Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 R: Pět stovek atmosférických koní s manuálem

Michal Fokt
Diskuze (7)
Tak tohle je návrat ke kořenům jaksepatří. Elfer bez čtyřkolky, dvouspojky a turba, prostě čistokrevný sporťák, jak má být.

Rok co rok pravověrní příznivci sportovních aut spílají automobilkám, že vyřazují z nabídky manuální převodovky a nahrazují je dvouspojkami a automaty, zadokolky ustupují čtyřkolkám a na kafe vás neláká sexy spolujezdkyně, ale palubní počítač. Řada značek už s manuály definitivně skončila, jinde jsou na vymření, Porsche nevyjímaje. Ale teď přichází velmi sympatická náplast na rozšklebenou jizvu na duši - 911 R.

Novinka je prezentována jako "low volume special series", takže spíše, než o návrat starých časů jde možná naopak o rozloučení se s nimi, ale i kdyby tomu tak bylo, derniéra to je vskutku na úrovni. A o co tedy vlastně kráčí? Označení R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967, nutnou pro tehdejší závodní program značky a v duchu tohoto odkazu Porsche 911 R dostává plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Ano, ten samým, co má GT3 RS, tedy s výkonem 500 koní při 8000 otáčkách, točivým momentem 460 Nm při 6250 otáčkách a omezovačem v 8500/min. Síla šestiválce jde na zadní kola o šířce 305 mm, vpředu jsou 245mm „salámy“. Velmi „oldschoolová“ je papírová spotřeba 13,3 l na 100 km.

Jenže 911 R je také prošpikováno lehkými materiály, jako je hořčík, karbon a polykarbonát a chybí tlumící hmoty a další nezbytnosti (jako třeba vnitřní kliky dveří), jenže je ještě o 50 kg lehčí, má jen 1370 kg! Mělo by tedy být schopné "eresku" ukázat záda. Stovku zvládne za 3,8 s a rozjede se na rychlost 323 km/h. Standardem jsou karbonkeramické brzdy s průměrem kotoučů 410 a 390 mm, zdvihací systém přední nápravy (+30 mm) pro překonávání nerovností, automatické meziplyny (volitelné!), PSM naladěné motorsportovým oddělením, aktivní řízení kol zadní nápravy, mechanický samosvor a za příplatek lze pořídit mimo jiné třeba lehčí setrvačník, popřípadě "lze nechtít" klimatizaci nebo navigaci.

Pokud si Porsche tímto způsobem chtělo ověřit, jestli ještě existuje trh pro auta s atmosférou a manuálem, pak je třeba říci, že zcela jistě existuje. Omezená série, čítající stylově 991 kusů, totiž byla rozebraná ještě před oficiální premiérou a to i přesto, že za auto ve Stuttgartu chtějí 190 tisíc euro, tedy téměř 5,2 milionu korun. Šťastní majitelé začnou svá auta dostávat od června.

Michal Fokt
Diskuze (7)
2. 3. 2016 21:49
Re: Rko
Pokud vím, Porsche nic takového nepotvrdilo. GT3 by měla zůstat jako model orientovaný na okruhy, kde jsou časy vším (PDK je jisté). R pak reprezentuje model pro puristy. Pokud bude dostatečný zájem, Porsche v budoucnu bude rozšiřovat svou nabídku pro tuto úzkou skupinu zákazníků. Což nezaručuje, že bude GT3 s manuální převodovkou. Není jisté, jak co pojmenují. A ani na tom podle mne moc nezáleží. Podstatné je, jestli se takový model dostane do stálé nabídky.
Avatar - TeeJay
2. 3. 2016 21:15
Re: Rko
Tak ono je pozitivní a negativní přetechnizování, podívejme se. A rozhoduje o tom kdo? Ty? >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 3. 2016 15:52
Re: Rko
Jsi si jistý, že si neprotiřečís s tvým fanatickým obdivováním failu v podobě nové NSX? >:D Která je na rozdíl od Ferrari přetechnizovaná v negativním smyslu a jedná se o propadák po všech stránkách?
Avatar - TeeJay
2. 3. 2016 14:29
Re: Rko
Je to tak, Ferrari se může jít se svými přetechnizovanými produkty vycpat. :yes:
2. 3. 2016 12:38
Collectors :-) Sběratelský kus...
Pravděpodobně rozebráno i zájemci o "investiční" vlastnictví tj. speciální edice skutečně může časem uchovat hodnotu... Uvidíme. Vypadá výborně 90 procent radikální 10 procent v pohodě a právě to je co jsme chtěli, ne? Já ano :yes: