Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak se před 24 lety představovala Tatra 700

Jan Zajíc Jan Zajíc 13. 5. 2020 • 02:54
43
18
Zobrazit náhledy (43)
Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700 Tatra 700

Pojďte se s námi vrátit do roku 1996, do doby, kdy se ještě věřilo, že Tatra může fungovat i jako výrobce osobních automobilů.

Právě v tomto roce, konkrétně 9. dubna, se v pražském hotelu Hilton konala slavnostní prezentace nového modelu Tatra 700.

Ten sice zřetelně navazoval na předchozí 613, nabízel však upravený vzhled a modernější interiér. Za podobou limuzíny stál britský designér Geoff Wardle, který si během premiéry pochvaloval, jak je dobře, že si Tatra zachovala svoje tvary.

Cokoli jiného ale bylo vzhledem k tehdejším možnostem automobilky a faktu, že Tatra 700 vycházela z 613, vlastně neuskutečnitelné.

O představení nové limuzíny v roce 1996 vznikl také krátký film, který vám chceme ukázat. Nebudeme samozřejmě popisovat všechno, co se v něm objeví, pusťte si ho sami a uvidíte.

My jen prozradíme, že v něm zazní nejen několik zajímavých informací, ale také dobová marketingová hesla o dynamice, sportovním charakteru, pasivní bezpečnosti, rukodělném zpracování, výborných jízdních vlastnostech a dokonalém komfortu a pohodlí.

Ocenit byste mohli také pohledy do interiérů různě vybavených vozů.

Tatra totiž tehdy zákazníkům nabízela individuální úpravy, především co se výběru materiálů a barev týče. Z dnešního pohledu pak zní trochu úsměvně možnost připojení "personálního počítače" a palubního faxu.

O pohon Tatry 700 se původně staral vzduchem chlazený motor, pochopitelně uložený nad hnanou zadní nápravou, o objemu 3,5 litru. Jeho výkon 148 kW stačil, jak se dozvíme z videa, ke zrychlení z klidu na stovku za 10,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h. Spotřeba při jízdě rychlostí 110 km/h činila 12,5 l/100 km.

Ani tohle všechno bohužel nestačilo a Tatra 700, včetně pozdější verze T700-2 s větším motorem, byla poslední osobní tatrovkou. V letech 1996 až 1999 světlo světa spatřilo jen 62 kusů.

Související články

Témata
15. 5. 2020 13:50
Re: Zeman
Např. 2. generace BMW 7 = E32 se začala vyrábět v r. 1986, a to už T613 byla víc jak 10 let ve výrobě (počátek vývoje byl v r.1968 a i když byl náběh výroby za tzv. normalizace těžký, přeci jenom výroba naběhla asi v r. 1975).

Skutečná variabilní plošina na světě byla pod Fiatem Stilo. Pak přišla pod Fiatem (Grande) Punto.
15. 5. 2020 10:47
Re: Zeman
Passat měl v té době plošinu Audi.
15. 5. 2020 09:52
Re: Zeman
Nechci vam brat nadseni do Tater, ale dva rozvory u luxusnich aut nemaji nic spolecneho s nejakymi "variabilnimi a modularnimi plosinami", ale jde o zcela standardni vlastnost, kterou meli vsichni konkurenti Tatry davno pred ni. Namatkou treba BMW 7 E32 mela dlouhou a kratkou verzi, Mercedes mel dlouhe verze uz v sedesatych letech, Jaguar mel dlouhe verze a tak by se dalo dlouho pokracovat.
Avatar - Jerry.Gunman
14. 5. 2020 16:05
Re: Zeman
Staříku, nerad bych s Tebou byl ve při, ale Superb I (bohužel) nevznikal na plošině Audi, ale na podlahové plošině čínského Passatu. A aby se nekroutil, měly Superby I nesklopná opěradla zadních sedadel a pevnou přepážku do kufru (tuším, že snad) po celou dobu výroby...

O tom, že "natažená Octávka" bylo strašné zvěrstvo, nemá cenu polemizovat. Bylo to zvěrstvo, bylo to *** DRAHÉ, vypadalo to ohyzdně a beztak to skorem nikdo nechtěl.

Před Tatrovákama (nákladníma i osobníma) smekám a mám je v neskutečné úctě, ale i tak jsem přesvědčen, že:
- 613 byla v 90' už dost za zenitem
- a fakticky rukodělně a skorem "na koleně" vyráběná 700 (byť krásná) neměla v té době šanci.
Avatar - Jerry.Gunman
14. 5. 2020 15:51
Re: Zeman
Já bych ten originální mlhošův výrok možná malounko upravil
"Každá zodpovědná vláda, hodná toho jména jezdí ve vozech vyrobených v její zemi"

Jestliže naše vlády nejspíše už ud 39. roku jezdívaly zhusta ve vozech nikoli domácích, "jemně" tím naznačovaly, že nejsou ani zodpovědné a de facto ani vlády, ale jenom sborem místodržících, dosazeným do fukncí externí mocností.
A jejich úkolem rozhodně není zodpovědně vládnout ve prospěch domácích, ale dohlížet na to, aby "poddaný lid" maul halten und weiter dienen!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku