Podívejte se, jak se před 24 lety představovala Tatra 700
Pojďte se s námi vrátit do roku 1996, do doby, kdy se ještě věřilo, že Tatra může fungovat i jako výrobce osobních automobilů.
Právě v tomto roce, konkrétně 9. dubna, se v pražském hotelu Hilton konala slavnostní prezentace nového modelu Tatra 700.
Ten sice zřetelně navazoval na předchozí 613, nabízel však upravený vzhled a modernější interiér. Za podobou limuzíny stál britský designér Geoff Wardle, který si během premiéry pochvaloval, jak je dobře, že si Tatra zachovala svoje tvary.
Cokoli jiného ale bylo vzhledem k tehdejším možnostem automobilky a faktu, že Tatra 700 vycházela z 613, vlastně neuskutečnitelné.
O představení nové limuzíny v roce 1996 vznikl také krátký film, který vám chceme ukázat. Nebudeme samozřejmě popisovat všechno, co se v něm objeví, pusťte si ho sami a uvidíte.
My jen prozradíme, že v něm zazní nejen několik zajímavých informací, ale také dobová marketingová hesla o dynamice, sportovním charakteru, pasivní bezpečnosti, rukodělném zpracování, výborných jízdních vlastnostech a dokonalém komfortu a pohodlí.
Ocenit byste mohli také pohledy do interiérů různě vybavených vozů.
Tatra totiž tehdy zákazníkům nabízela individuální úpravy, především co se výběru materiálů a barev týče. Z dnešního pohledu pak zní trochu úsměvně možnost připojení "personálního počítače" a palubního faxu.
O pohon Tatry 700 se původně staral vzduchem chlazený motor, pochopitelně uložený nad hnanou zadní nápravou, o objemu 3,5 litru. Jeho výkon 148 kW stačil, jak se dozvíme z videa, ke zrychlení z klidu na stovku za 10,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h. Spotřeba při jízdě rychlostí 110 km/h činila 12,5 l/100 km.
Ani tohle všechno bohužel nestačilo a Tatra 700, včetně pozdější verze T700-2 s větším motorem, byla poslední osobní tatrovkou. V letech 1996 až 1999 světlo světa spatřilo jen 62 kusů.