Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Policie bude v Praze kontrolovat emise aut v ulicích. Kvůli filtrům pevných částic

ČTK ČTK 19. 7. 2019
16
44
Zobrazit náhledy (16)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

Dopravní policisté budou pravidelně měřit emise automobilů v pražském provozu. Praha k tomu pro policii koupí mobilní měřicí zařízení.

Cílem je odhalit auta s odmontovaným filtrem pevných částic, což je problém, který podle odborníků způsobuje velkou část škodlivých emisí v ovzduší. Podle primátorova náměstka Petra Hlubučka (STAN) by kontroly měly být zpravidla jednou týdně.

Součástí memoranda podle Hlubučka je, že policie vyčlení policisty, kteří budou pravidelně v ulicích stav vozidel kontrolovat. Přístroje, které jim město pořídí, umožní po zastavení za zhruba osm minut zjistit, zda jsou spalinové cesty auta v pořádku a odpovídají tomu, co je uvedeno v technickém průkazu. Pokud ne, auto v doprovodu policie pojede do stanice STK, kde bude vůz zkontrolován.

"Kontroly budou probíhat opravdu namátkově, zpravidla jednou týdně a samozřejmě dojde-li k nějakému zhoršení smogové situace, jsme připraveni je ještě zintenzivnit," uvedl šéf pražských policistů Tomáš Lerch. Podepsané memorandum podle něj kromě získání přístrojů umožní užší spolupráci s STK, které budou provinilce přednostně přijímat.

Technologie měřicích přístrojů je podle Hlubučka poměrně nová, přístroje o velikosti kufříku jsou k mání za cenu kolem čtvrt milionu korun. V tuto chvíli jich město plánuje koupit pět, dodal náměstek.

Technické závady na vozech, které mohou policisté odhalit, se podle Lercha dělí na vážné a nebezpečné. V případě nefunkčního či odmontovaného filtru pevných částic jde o závadu vážnou, kde hrozí pokuta na místě až 2000 korun a povinnost závadu do 30 dnů odstranit. Nebezpečné závady, které jsou vyjmenovány ve vyhlášce, mají postih mnohem přísnější - řidiči hrozí pokuta až 10.000 korun, zákaz řízení na půl roku až rok a ztráta pěti trestných bodů.

Vedení hlavního města si zlepšování kvality ovzduší vytyčilo jako jeden z důležitých bodů programu. Praha je po Ostravě druhým nejznečištěnějším městem v republice, přičemž až 80 procent znečištění produkuje doprava. Vedení magistrátu se proto chystá obnovit například plán zavedení nízkoemisní zóny, která by povolila vjezd do širšího centra města jenom autům s menšími emisemi. Rada prověří také možnost zpoplatnění vjezdu do centra, schválila zavedení MHD zdarma v době smogových situací a připravuje se vyhláška zakazující topení uhlím. Zastupitelstvo nedávno schválilo závazek, že se do roku 2030 v Praze sníží množství emisí oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 bude metropole takzvaně bezuhlíková.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Běda jak zjistí...
| 2. 8. 2019
Tak, na tuhle nemoc má VZP určitě nějaké číslo.
Avatar - Aoyagi
Hm.
| 21. 7. 2019
Škoda, že nemohou provinilce rovnou odstřelit.
Re: Re: No jen si měřte, od reality odtržená hovada
| 20. 7. 2019
keby stk fungovala a nedala sa podplatit, toto riesenie by nebolo potrebne.
dizel kolenovrti to je pohroma
Re: long time overdue
| 20. 7. 2019
Problém je v tom, že ten nepřímovstřikový motor víc žere a tudíž má vyšší emise CO2.
Re: Re: Úroveň příspěvků
| 20. 7. 2019
Fosteku ty jsi dement. A na tom nic nezmění, i kdybys tu R8 měl s dvanáctiválcem...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku