Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polaris se zajímá o MV Agustu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Italská MV Agusta sice nabízí jedny z nejúžasnějších silničních motocyklů, ale zároveň se stále potýká s finančními problémy. Ty se pak mohou postarat o novou změnu majitele.

V posledních měsících se stále častěji objevují informace o špatné ekonomické situaci slavné motocyklové značky MV Agusta a jejích dluzích ve výši okolo 50 milionů eur, z nichž 20 milionů eur připadá bankovním domům Banca Popolare di Milano a Deutsche Bank. Třicet milionů eur má být vyplaceno dodavatelům.

K vyřešení současných problémů má údajně posloužit dohoda s věřiteli a připravovaná restrukturalizace, jejíž součástí bude snížení produkce ze zhruba 10.000 na necelých 6000 motorek ročně a rovněž zpětné odkoupení 25 % vlastních akcií, jimiž od října roku 2014 disponuje Mercedes-AMG.

Podle nejnovějších informací zveřejněných v italském deníku Corriere Della Sera se o slavnou italskou značku začal zajímat severoamerický koncern Polaris Industries. Podle dostupných informací mělo dojít k několika schůzkám zástupců obou společností, ale zda došlo k nějaké dohodě, prozatím není známo.

Příznivcům italské značky se nemusí možné spojení se severoamerickou firmou příliš zamlouvat, ale na druhou stranu se Polaris Industries může pochlubit svou vlastní motocyklovou značkou Victory a především úspěšným startem produkce nových strojů tradiční značky Indian Motorcycle, která pod jeho křídla patří od roku 2011.

MV Agusta se naopak potýká s finančními problémy s většími či menšími úspěchy od svého znovuzrození v devadesátých letech. Značku fungující v letech 1945 až 1980 a mající na svém kontě mimo jiné 38 jezdeckých titulů z mistrovství světa silničních motocyklů, vybojovaných ve čtyřech různých kubaturách, získala v roce 1991 Cagiva, ale teprve v roce 1997 představila první model F4 750.

Již v roce 1999 došlo k restrukturalizaci celého koncernu Cagiva, v němž se hlavní divizí stala MV Agusta. V roce 2004 vyústily finanční problémy v prodej celého koncernu MV Agusta včetně značek Cagiva a Husqvarna malajsijskému Protonu a ten jej již v následujícím roce prodal finanční společnosti GEVI SpA.

Rok 2007 přinesl prodej Husqvarny německému BMW a již v následujícím roce míří MV Agusta pod křídla Harley-Davidsonu, od nějž ji v roce 2010 získal Claudio Castiglioni se svou společností, který ji vede dodnes.

V říjnu roku 2014 koupila čtvrtinu akcií MV Agusty automobilka Mercedes-AMG a tento krok měl zajistit stabilizaci, ale podle posledních zpráv se zdá, že k té nejspíš nedošlo a slavná italská značka tak stále hledá řešení svých současných finančních problémů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - praděda7
19. 5. 2016 12:29
Re: Castiglioniho
...svatá pravda...dnes něco znamenají jen velké peníze... ;-\ A ty přijdou jen z velkých prodejů...a na ty MV nemá. Pokud to někdo chce provozovat jako hobby, dobrý, ale jako business asi těžko. Je zkrátka jiná doba, jak říká naše vnučka... ;-\
Avatar - maxi!
19. 5. 2016 08:11
Re: Castiglioniho
mna to tiez nasrdilo!
ale bohuzial velke mena a legendy v motorizme uz pomaly nic neznamenaju. 8-s
Avatar - MarTin1
19. 5. 2016 08:05
Castiglioniho
By meli zavrit!!! Aneb jak totalne zazdit znovuzrozeni znacky!!! Nejdriv rika ze MV jakozto italske dedictvi nemcum neproda (AMG) a ted to narve americanum?? Je to floutek co nechce couvnout ze sveho "gatsby zivota"... Na MV mu da se rici nezalezi... Kdyby totiz jo, tak udela vsechno proto aby ji dostal mezi elitu = Ducati a BMW.