Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 (991): Nové fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Pokud jste ještě nenašli všechny rozdíly proti generaci 997, máme pro vás další příležitost.

Nové fotografie

Zákaznické katalogy hrají i v době elektronické nezastupitelnou roli. Mají rozvinout zájem potenciálního zákazníka, a tak jim automobilky věnují mnohdy více pozornosti než tiskovým materiálům a fotografiím. Oficiální snímky z novinářského serveru Porsche jsme nyní doplnili o působivé fotografie a kresby z oficiálního katalogu nového Porsche 911 (997).

Vylepšená klasika

Podobně jako v roce 2004 při uvedení generace s interním označením 997 i nyní Porsche představuje zároveň základní Carreru a výkonnější Carreru S. Nová generace stojí na platformě s rozvorem náprav prodlouženým o 100 mm na 2450 mm a stejně jako všichni její předchůdci zůstává věrná tradičnímu uspořádání s motorem za zadní nápravou.

Designéři automobilky Porsche na nové platformě navrhli kupé, které je na první pohled jasnou devětestjedenáckou. Známá silueta se splývavou zádí zůstala zachována.

Porsche 911 je nyní delší a nižší. Na přídi zaujme řešení vstupů vzduchu spolu s denními světlomety i tvar hlavních světlometů. Z bočního pohledu vynikne při srovnání s předchozí generací nižší boční zasklení a štíhlejší záď.

Při konstrukci karoserie byly využity lehké hliníkové slitiny spolu s ocelí. Nová generace 911 má ve srovnání s tou odcházející až o 45 kg nižší hmotnost. Zároveň se ale může pochlubit vyšší tuhostí skeletu. Optimalizovány byly i aerodynamické vlastnosti karoserie a k zásadním novinkám patří širší výsuvný spoiler na zádi.

911 Carrera - Boxer 3,4 l (258 kW)

Za zadní nápravou je tradičně uložen plochý šestiválec. Základní model Carrera se dočkal snížení objemu z 3,6 l na 3,4 l. Nová pohonná jednotka disponuje výkonem 258 kW (350 k) a kupé s dvouspojkovou převodovkou PDK má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,4 s s paketem Sport Plus). Současná 997 Carrera s výkonem 254 kW (345 k) zrychlí s PDK za 4,7 s (4,5 s Sport Plus).

Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má být 8,2 litru benzinu na 100 km, což je o 1,6 litru méně než u předchůdce. Základní Carrera má jako první sportovní vůz značky Porsche emise CO2 pod hranicí 200 g/km, automobilka uvádí 194 g/km.

911 Carrera S - Boxer 3,8 l (294 kW)

Výkonnější provedení nese označení Carrera S a zůstává věrné objemu 3,8 litru. V nové generaci tato verze nabídne výkon 294 kW (400 k). Končící generace 997 v tomto provedení disponuje o 11 kW (15 k) nižším výkonem.

Porsche 911 Carrera S s dvouspojkovou převodovkou PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 s, resp. s paketem Sport Plus za 4,1 s. Předchozí model akceleroval za 4,5 s, resp. 4,3 s. Podobně jako základní Carrera se i Carrera S může pochlubit nižší spotřebou paliva ve srovnání se svým předchůdcem. V kombinovaném cyklu spotřebuje 8,7 l benzinu na 100 km a to je o 1,5 l méně než u 997 Carrery S. Emise CO2 jsou u tohoto modelu 205 g/km.

Manuál se sedmi

Automobilka Porsche spolu s prvními informacemi o nové generaci 911 oficiálně potvrdila i použití nové sedmistupňové manuální převodovky pro tuto modelovou řadu. Ta má díky extrémně dlouhé sedmičce přispět k snížení spotřeby paliva při jízdě po dálnici. Ve městech se na hospodárném zacházení s palivem bude podílet start-stop systém. Alternativou k nové manuální převodovce bude již zmiňovaná dvouspojková převodovka PDK.

Novinka má ve srovnání se svým předchůdcem nabízet vedle nižší spotřeby a lepší podélné dynamiky i vylepšení jízdních vlastností. Na tom se má vedle tužší karoserie a delšího rozvoru podílet i širší rozchod kol vpředu, nová zadní náprava a elektromechanický posilovač řízení.

Inspirace z Carrery GT

Interiér nové generace Porsche 911 je inspirován supersportem Carrera GT a podobně jako Panamera nebo Cayenne má zvýšenou středovou konzolu. Vzdálenost mezi volantem a řadicí pákou je díky tomuto řešení velmi malá. Tradiční řešení pro 911 představuje umístění zapalování nalevo od volantu nebo pětice kruhových přístrojů.

K vidění na IAA, na českém trhu od prosince

Veřejnosti se nové Porsche 911 poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Nedočkaví zákazníci si mohou Carreru a Carreru S v Německu objednávat od 1. září 2011 a dodávky vozů klientům budou zahájeny 3. prosince letošního roku.

Ceny začínají na 88.037 euro (zhruba 2.160.000,- Kč) u Carrery a na 102.436 euro (okolo 2.510.000,- Kč) u Carrery S. Porsche uvádí ceny včetně 19% DPH pro Německo.

V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - white label
26. 8. 2011 22:43
Re: Pěkné
Kdybys použil slovo uspořádání, nemusel jsem to Emelovi (zbytečně) tolik vymlouvat... :-)
Avatar - white label
26. 8. 2011 22:41
Re: Pěkné
Modrou 911ku? Nee, to by byla promarněná šance jen k vůli barvě, třeba tady ten odstín vypadá dost hrozně: [odkaz]
Targa by sice nevadila, ale klasika (911) nejlépe v klasice (kupé)... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
26. 8. 2011 22:18
Re: Pěkné
Může být, ale pak i tvar brouka odpovídá funkci. :-) Možná jsem měl použít slovo uspořádání, ale to mi v té paralele s ženami přišlo až moc anatomické.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 8. 2011 22:14
Re: Pěkné
A ta modrá? :-) A co ty na model Targa4/4S?
Avatar - Pekelná Micinka
26. 8. 2011 22:07
Re: Pěkné
Je to tak. Abych neplácal vodu, vše jsem dnes ověřia na koupališti v Edenu. Tedy vodu jsem občas plácal, občas lapal po dechu, dílem z vedra, dílem z vody a dílem z výhledu, ale za tím co jsem napsal si stojím, tvar 911 je odvozen a podřízen funkci resp. uspořádání a ve svém základu je dá se říci utilitární, dalo by se to říct i tak, že na něm není kousek karoserie navíc, pokud jako esenciální věc budeme brát tvar a nutný sklon předních světlometů.