Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podvozky Schmitz Cargobull: Bez svařování

AutoProfi
Diskuze (1)
Schmitz přechází při výrobě návěsových rámů na technologii tváření za studena. Spoje jsou nadále nýtované.

Největší evropský výrobce přípojné techniky Schmitz Cargobull v roce 2014 investoval kolem 30 milionů eur do výrobních nových kapacit svého centrálního výrobního závodu ve vestfálském Altenberge. Novou plně automatickou linku na tváření podélných nosníků za studena v něm na ploše dvanáct tisíc metrů čtverečních spustil na konci července 2014. Nosné rámy složené z nosníků a dalších žárově pozinkovaných dílů spojených nýty bez jediného svaru jsou základem podvozků nové generace návěsů s označením Genios, které měly premiéru na veletrhu IAA v Hannoveru. Paralelně Schmitz Cargobull novou technologii zavádí i ve svém čínském závodě ve Wuhanu.

Zásadní inovace

V oboru výroby přípojných vozidel zatím zcela unikátní technologie, která nahrazuje dosud běžné svařování, přináší řadu výhod. Především zvyšuje kvalitu, hodnotu maximálního měrného zatížení a životnost rámu, protože se při ní do nosníku nezanáší tepelné napětí. „Nosník vyrobený z jediného kusu je jakostnější a přesnější,“ uvedl ředitel vývoje Schmitz Cargobull Roland Klement.

Pro uživatele návěsu z toho plyne lepší vyšší stabilita, odolnost a spolehlivost vozidla. Nová technologie dokáže také zrychlit produkci vysoce automatizovaného závodu na výrobu plachtových návěsů: výroba podélného profilu v požadovaném tvaru trvá na lince jen dvě a půl minuty. Už dnes přitom závod zvládne návěs dodat od okamžiku objednávky za pouhých osmnáct hodin.

V neposlední řadě může výrobce díky zavedení nové technologie také významně pokročit ve standardizaci produkce. Místo dosavadních 280 typů svařovaných profilů mu nyní na jakékoli provedení stačí jen dvacet variant tvářeného nosníku.

Bez jediného svaru

Ke kompletaci podvozku z jednotlivých žárově pozinkovaných dílů Schmitz Cargobull už od roku 2000 používá používá nýtování. V nové generaci návěsů tuto osvědčenou technologii, při níž se díly spojují automatizovaným zalisováním nýtů pod tlakem 20 tun, dále zdokonalil. Kombinace tváření zastudena a nýtování mu také umožňuje návěs velmi pozdě v průběhu výroby přizpůsobit požadavkům zákazníků.

Rychlý nástup

Dosavadní zařízení, v němž se rámy svařovaly, a nová výrobní linka poběží nějaký čas souběžně, ale už od konce roku 2014 se má zastudena vyrábět až 75 procent všech nosníků. V závodě Altenberge je bude Schmitz Cargobull produkovat i pro potřeby svých provozů v dalších evropských zemích.

S mírným zpožděním Schmitz Cargobull novou technologii zavede i ve svém čínském závodě ve Wuhanu. V něm by linka měla začít sloužit na podzim. Do konce roku - pouhé dva roky po podpisu smlouvy a čínským partnerem Dongfeng Motor Group - by již mělo z Wuhanu odejít prvních 500 návěsů vyvinutých speciálně pro čínský trh. Při plném vytížení továrna, do níž oba podniky vložily kolem 100 milionů eur, zvládne roční produkci až 40 tisíc robustních návěsů pro čínské uživatele.

Do budoucna chce hrát Schmitz Cargobull na čínském trhu, který zatím ročně poptává zhruba 200 tisíc návěsů, klíčovou roli. Do roku 2018/19 na něm plánuje tržní podíl kolem deseti procent.

Zvýšená poptávka

V Evropě Schmitz Cargobull v obchodním roce 2013/2014 (do konce března) podle informací předsedy představenstva Ulricha Schümera vyrobil 45 300 vozidel, o 11,5 procenta více než o rok dříve. Jeho obrat vzrostl o 7,5 procenta na 1,625 miliardy Ð. V probíhajícím obchodním roce plánuje vyrobit 47,5 tisíce vozidel.

AutoProfi
Diskuze (1)
16. 3. 2021 19:14
Bez sváření to nejde
No myslím si, že dělat nějaké podvozky bez svařování je nebezpečné. Můj manžel, který je povoláním svářeč mi říká, že to je naprostá blbost. Jde to prostě proti fyzickým zákonům. Pokud se chcete naučit svářet a nebo už sváříte, měli byste si čas od času přečíst tento článek https://www.ardon.cz/…ecnostnich-zasad od ardonu. Je to tam prý pěkně vysvětlené.