Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak se před 24 lety představovala Tatra 700

Jan Zajíc
Diskuze (18)

Pojďte se s námi vrátit do roku 1996, do doby, kdy se ještě věřilo, že Tatra může fungovat i jako výrobce osobních automobilů.

Právě v tomto roce, konkrétně 9. dubna, se v pražském hotelu Hilton konala slavnostní prezentace nového modelu Tatra 700.

Ten sice zřetelně navazoval na předchozí 613, nabízel však upravený vzhled a modernější interiér. Za podobou limuzíny stál britský designér Geoff Wardle, který si během premiéry pochvaloval, jak je dobře, že si Tatra zachovala svoje tvary.

Cokoli jiného ale bylo vzhledem k tehdejším možnostem automobilky a faktu, že Tatra 700 vycházela z 613, vlastně neuskutečnitelné.

O představení nové limuzíny v roce 1996 vznikl také krátký film, který vám chceme ukázat. Nebudeme samozřejmě popisovat všechno, co se v něm objeví, pusťte si ho sami a uvidíte.

My jen prozradíme, že v něm zazní nejen několik zajímavých informací, ale také dobová marketingová hesla o dynamice, sportovním charakteru, pasivní bezpečnosti, rukodělném zpracování, výborných jízdních vlastnostech a dokonalém komfortu a pohodlí.

Ocenit byste mohli také pohledy do interiérů různě vybavených vozů.

Tatra totiž tehdy zákazníkům nabízela individuální úpravy, především co se výběru materiálů a barev týče. Z dnešního pohledu pak zní trochu úsměvně možnost připojení "personálního počítače" a palubního faxu.

O pohon Tatry 700 se původně staral vzduchem chlazený motor, pochopitelně uložený nad hnanou zadní nápravou, o objemu 3,5 litru. Jeho výkon 148 kW stačil, jak se dozvíme z videa, ke zrychlení z klidu na stovku za 10,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h. Spotřeba při jízdě rychlostí 110 km/h činila 12,5 l/100 km.

Ani tohle všechno bohužel nestačilo a Tatra 700, včetně pozdější verze T700-2 s větším motorem, byla poslední osobní tatrovkou. V letech 1996 až 1999 světlo světa spatřilo jen 62 kusů.

Jan Zajíc
Diskuze (18)

Doporučujeme

15. 5. 2020 13:50
Re: Zeman
Např. 2. generace BMW 7 = E32 se začala vyrábět v r. 1986, a to už T613 byla víc jak 10 let ve výrobě (počátek vývoje byl v r.1968 a i když byl náběh výroby za tzv. normalizace těžký, přeci jenom výroba naběhla asi v r. 1975).

Skutečná variabilní plošina na světě byla pod Fiatem Stilo. Pak přišla pod Fiatem (Grande) Punto.
15. 5. 2020 10:47
Re: Zeman
Passat měl v té době plošinu Audi.
15. 5. 2020 09:52
Re: Zeman
Nechci vam brat nadseni do Tater, ale dva rozvory u luxusnich aut nemaji nic spolecneho s nejakymi "variabilnimi a modularnimi plosinami", ale jde o zcela standardni vlastnost, kterou meli vsichni konkurenti Tatry davno pred ni. Namatkou treba BMW 7 E32 mela dlouhou a kratkou verzi, Mercedes mel dlouhe verze uz v sedesatych letech, Jaguar mel dlouhe verze a tak by se dalo dlouho pokracovat.
Avatar - Jerry.Gunman
14. 5. 2020 16:05
Re: Zeman
Staříku, nerad bych s Tebou byl ve při, ale Superb I (bohužel) nevznikal na plošině Audi, ale na podlahové plošině čínského Passatu. A aby se nekroutil, měly Superby I nesklopná opěradla zadních sedadel a pevnou přepážku do kufru (tuším, že snad) po celou dobu výroby...

O tom, že "natažená Octávka" bylo strašné zvěrstvo, nemá cenu polemizovat. Bylo to zvěrstvo, bylo to *** DRAHÉ, vypadalo to ohyzdně a beztak to skorem nikdo nechtěl.

Před Tatrovákama (nákladníma i osobníma) smekám a mám je v neskutečné úctě, ale i tak jsem přesvědčen, že:
- 613 byla v 90' už dost za zenitem
- a fakticky rukodělně a skorem "na koleně" vyráběná 700 (byť krásná) neměla v té době šanci.
Avatar - Jerry.Gunman
14. 5. 2020 15:51
Re: Zeman
Já bych ten originální mlhošův výrok možná malounko upravil
"Každá zodpovědná vláda, hodná toho jména jezdí ve vozech vyrobených v její zemi"

Jestliže naše vlády nejspíše už ud 39. roku jezdívaly zhusta ve vozech nikoli domácích, "jemně" tím naznačovaly, že nejsou ani zodpovědné a de facto ani vlády, ale jenom sborem místodržících, dosazeným do fukncí externí mocností.
A jejich úkolem rozhodně není zodpovědně vládnout ve prospěch domácích, ale dohlížet na to, aby "poddaný lid" maul halten und weiter dienen!