Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní nástupce Lamborghini Huracán dorazí na trh v roce 2024

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Kromě plug-in hybridního nástupce Aventadoru plánuje automobilka i plug-in hybridního nástupce modelu Huracán.

Automobilka Lamborghini se nedávno pochlubila zajímavou technikou pro svou novou vlajkovou loď, kterou bude plug-in hybridní nástupce modelu Aventador. Jméno vozu zatím neznáme, představitelé značky ale prozradili, že pod jeho kapotou bude výrazně inovovaný 6,5litrový atmosférický motor V12, který ve spolupráci se třemi elektromotory a lithium-ion baterií nabídne kombinovaný výkon až 747 kW (1015 k).

Video se připravuje ...

Jak ovšem upozornili kolegové z Road & Track, během představení techniky nové vlajkové lodi padla zmínka také o nástupci populárního modelu Huracán. „Na konci roku 2024 dorazí na trh zcela nový Huracán,“ citují kolegové Stephana Winkelmanna, generálního ředitele značky.

Winkelmann měl přítomným novinářům také prozradit, že i nástupce modelu Huracán dostane plug-in hybridní pohonnou jednotku. Automobilka tak pokračuje na cestě ke svému závazku z roku 2021, kdy oznámila, že do konce roku 2024 plánuje elektrifikovat/hybridizovat celou svou nabídku.

Ředitel značky bohužel nesdílel žádné bližší informace o nástupci modelu Huracán, takže zatím nevíme, na jakém základu bude plug-in hybridní ústrojí postaveno. Některé spekulace zmiňují modernizovaný motor V10, čímž by nástupce Huracán následoval nástupce Aventadoru, ve hře by však mohl být i twin-turbo přeplňovaný motor V8 v kombinaci s elektromotory, jak očekávají kolegové z Road & Track.

Video se připravuje ...

Na bližší informace si však budeme muset ještě chvíli počkat. Zatím se předpokládá, že výroba modelu Huracán bude ukončena s modelem Sterrato, tedy jeho dobrodružnější terénní variantou, která byla představena v roce 2022. Je však možné, že Lamborghini nabídne na rozloučenou ještě nějakou speciální limitovanou edici. Podobně jako u Aventadoru.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme