Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Po vyléčení si splnil sen a koupil youngtimera. V garáži má úžasné věci

Petr Slováček Petr Slováček 25. 11. 2018
28
26
Zobrazit náhledy (28)
BMW 635 CSi BMW 635 CSi Na srazech sportovních vozů se vždy Petrovo kupé dobře vyjímá BMW 635 CSi BMW 635 CSi Servis svěřuje majitel po celé roky jen jediné prověřené autodílně BMW 635 CSi BMW 635 CSi BMW 635 CSi BMW 635 CSi BMW 635 CSi Petr dokáže dlouho hovořit o různých vývojových modifi kacích BMW CSi. Jeho garáž je kouzelným místem milovníka aut. BMW 635 CSi BMW 635 CSi BMW 635 CSi BMW 635 CSi BMW 635 CSi Právě titulní strana Světa motorů s BMW 635 CSi odstartovala Petrovu lásku k vozu BMW 635 CSi Staré sportovní programy jsou dnes mezi sběrateli velmi oblíbené BMW 635 CSi Modely nejsou určeny na hraní a jejich vysoká cena překvapí. Sběratel pro ně vyhradil exkluzivní místo v obýváku. Od velkého k malým. Na víku kufru je jen malá část z Petrovy sbírky zmenšených BMW.
Petr Veselý o sobě říká, že musel být magor, když utratil úspory za auto z roku 1983. Prohlásil to i prodávající, který ho preferoval před zájemci, co nabízeli víc. Petrův příběh se často nevidí.

Před časem se v redakční poště objevil stručný e-mail: „Včera to bylo šest let, co jsem vzal tři sta tisíc v hotovosti a jel je vyměnit za splněný klukovský sen – BMW 635 CSi.“ Slovo dalo slovo a hned nám bylo jasné, že příběh Petra Veselého se vymyká všem, které jsme zatím v seriálu publikovali. Petrovy důvody se totiž radikálně lišily od všech, které zatím dovedly majitele od ztřeštěného nápadu k realizaci.

Ve chvíli, kdy mladému Brňanovi před osmi lety diagnostikovali leukémii, sebralo mu to další plány. „Když jsem počítal bubliny v kapačkách, rozhodl jsem se změnit život, pokud se vyléčím. Ale bylo mi jasné, že asi najednou nepřestanu pít alkohol a jíst vepřové. Tehdy jsem si řekl, že pořídím BMW 635 CSi, které jsem vždycky chtěl,“ vzpomíná Petr na rok 2010.

Naštěstí se léčba dařila a do pár měsíců byl doma, kde strávil kvůli oslabené imunitě dalších tři čtvrtě roku. Čas zaháněl prohlížením motoristických časopisů, starých prospektů aut a hledáním na internetu. Ani po několika měsících ale nemohl najít auto, které poprvé viděl počátkem 80. let. „Tehdy žila sestra v Jižní Francii jako au-pair, kam mě pozvala na tři týdny. Otec rodiny měl právě takový bavorák. Dodnes si pamatuji dusot vytočeného motoru a sebe, jak sedím užasle na zídce,“ vypráví Petr.

Jakmile našel vysněné auto, dokonce přímo v Brně, požadoval za něj prodejce dvanáct tisíc eur – tehdy 306.000 korun. „Byla to spousta peněz, ale auto bylo přesně v takovém stavu, jak jsem chtěl. Jen usednout a jezdit. Dokonce i s raritní převodovkou Getrag, kde se jednička řadí směrem k sobě. Pánovi jsem odvyprávěl svůj příběh a auto mi dovezl ukázat. Když jsem ho vzal domů, kde jsem měl modely autíček a staré katalogy, řekl mi, že jsem právě ten správný magor, kterému auto prodá. A to přesto, že mu Pražáci nabízeli čtyři sta tisíc,“ směje se Petr. Peníze proto vybral z banky, nafotil si je na stole a v kapse od bundy vezl šalinou prodejci. Tehdy si prý sám řekl, že musí tedy být opravdu pořádný magor.

Od té doby ale ani jednou nelitoval. Vynechal posezení v hospodě s kamarády a opětovně získaný čas raději projezdil v autě. „Hned na první silvestr jsem si řekl, že jak na Nový rok, tak po celý rok. Takže jsem do půl třetí ráno jezdil v ulicích Brna. Zvuk praskání do výfuku přece připomíná třaskání petard,“ má Petr pusu od ucha k uchu a hned nám to startováním dokazuje. Mimochodem v jeho autě nikdy nebude rádio – nejhezčí zvuk prý vydává motor. Servis svěřuje majitel po celé roky jen jediné prověřené autodílně.

Petr až donedávna staré kupé používal denně, ročně najezdil i 15.000 km. Po nedávném přestěhování ale bavoráku našel garáž a krásně ji vyzdobil starými plakáty či modely aut po stěnách. Hezčí místo jsme dlouho neviděli. Kupé si to zaslouží, ceny za poslední roky vyletěly do raketových výšin. Ostatně CSi nikdy nebylo autem pro každého. „Například originální blatník vyjde na dvaadvacet tisíc a na vrakovišti ho nekoupíte,“ krčí majitel rameny nad poněkud náročnou milenkou. V rodině přesto navždy zůstane, malý syn i manželka víkendové svezení ve starém sporťáku zbožňují.

Technické údaje 635 CSi
Výroba 1978-1987
Motor zážehový řadový šestiválec
Objem motoru 3430 cm³
Převodovka manuální pětistupňová
Výkon 160 kW při 5200 min-1
Točivý moment 310 Nm při 4000 min-1
Objem nádrže 70 l
Počet míst 2 + 2
Nejvyšší rychlost 229 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,4 s
Rozměry d/š/v 4755/1725/1365 mm
Rozvor 2630 mm
Průměrná spotřeba 10,3 l/100 km

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lyon667
držím palec
lyon667
| 26. 11. 2018
Zaujal mě ten Getrag s psí nohou. Já měl za to, že se montoval jen do před-FL sérií M635 a příplatkově do 635, přitom Petrův model je facelift.
Avatar - lyon667
Docela smutný pohled...
lyon667
| 26. 11. 2018
Na obranu Petra musím říct, že ten šedý tepich vypadá zaprášeně i když ho vypereš :-) Stav kůže odpovídá dennímu používání a renovace má smysl až v momentě, kdy z toho bude rodinný klenot na letní víkendy.
CENY NAFTY
Samsa
| 26. 11. 2018
Proč se platí DPH i ze spotřební daně? Daň z daně, to ještě nikdo nevysvětlil.
Avatar - Dinar
Divné
Dinar
| 26. 11. 2018
Počítá, když to doneseš do Ikea, dají ti jako srdcaři 5% slevu na židli Larson. ;-)
Avatar - Dinar
Docela smutný pohled...
Dinar
| 26. 11. 2018
Srdcař má svoje auto v ažůru, gumové koberce jsou nevkus a jejich větší praktičnost oproti tkaným je mýtus. V tom autě je všude prach, kůži na sedačkách neošetřil roky, ano, leniví lidé to nazývají patinou, normální člověk nepořádkem, BMW srdcaři je při takovém pohledu do pláče.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku