Porsche 911 GT3 R: Světová premiéra na Autosport International v Birminghamu
Verze GT3 R vznikla na základě varianty GT3 Cup a je homologována podle pravidel FIA GT3. Je tedy určena pro závody evropského šampionátu této kategorie, zatímco pohárové se budou prohánět primárně v Porsche Mobil 1 Supercupu před Velkými cenami F1 a pojedou s nimi také účastníci britského Carrera Cupu.
V zádi popisovaného erka je umístěn kapalinou chlazený boxer o objemu 4,0 litru s výkonem 353 kW (480 k). Brzdy jsou vybaveny systémem ABS, k dispozici je také kontrola trakce a elektronický plynový pedál s možností přerušení zapalování při podřazování. Tento vůz je určen rovněž pro amatérské závodníky, kterým tyto elektronické pomůcky usnadní jeho ovládání.
Podvozek je zcela zakryt. Zavěšení obstarávají vpředu vzpěry McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu v pomocném rámu. Odpružení mají na starost tlumiče Sachs s dvojitými vinutými pružinami. Zavěšení i tlumiče jsou nastavitelné dle charakteru tratě. Zadní difuzor lze ve srovnání s předchozím modelem Cup S, který GT3 R nahrazuje, posouvat do výšky ve větším rozsahu. Nová varianta má také širší karoserii, kterou sdílí s polozávodní GT3 RS, dále nové nárazníky a zadní světla z diod, ty mají všichni zástupci řady 997 od faceliftu.
Automobil váží rovných 1200 kg. Vyrábí jej divize Porsche Motorsport ve Weissachu, zákaznické týmy se dočkají prvních vozů na jaře letošního roku, za jeden zaplatí 279 tisíc eur bez daně (zhruba 7,27 milionu Kč). Od doby, kdy jsme oznámili uvedení této verze, se objednávky jen hrnuly, řekl současný šéf oddělení obchodu Porsche Motorsport Uwe Brettel. Letošní produkce je tedy takřka vyprodaná.
Výstava Autosport International se koná v Birminghamu ve dnech 14. - 17. ledna 2010. Britský Porsche Experience Centre na okruhu v Silverstone navíc přichystal výukové programy a závodnickou školu pro ty, kteří to myslí s automobilovým sportem vážně.