Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 z osmdesátek ve stylu Safari se prodalo za více než tři miliony korun

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Za podobné úpravy Porsche by se ještě před několika lety řezaly ruce. Dnes jsou přestavby in a tahle patří mezi ty povedenější.

Zdá se, že s úpravami a restomody modelu 911 napříč generacemi se roztrhl pytel a může se nám tak zdát, jestli už to není trochu moc. Porsche 911 je však velmi individuální model, který může mít mnoho variací, což ostatně dokazuje samotná automobilka s aktuálním modelem 992. 

Video se připravuje ...

Možná i obliba přestaveb modelů 911 ve stylu offroad nebo Safari donutily Porsche k tomu přijít s novou variantou zvanou 911 Dakar, která odkazuje na závodní vůz, který zvítězil na světoznámé dálkové soutěži.  

Jen několik dní zpátky se přes známý aukční web Bring a Trailer dražilo Porsche 911 Carrera Coupe z roku 1984 s přestavbou ve stylu Safari. Pod jeho kapotou se skrývá 3,2litrový šestiválec, který byl přestavěn společností Desoto Euro Weeks, kde pohonné ústrojí dostalo pětistupňovou manuální převodovku, novou spojku a řazení Wevo. Již v sérii má model 911 Carrera Coupe diferenciál s omezenou svorností. K přestavbě motoru a ostatních komponentů došlo v roce 2017.

Video se připravuje ...

Renovace se v roce 2017 týkala nejen motoru, ale také exteriéru a interiéru. Vůz dostal zvenku černou barvu laku se šedými nápisy Safari. Součástí přestavby byla aplikace paketu odpružení Elephant Racing Stage 1, střešního nosiče, předního navijáku, světelného LED modulu na kapotě nebo trubkových nárazníků vpředu i vzadu. Porsche 911 Carrera Coupe ve stylu Safari jezdí na šestnáctipalcových kolech obutých na pneumatikách BFGoodrich Baja Champion.

Interiér vozu byl přečalouněn společností GTS Classics taktéž v roce 2017. Nyní má vůz sedadla potažená černou kůží s tkaninou Tartan s kovovými ventilačními dírkami. Ve stejném designovém provedení je vyvedena palubní deska. Klimatizace byla vylepšena pomocí systému Griffiths. Vybavení zahrnuje originální stereo Porsche, hydraulickou ruční brzdu Wilwood, ocelové pedály Rennline a elektricky ovládaná okna. 

Video se připravuje ...

Nový je taktéž volant, konkrétně kožený Momo Prototipo. Přístrojová deska je nově vybavena LED žárovkami s červeným otáčkoměrem do 8000 ot./min. a tachometrem do 160 mph, od nějž se napravo nachází analogové hodiny Heuer. 

Nový majitel dostal k tomuto modelu tovární certifikát pravosti od Porsche, zprávu Carfax (beznehodovost) a literaturu výrobce. Vůz s přibližně 200.000 najetými kilometry se nakonec dokázal v prosinci vydražit za 142.000 dolarů (3.244.000 korun). 

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme