Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Druhý facelift Audi Q7 je tady! Nejsilnějšího 3.0 TDI se opět nedočkáme

Ondřej Šámal
Diskuze (50)

Modernizace aktuální generace prémiového SUV z Ingolstadtu je už její druhá. I díky ní Audi Q7 v současné podobě na trhu vydrží ještě několik let. Dlouhověkost je pro tento model ostatně charakteristická.

Již první generace Audi Q7 na trhu vydržela neobvykle dlouho. Veřejnosti s poprvé představila v září 2005 v rámci autosalonu ve Frankfurtu a ve výrobě zůstala až do příchodu nástupce v roce 2015. První Q7 kombinovalo prvky SUV v čele s vyšší světlostí s karoserií připomínající spíše kombi. A podobného receptu se drží i nástupce z roku 2015.

Ten sice mezigeneračně přišel o unikátní dvanáctiválcové TDI s výkonem 368 kilowattů a rovnými 1000 newtonmetry, přivezl ovšem více než důstojnou náhradu v podobě osmiválce 4.0 TDI s 320 kW a 900 Nm s neskutečnou silou a spotřebou pod devět litrů. Tenhle vznětový klenot ovšem také skončil. Kvůli přísnějším emisním normám jej paradoxně nahradil známý benzinový osmiválec 4.0 TFSI, jenž má sice dostatek výkonu, točivého momentu i charakteru, do velkého SUV ovšem ještě lépe pasovalo právě objemné TDI.

V tomhle ohledu ovšem u Audi Q7 neexistuje ani nepřímá náhrada. Také u druhé modernizace této modelové řady se totiž nedočkáme vynikajícího 3.0 TDI s dvěma turbodmychadly, které v Audi A6 Allroad dává 253 kW a 700 newtonmetrů. Přitom by se do rozložitého Q7 náramně hodilo. Vznětovým vrcholem tudíž nadále zůstane varianta 50 TDI s 210 kilowatty a 600 Nm.

Místo rozšíření nabídky pohonů se modernizace zaměřila mimo jiné na světelné technologie. Část s denním svícením u nově tvarovaných předních reflektorů totiž dostala funkci digitálního světelného podpisu. Jeden ze čtyř vzorů si majitel může vybrat skrze palubní multimediální systém MMI. Jednu ze čtveřice signatur si ovšem budete moci vybírat také v případě nových zadních OLED světlometů.

Samozřejmostí jsou volitelná matrixová (maticová) světla, která můžete nahradit vrcholnou variantou kombinující technologii HD Matrix LED s laserovými světly (poznáte ji podle modrého ambientního osvětlení integrovaného do světlometu). Vysokovýkonná laserová dioda se aktivuje v rychlostech nad 70 km/h a výrazně zlepšuje dosvit.

Exteriér jako takový se zbavil některých dekorativních prvků, aby vynikly samotné proporce a design vozu. Palec nahoru si v Audi zaslouží za koncovky výfuku, které jsou u všech verzí skutečné, nikoliv tedy jen estetické prvky bez přímého napojení na výfuk, jak tomu stále častěji bývá.

Uvnitř na vás čekají nové ozdobné dekory v klasickém i matném provedení. Osvěžení se dočkala také barevná paleta, v níž nově nechybějí například laky Sakhir Orange, Ascari Blue a Chili Red. Na výběr je též pět nových designů kol o průměru 20 až 22 palců.

Video se připravuje ...

Multimédia MMI vůbec poprvé obsahují aplikace třetích stran (třeba Spotify či Amazon music), které můžete používat bez spárování s mobilním telefonem. Jejich množství se navíc bude časem rozšiřovat. Virtuální palubní přístroje u omlazeného Audi Q7 nově zobrazují například další účastníky provozu (kamiony, motorky a automobily) a chlubí se hezčí grafikou.

V nabídce se nadále udrží volitelné vzduchové odpružení včetně varianty Sport u osmiválcového Audi SQ7. Elektronicky řízený podvozek může světlost zvýšit až o 60 milimetrů, případně snížit o 30 mm, jeho celkové rozpětí tedy dosahuje 90 milimetrů. Nechybí ani řízená zadní náprava, která umí kola natočit proti, či po směru těch předních až o pět stupňů.

Díky dálkovému ovládání můžete pomocí mobilního telefonu, aplikace myAudi, kameře, radaru a ultrazvukovým senzorům s Audi Q7 zaparkovat i do těsnějších prostor, aniž byste byli za volantem.

Jak už jsem psal výše, motory zůstávají stejné jako dosud. Nabídka tudíž začíná verzí 45 TDI s šestiválcem 3.0 TDI se 170 kW a 500 Nm a pokračuje silnějším provedením 50 TDI (3.0 TDI) s 210 kW a 600 newtonmetry. Zájemci o benzin mohou tradičně sáhnout po 3.0 TFSI (55 TFSI) s výkonem 250 kilowattů a točivým momentem 500 Nm. O plug-in hybridu se tisková zpráva zatím nezmiňuje.

Vrcholné Audi SQ7 nadále využívá síly osmiválce 4.0 TFSI s 373 kilowatty a 770 Nm. Ten při nízkém zatížení při 950 až 2500 otáčkách dokáže vypnout válce číslo 2, 3, 5 a 8 a uspořit několik deci paliva. Jejich opětovně zapojení je otázkou několika milisekund. Lahůdkou nadále zůstává podvozek s elektromechanicky ovládanou stabilizací náklonu karoserie.

Prodej omlazeného Audi Q7 odstartuje ještě v tomto kvartále. Na české ceny si ovšem musíme ještě počkat.

Ondřej Šámal
Diskuze (50)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
31. 1. 2024 16:42
Re: Devět z deseti lidí takový mastodont
Veřejné prostranství je většinou všech.
Avatar - Markus1
31. 1. 2024 13:24
Re: Druhy facelift
Toto nazivas mastodontsky nezmysel ….ale nad Geckom tu onanujes….
Vysvetlim ti to…. mam auto velkosti Q7 a mam ho preto lebo casto potrebujem 7 miestnu konfiguraciu (vozim deti na hokej) a vyuzijam aj vyssiu svetlu vysku ked chodim do svojho domu na horach, auto pouzivam casto aj vo firme ked rozvazam tovar……takze vyuzivame ponukanu kombinaciu priestoru a svetlej vysky na plno….a v porovnani s geckom to dava zmysel….gecko je zvonku velke a vnutri krpate, kufor je nepouzitelny pre rodinu,a ked dam 100 tisic a viac za auto tak ocakavam ze nebude v interiery hrkat ako krabica plna lega….ale to sa asi plagatovemu hrdinovy tazko bude vysvetlovat…..
30. 1. 2024 21:06
Re: Devět z deseti lidí takový mastodont
:-) Nemýlíš.

To je stejný, jako hájit šeredu co má doma, že hezký a chytrý jsou generálně potvory a zlatokopky, ale tlustý a hnusný jsou skromný, hodný a pořád sedí doma.
Avatar - Markus1
30. 1. 2024 18:28
Re: Devět z deseti lidí takový mastodont
Gecko dnes nebude???
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2024 15:49
Re: pomateni mysli
Samozřejmě, že do auta patří diesel, o tom není sporu. Popírají to jen hlupáci. Pokud nebude jaderná válka, éra praktických dieselů se vrátí. A do té doby si nové auto bude upovat jen hrstka lidí, kteří buď i) podléhají propagandě, nebo ii) jejich dosavadní auto už není pojízdné.