Porsche 911 Carrera S přijíždí po modernizaci. Puristé ostrouhají
Ikonická devětsetjedenáctka vstoupila do fáze 992.2 i v provedení S. V nabídce už nenajdete manuální převodovku, základní cena však je pod čtyřmi miliony korun.
Nabídka nejnovějšího provedení Porsche 911, interně označovaného 992.2, se postupně naplňuje dalšími verzemi. Po základní carreře a hybridním GTS přichází model s označením S – ovšem na rozdíl od minulosti už bude k mání jen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK.
Modernizované „esko“ má za zadní nápravou stále třílitrový plochý šestiválec se dvěma turbodmychadly. Motor je však výkonnější než dřív o třicet koní, nabízí tedy 480 koní (353 kW) a 530 Nm, které putují na zadní kola. Motor dostal nová turbodmychadla a zlepšené je také chlazení stlačeného vzduchu.
V kouscích vybavených paketem Sport Chrono popoženou vůz ke 100 km/h za 3,3 sekundy (bez paketu Sport Chrono to trvá 3,5 s) a maximálka je 308 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je 10,3 l/100 km a provozní hmotnost s řidičem je 1.615 kg.
Stejně jako je výkon shodný s předchozím provedením verze GTS, právě z ní také pocházejí brzdy o průměru kotoučů 408 mm vpředu a 380 mm vzadu. Vylepšilo se i naladění tlumičů a za příplatek je pořád k mání systém aktivního odpružení PASM spolu s natáčením kol zadní nápravy. S tím se pojí i rychlejší převod řízení a odlišná kinematika přední nápravy.
Jak je u Porsche zvykem, seznam příplatkové výbavy a možností personalizace je nesmírně rozsáhlý. Čítá obrovskou paletu barev, možnost nechat si namíchat barvu přesně podle sebe, ale také mít v interiéru i zvenčí spoustu karbonu nebo si vybrat kombinaci barev kůže v interiéru z až 48 možných.
Český konfigurátor už nový model obsahuje, a to v cenách od 3.952.679 korun za kupé a 4.318.386 korun za kabriolet. Příplatky však cenu snadno dokážou vyhnat i o víc než milion korun výš.