cca 28kwh ze site. Vybity mi ale prijde ze to zere vic jak bmw (zkouseno v zatezi na dalnici). Takze mozna u tebe vyjde pomer jinak.
25. 4. 2024 15:38
Re: hybrid Q8 k čemu to je?
Jako otravná jízda s traktorem.
Avatar - Dinar
25. 4. 2024 12:47
Re: tohle to chtelo..
Asi jo, ráno jsem si to vyfotil, tuhle hlášku má 550e, https://eu.zonerama.com/…366512/450672256 u X5 se při nezaškrtnutém "varování při překročení" prostě neobjevuje. Oboje při zapnutém profilu řidiče.
25. 4. 2024 10:57
Re: Že zvýšili dojezd je fajn,
Z čeho to firma má mi může být docela kytička, já platím nula, ale když tě to tak zajímá, tak firma kupuje elektřinu na spotu, takže plus mínus autobus ať nežeru nějakých 2500czk za MWh. Kolik mám s DC a kolik s AC přesně najeto netuším, odhadem to bude tak půl na půl možná spíš o něco víc s DC, protože i v létě když během dne najedu víc km, tak auto nechám před odjezdem domů dorazit na DC a doma už nenabíjím, teoreticky, kdybych nebydlel v rodinném domě, tak bych vše realizoval 100% na DC. Za dva roky mám s GLE 400e najeto necelých 40 tkm, v létě doma ze soláru resp. v noci z baterek, v zimě (resp. když nesvítí) přes den v podzemních garážích ve firmě z DC, všechny cesty do práce z práce a po Praze a okolí na EV.
25. 4. 2024 10:51
hybrid Q8 k čemu to je?
Poněkud sis spletl moderní naftový motor s přidáváním ADblue s nějakým vrakem s vykuchaným vejfukem.