Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911, které patřilo Maradonovi, se vydražilo za výrazně víc peněz, než se čekalo

Jan Zajíc Jan Zajíc 11. 3. 2021 • 14:28
37
3
Zobrazit náhledy (37)
1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2 1992 Porsche 911 Type 964 Carrera 2

Slavný argentinský fotbalista Diego Armando Maradona měl auta rád, také jich za svého života, který skončil loni v listopadu, řadu vystřídal. Jedno z nich se nedávno prodalo v dražbě.

Online aukci s názvem Les Grandes Marques du Monde à Paris organizovala společnost Bonhams a zájemci si v ní mohli koupit řadu zajímavých vozidel, mezi nimi také Porsche 911 generace 964, které poměrně krátce užíval právě Maradona.

Fotbalista s německým sporťákem jezdil během svého jedinou sezonu trvajícího angažmá ve španělské Seville, kam se přesunul po vypršení 15měsíčního zákazu činnosti za užívání kokainu.

Devětsetjedenáctku si Maradona převzal 6. listopadu 1992, konkrétně šlo o verzi Carrera 2 Cabriolet Works Turbo Look, kterou Porsche vyrábělo jen dva roky. Automobilka postavila prý nějakých 1.200 exemplářů. O pohon této verze se stará 3,6litrový plochý šestiválec o výkonu 184 kW.

Společnost Bonhams upozorňuje, že Maradona vůz využíval pravidelně k cestám na tréninky a že si při tom užíval jeho rychlost. Jako potvrzenou přidává historku, jak fotbalistu jednou ve městě zastavila ozbrojená policie - Maradona chvíli předtím totiž projel na červenou a navíc se ulicemi v centru Sevilly hnal rychlostí 180 km/h.

Maradona se po sezoně ve Španělsku vrátil do Argentiny, Porsche však nechal v Evropě. Devětsetjedenáctka pak vystřídala několik majitelů, ale údajně o ni bylo dobře postaráno. V době prodeje měla na tachometru 122.762 km a byla po čerstvém servisu.

Firma Bonhams před aukcí odhadovala, že by se sporťák mohl vydražit až za 200 tisíc eur, což je v přepočtu asi 5,2 milionu korun. Realita však byla naprosto odlišná: nový vlastník za vůz zaplatil 483.000 eur, tedy asi 12,6 milionu korun.

Související články

Témata
12. 3. 2021 09:05
Re: diegóóóól
Hele muj nazor je takovy, ze fotbalista to byl asi dobry. Ale delat boha z fetaka, co svuj nejslavnejsi gol dal rukou a vubec se za to nestydel?
Avatar - caliban
12. 3. 2021 07:40
Re: diegóóóól
Žít fotbalem..... tak to musí být dost smutný život.
11. 3. 2021 21:15
diegóóóól
Mrknul bych pod sedačku, jestli tam neni něco rozsypanýho. Byl to dobrej kluk, dneska už leda tak Messi. Buh je jeden a Maradona taky. Tady v evrope leda tak v Neapoli vi, co je opravdu zit fotbalem. A jizni amerika? Tvl to si udelej kafe, hotovy silenstvi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku