Porsche 911 Carrera S: První dojmy
Porsche na autosalonu ve Frankfurtu vystavuje vše, co nabízí. Vedle nové generace 911 (typ 991) proto stojí i zástupci odcházející generace 997, mezi jinými vrcholná 911 GT3 RS 4.0 a další.
Ani přímé srovnání ale neukazuje zásadní rozdíly. Inovace je samozřejmě patrná, ovšem novinku musíte zkoumat podrobněji, aby vystoupil nový přední nárazník, větší blatníky a celkově jiné proporce s více skloněnými sloupky čelního okna.
Zezadu už je to jasné na první pohled. Nová 911 má skoro o polovinu snížená zadní světla, která jsou navíc zapuštěna hluboko do nárazníku. Otvíráme kapotu motoru a ouha – další novinkou je její výrazné zkrácení. Křídlo je nově součástí nárazníku a pod kratičkou kapotou nevykoukne motor. U Porsche naznali, že stačí vidět dva větráky, označení motorizace a víčko pro dolévání oleje a chladící kapaliny.
Interiér se změnil méně, než se původně z fotek zdálo. Designovým zlepšením je zmenšení hladkých ploch na palubní desce a použití masivnějších dekorativních prvků. Ve Stuttgartu také zapracovali na provedení dveří.
Ergonomickým přínosem je stoupající středový tunel, řadicí páka je hezky po ruce. K dobrým zvyklostem patří tuhý chod spojkového pedálu a přesné dráhy zkrácené kulisy u paketu Sport Chrono. Sedmička je snadno k nalezení v pozici vpravo od pětky. Mechanická pojistka opravdu brání v jejím zařazení z jiného než 5. a 6. převodu. Jedná se přitom o uživatelsky nenáročné řešení – není potřeba překonávat odpor pružiny, tlačit na páku nebo tahat za kroužek.
Sedmistupňová manuální převodovka se zdá být jasným krokem kupředu. Ovšem bude se (snad nejen) nám stýskat po páce ruční brzdy. Nová 911 sází na elektronickou parkovací brzdu, která ale není tolik kompatibilní se sportovní jízdou.
Zákazníci naopak jistě bez výjimky ocení prostornější kabinu, lepší výhled a snadnější nastupování.