Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pokles prodeje aut VW se v USA prohloubil, trh byl celkově slabší

redakce AUTO.CZ
Diskuze (24)
Vedle Volkswagenu během ledna klesly americké prodeje také Toyotě nebo Fordu. Důvodem je hlavně sněhová bouře, kvůli níž zákazníci řešili jiné problémy než nákup nového auta.

Americký trh osobních vozů v lednu kvůli sněhové bouři a nižšímu počtu pracovních dnů mírně oslabil, vedl si však lépe, než se čekalo. Německá automobilka Volkswagen, která se v USA od podzimu potýká s dopady skandálu kolem manipulace s měřením emisí, prohloubila pokles odbytu u vlajkové značky VW.

Celkový prodej osobních a lehkých užitkových vozů první měsíc roku v USA klesl meziročně o 0,3 procenta na 1,15 milionu. Celoročně přepočtené tempo prodeje se však zvýšilo na 17,58 milionu vozů z úrovně 16,72 milionu o rok dříve.

Analytici podle ankety agentury Reuters odhadovali, že celkový lednový prodej aut klesl o pět procent. Automobilky ale uváděly, že po odeznění sněhových bouří byl odbyt na konci měsíce velmi silný.

Výsledky jednotlivých automobilek byly v lednu vesměs lepší, než se čekalo. Americká jednička General Motors zvýšila prodej o 0,5 procenta a skupina Fiat Chrysler zaznamenala nárůst o 6,9 procenta. Ford Motor naopak oznámil pokles prodeje o 2,6 procenta.

Japonská Toyota, která je po GM a Fordu třetím největším prodejcem aut v USA, ohlásila meziroční úbytek o 4,7 procenta. Naproti tomu Nissan prodej zvýšil o 1,6 procenta. Odbyt řady dalších výrobců stagnoval nebo mírně rostl, svižný růst zaznamenaly automobilky Audi, Porsche a Jaguar Land Rover.

Volkswagen oznámil, že v lednu mu odbyt na americkém trhu klesl meziročně o 14,6 procenta na 20,079 vozů po prosincovém devítiprocentním poklesu. Provozní ředitel americké divize Volkswagenu Mark McNabb označil pokles odbytu za důsledek sezonní povahy obměňování firemních vozových parků. Loni se prodej značky VW v USA snížil o téměř pět procent.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do milionů aut po celém světě. Počátkem roku podalo americké ministerstvo spravedlnosti na Volkswagen kvůli těmto manipulacím civilní žalobu a Volkswagen má v USA stále zakázáno prodávat nejnovější modely svých naftových vozů.

Americký automobilový trh nadále těží z levného benzinu, nízkých úvěrových nákladů a vcelku příznivého vývoje ekonomiky. Zatímco prodej osobních vozů v lednu klesl o 8,2 procenta na zhruba 486.000, odbyt pick-upů a dalších velkých aut, která mají Američané v oblibě, posílil o 6,5 procenta na takřka 662.000.

Loni americký trh vzrostl o téměř šest procent na 17,47 milionu a překonal dosavadní rekord 17,41 milionu aut z roku 2000. Prognózy analytiků společností LMC Automotive a TrueCar předpokládají letos další růst k úrovni 18 milionů vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (24)
Avatar - praděda7
3. 2. 2016 22:37
Re: VW
Tak tak. Za peníze v Praze dům nebo i dva a k tomu ještě jeden v Brně..... ;-)
3. 2. 2016 20:32
Re: VW
"...předpovídali totální kolaps VW US sales..." Za 1000 babek si koupili loajalitu, ne? :-!
Avatar - Barrichello
3. 2. 2016 15:27
Re: Bariku,
FCA roste, ano.

Chrysler ztráta, Alfa i fiat v USA ztráta, roste Jeep (i když wrangler v lednu taky pokles) , RAMu už dochází dech, 5% je nic moc a nečekaně se zvedlo Dodge no.

Všechno díky suv a truckům, osobáky krom Chargeru propadák, minivany už melou z posledního dechu a krom Journey už FCA nic nemá.
A to co má úspěch vytvořil krom Renegade, přelepených Ducat a obludy Cherokee všechno Mercedes a Cerberus, naopak produkty FCA až na ty 4 auty propadák. Blbý co, žít už 7 let z práce někoho jiného a vydávat to za svůj úspěch
Avatar - praděda7
3. 2. 2016 15:25
VW
S přihlédnutím k tomu, jaké hysterii VW čelil v poslední době, ty prodeje nejsou zas tak špatné....mnozí předpovídali totální kolaps VW US sales...ale k tomu nedošlo.... :-!
Avatar - Barrichello
3. 2. 2016 15:23
Re: VW
Ten propad byl už v prosinci a Dart měl loni propad ve většině roku.

FCA sedny neumí a pokud pohřbí Dart a 200, zbyde jim akorát duo Charger/300 což je dílo Mercedesu a Cerberusu.

Hodně smutný a to Chrysler měl špičkové sedany v 90. let, co se prodalo jen Stratusů (Cirrus/Breeze), Sebringů, Avengerů, Concorde(vision, intrepid), 300m, LHS (new yorker), Neonů a 300C/charger......

A ted maj 4 ušmudlaný sedany, z nich dva sou aktuálně propadáky a třetí nic moc (300C). Jo a pak se mě tu smáli když sem Fiat krtizoval.

Podívej se na nabídku GM a podívej se jak šel v Lednu Nahoru Buick, všechny modely nárůst. A Bucik je v USA přímá konkurence značky Chrysler.
A kolik modelů má buick a kolik Chrysler.

A pak mam Fiat chválit? Za co proboha...