Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podle Bugatti jsou hliněné modely automobilů pasé. Nahradí je virtuální realita

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Hliněné modely mají v automobilismu dlouhou tradici. Trend poslední doby však ukazuje, že mohou být nahrazeny modernějším řešením.

Vyspělé digitální technologie se stávají nedílnou součástí automobilového průmyslu. A nemyslíme tím jen pokročilé multimediální systémy či propracované hlasové asistenty. Virtuální svět pomáhá mnohem více také při samotné přípravě vozů či jejich servisu.

Není to tak dávno, co jsme vás informovali, že Ford bude své mechaniky školit na nový elektromobil Mustang Mach-E prostřednictvím setu s virtuální realitou. Technik se tak podrobně seznámí s vozem, aniž by se jej musel fyzicky dotknout. Propracovaný systém údajně myslí na každý detail a každý šroubek, takže získané vědomosti mají odpovídat osobní zkušenosti.

Podobné je to nejen se servisem, ale i samotnou stavbou aut. Léta platilo, že předobraz novinky vznikl coby hliněný model, často i v životní velikosti. Na něm pak tvůrci viděli všemožné záhyby a detaily ve 3D a své dílo mohli dolaďovat, což nám před časem demonstroval třeba Seat.

Šéf designérského týmu Bugatti Aschim Anscheidt teď ale říká, že hliněné modely pomalu mizí ze scény. Nahradit je má právě virtuální realita, o které se podle designéra francouzské automobilky mluví již 20 let, ale právě teď přišel ten pravý čas na změnu. Dále prozradil, že v zákulisí značky se s touto technologií experimentuje od roku 2016 a pomohla už při přípravách modelu Chiron.

Výhody virtuální reality jsou nezpochybnitelné. Je to rychlá, přesná a na rozdíl od hliněných modelů i cenově dostupná technologie. Stačí počítač, set s brýlemi, šikovný software a minimum prostoru. A když si vzpomenete, že chcete aplikovat nějakou změnu, můžete to udělat okamžitě.

Podle Anscheidta mají dnes tvůrci svobodu větší než kdykoliv předtím. A avizuje, že virtuální prostředí začne postupem času pronikat do dalších a dalších sfér automobilového průmyslu.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme